De laatste maanden in Amerika - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu De laatste maanden in Amerika - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

De laatste maanden in Amerika

Door: kirsten knoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

05 Maart 2012 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Orkaan Irene

De dagen na Californië zat ik snel weer in me oude ritme, lekker sporten en stappen, en natuurlijk ook weer werken.

Toen opeens kwam er het grote nieuws. Er komt een orkaan naar NY toe en hij zou ook bij mij langs komen. Iedereen veel voor zorgs maatregelen nemen en uiteindelijk viel het allemaal heel erg mee. Het was een tropische storm met heel veel wind en regen maar echt heel spannend was het allemaal niet meer.
Wel waren de gevolgen van de regenval goed te merken, de Hudson rivier was buiten de oevers getreden en op veel plekken lagen diepe plassen.
De dag erna ging ik naar Natalia in Kingston en het strandje waar we naartoe wilde bestond helaas niet meer, hij was helemaal ondergelopen.
's Avonds zijn we met een aantal bij mij thuis gaan BBQen wat erg gezellig was.

Een paar weken later zou ik met Natalia naar Six Flags in Lake George. Helaas hebben wij internet niet goed in de gaten gehouden en hadden we even niet meegekregen dat Six Flags niet meer open was op een door de weekse dag dus hadden wij heel veel pech dat we op dinsdag daar voor de deur stonden.
Om toch maar wat te maken van de dag zijn we naar het meer Lake George gegaan en daar heerlijk rond gelopen, we kende alles al omdat we er al een keer op vakantie waren geweest maar het is heel mooi daar dus echt erg was het niet.
Ook zijn we nog even naar Albany gegaan maar al snel kwamen we erachter dat het daar niet echt bijzonder was en zijn we op weg naar huis gegaan. Nog even gestopt ergens in een winkelcentrum om rond te lopen en daarna helemaal door gegaan naar huis.

De volgende dag zijn we naar de drive-in bios gegaan, de laastste keer van het seizoen en om de avond goed af te sluiten nog een drankje gaan doen in Mahoney's waar nog wat bekende waren. Al met al weer een zeer geslaagde avond.


Papa en mama op bezoek.

Vrijdag 23 september, na bijna een jaar was het dan weer zo ver. Papa en mama kwamen mij weer opzoeken. Ik ben netjes naar New Jersey gereden om ze daar van het vliegveld te halen. Op weg naar huis hadden we wat omleidingen waardoor we pas laat in Poughkeepsie aankwamen. Omdat we allemaal honger hadden zijn het bij Crocker barrel gaan eten. Een erg leuke restaurantje waar je heerlijk kan eten, en nog goedkoop ook als ze geen aardappel hebben die bij je gerecht hoort.
We hadden allemaal gekozen voor een lekkere steak en op de menu kaart stond dat daar een gepofte aardappel bij hoorde. Toen we aan onze salade zaten werd ons vertelt dat de aardappelen op waren en kregen we de vraag of we dan wat anders wilde. We hadden al veel salade en kregen nog groente en veel vlees dus gaven we aan dat het wel goed was en we er niks anders voor hoefde te hebben. Het was allemaal erg lekker en toen we ons hoofdgerecht al bijna op hadden kregen de mededeling dat we maar de helft van de rekening hoefde te betalen omdat ze de aardappel niet konden geven. Wat een geweldige service toch in dat land.

De dagen daarna zijn we wat dicht bij huis gebleven omdat ik nog moest werken.
De 27ste zijn we richting de Niagara Falls gereden, ik had ze met bab, rens en cor al gezien maar toen was het koud en nu was het erg warm, je krijgt dat meteen een heel ander beeld.
Wat is dat toch een bijzondere plek. We hebben daar 2 dagen flink de toerist uitgehangen. Op de boot geweest die je vlak onder de Falls brengt, onder de Falls doorgelopen over een houten brug en 's avonds naar de Canadese kant gegaan om het kleuren schouwspel te bekijken, erg mooi.
De 3de dag bij de Falls was het mijn verjaardag, 's ochtends even lekker ontbeten, waar we ook weer een deel gratis kregen omdat ze een foutje hadden gemaakt en daarna zijn we naar Buffalo gereden en hebben daar heel even rondgelopen om er snel achter te komen dat Buffalo niet zo'n hele bijzondere stad is. We zijn toen maar naar huis gereden en hebben lekker gegeten en ' s avonds ben ik mij gaan klaar maken om naar Mahoney's te gaan waar ik had afgespoken met wat vrienden om ook met hun even me verjaardag te vieren.

Het weekend moest ik weer werken en op maandag zijn we naar Philadelphia gereden. Daar hebben we in 2 dagen alle belangrijke dingen van de stad gezien. Liberty bell, city hall, de trap uit de films van Rocky, en nog veel meer echte toeristen dingen.
Ook hier in philly kregen we weer ergens korting op. Dit keer op de hotel kamer. De rede hiervoor was dat ik toen ik ' s avonds naar de wc wilde lopen even moest stoppen omdat er een MUIS voor me voeten liep. We hebben hier verder niet echt aandacht aan gegeven maar vonden toch dat het even moeten melden met het uitchecken en meteen werd er gezegd dat we korting kregen, hier was het ons niet om te doen maar toch mooi meegenomen.

De dag erop thuis doorgebracht om de volgende dag vroeg op te kunnen staan om naar Boston toe te rijden.
Na een rit van 3 uur kwamen we daar en hebben de Historic route gelopen, deze route van 4 mile brengt je langs alle belangrijke bezienswaardigheden in de stad. Omdat ