Het avondtuur is begonnen. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Het avondtuur is begonnen. - Reisverslag uit Boston, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Het avondtuur is begonnen.

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

31 Juli 2010 | Verenigde Staten, Boston

Na al die maanden wachten en veel regelen was het dan zo ver, de week voor vertrek, eerst nog gezellig een dagje met Renske, Babette en mama shoppen in Hilversum en nog met Silvan naar de film.
Woensdag me koffers ingepakt en ik ben erachter gekomen dat ik wel echt heel erg veel spullen heb, 2 koffers echt helemaal vol, maar ik ga dan ook lang weg.( gelukkig ben ik niet de enige, Froukje heeft ook 2 volle koffers mee)
Donderdag nog even de laatste dingen bij elkaar gezocht en heel gezellig met mijn familie en opa en oma uit eten geweest, het was heel lekker en gezellig, maar van al het knoflook had ik vrijdag wel spijt, ik voelde me nogal vies (Marije had al snel in de gaten dat we uit eten waren geweest, of te wel ik stonk nog naar de knoflook).
Na het eten afscheid genomen van opa en oma en daarna geprobeerd om te slapen wat niet lukte, elke keer bedacht ik wel weer iets wat ik even na wilde kijken met als resultaat dat ik pas om 2:30 in slaap viel en om 4:30 ging mijn wekker al weer af.
Op Schiphol kwamen mijn lieve zussen en zwagertje natuurlijk ook nog om afscheid te nemen. In de rij om me koffer in te checken moesten we heel erg lang wachten omdat iemand voor ons te veel kilo's bij zich had, en toen we gingen vragen of het normaal is om dat in de rij te doen waardoor mensen lang moeten wachten kregen we te horen dat het heel normaal is. Beetje raar maar helaas niks aan te doen.
Nog even met z'n alle wat gedronken en veel foto's gemaakt en daarna was het toch echt tijd om afscheid te nemen, dat was nog best wel zwaar, iedereen veel kusjes en knuffels gegeven en toen op weg naar de douane.
Daar nog even rond gelopen en toen op weg naar de gate waar ik Froukje en Marije ontmoeten.
De eerste vlucht naar Ierland ging heel snel voorbij, hij duurde ook maar 1,5 uur. Op Ierland hadden we 4 uur de tijd dus even wat gegeten en daarna op weg naar de gate, wat later de verkeerde bleek te zijn, ik had verkeerd op het bordje gekeken. Dus snel naar de goede gate waar we formulieren moesten invullen voor ons visum en daarna in de rij konden gaat staan voor de douane, vinger afdrukken laten nemen en op de foto en toen mochten we verder.
In het vliegtuig hadden wel lekker allemaal een eigen beeldscherm dus lekker films en series gekeken waardoor de tijd heel erg snel ging. En tussen door ook nog heel even geslapen en gegeten, het eten was niet eens vies dus dat viel mee, de kip had weinig smaak maar was niet droog en de groente in saus waren niet doorgekookt, in het vliegtuig is het toch altijd maar weer afwachten hoe je je eten krijgt.
Eenmaal in Boston aangekomen natuurlijk eerst foto's gemaakt en daarna wachten op de shuttle bus naar het hotel, nadat ik had gebeld was hij er snel en kregen we een zeer hobbelig ritje naar het hotel, ze waren met de weg bezig en het asfalt was eraf waardoor je veel hobbels overhoud.
In het hotel even gezeten en daarna lekker eten, heel gezond allemaal een maaltijdsalade.
In het hotel nog even gezeten en daarna gaan slapen, ik lig met Marije in een bed en wonder boven wonder heb ik best lekker geslapen toch bijna 9 uur, maar wat wil je ook als je 1 nacht heb over geslagen en Nederlandse tijd was het ook al 3 uur 's nachts, het tijdverschil is 6 uur.

Na nog even wat puzzelen en het eerste deel van mijn verslag schrijven zijn we lekker gaan ontbijten en hebben ons klaar gemaakt om naar Boston te gaan.
Eerst moesten we uitvinden hoe we een kaartje voor de tram moesten halen maar gelukkig heb je hier overal mensen voor dus werden we netjes geholpen en het blijkt heel makkelijk te zijn.
Eenmaal in Boston wisten we niet waar we naar toe moesten dus zijn we een kant op gelopen wat natuurlijk de verkeerde bleek te zijn maar wel weer een deel van de stad gezien. Omdat we niet echt konden vinden waar we naartoe moesten zijn we lekker de toerist uit gaan hangen en hebben 1 van de 7 lijnen shuttle bussen gepakt, lekker makkelijk hop on hop off, dus waar het leuk was eruit en verder lekker blijven zitten. We zijn er ondertussen achter dat Boston eerst heel klein was en nu heel groot( elke buschauffeur heeft het wel een paar keer gezet, kennelijk is dat heel belangrijk voor ze)
We zijn ook in een te grote bieb geweest, je weet gewoon echt niet waar je moet beginnen met zoeken, 5 verdiepingen en veel verschillende kamers per verdieping.
Helaas was Harvard te ver weg want daar wilde we toch ook graag heen.
We zijn vandaag door veel mensen gevraagd waar we vandaan komen, ze dachten zelf allemaal dat we uit Duitsland komen, ze wisten wel dat we ergens anders vandaan komen maar konden de taal niet goed plaatsen.
Nog even lekker gegeten in Boston en daarna weer naar het hotel.
Ik had meer van Boston verwacht maar wie weet is een ander deel van de stad leuker, we hebben namelijk ook geen gewone winkels gezien alleen maar 1 mall met alle hele duren merken dus er moet nog meer zijn maar daar hadden we geen tijd meer voor.
Morgen gaan we nog een boot tocht maken, dit zit gratis bij de shuttle bus, dus hebben we dan ook nog wat te doen en daarna gaan we weer richting het vliegveld om alle andere te ontmoeten en dan naar campus te gaan, waar dat is is nog niet helemaal duidelijk maar dat zien we morgen wel.

Dit was het voor nu, ik laat snel weten hoe het op campus is.

  • 01 Augustus 2010 - 07:58

    Norbert:

    Hoi Kirsten, wat een lang verhaal zo op de zondag morgen als ik net uit mijn bed kom, maar wel leuk om even wat van je to horen.
    Jij ligt nu nog een paar uurtjes lekker in je bed en ik moet op mijn vrije dag in de tuin gaan werken''lekker z'n vrijstaand huis'' misschien laat ik de tuin volgend jaar wel asfalteren.
    Maar er een fijne tijd van en tot horens.
    Norbert en natuurlijk ook van Leonie een dikke kus.
    Adios.

  • 01 Augustus 2010 - 13:10

    Isabel:

    Ha meis,
    Wat heb je alweer een avontuur meegemaakt! Maar voor jouw is niets te gek! Lekker he dat eten! Gelukkig ben je al niet zo kieskeurig...haha...Geniet ervan meis... En ik hou je lekker in de gaten.... xxx Isabel

  • 01 Augustus 2010 - 14:31

    Cor En Babette :

    Hoi Kindje wat klinkt dat allemaal leuk zeg! wist niet dat je zo leuk kon schrijven!! Super leuk om te lezen. Hoop dat de boottocht leuk is en jullie nog een goede indruk van de stad krijgen. Succes op de campus! kusjes

  • 01 Augustus 2010 - 16:38

    Mama:

    leuk dit verhaal ben nu helemaal op de hoogte van je eerste dag, geniet van de tweede en de rest van de week op campus
    kus

  • 01 Augustus 2010 - 16:44

    Mama:

    Kirsten ik krijg je blog niet binnen op mijn yahoo adress maar kan me ook niet toevoegen omdat ik eral in sta kan jij dit controleren, misschien zit er een fout in mijn adres

  • 01 Augustus 2010 - 16:52

    Papa:

    en ook m'n 3e dochter heeft schrijverstalent.....genietvan elk moment schat en wij lezen wel welke momenten daarvan je met ons wilt delen. KUS

  • 02 Augustus 2010 - 09:36

    Oma EnOpa:

    Wat een leuk uitvoerig verslag.fijn, dat je ons op de hoogte houdt. Enige foto van je afscheid op Schiphol.Een hele goede start op de campus.Tot de volgende keer. Heel veel kussen !!!!!2 Aug.11.30 uur

  • 02 Augustus 2010 - 11:36

    Renske:

    Kindje!!

    Het doet me deugd te lezen dat u zich zo goed vermaakt daar en dat het schrijverstalent toch echt in de familie zit:-)
    In tegenstelling tot jou heb ik niet zo heel veel te melden, en als ik dat al heb dan gooi ik het wel op de mail of skype.

    Schst, geniet ervan en we skypen snel!

    Dikke kus, je zus

  • 02 Augustus 2010 - 18:08

    Marja:

    Hey Kirsten, leuk om je zo te volgen..geniet ervan!

  • 04 Augustus 2010 - 14:06

    Silvan:

    Hey kir ben echt blij voor je dat het eindelijk zover is. Ga je wel missen hoor. Ben benieuwd hoe je alles ervaart en wanneer je mag beginnen met werken je hoopt natuurlijk september pas. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 722
Totaal aantal bezoekers 31635

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: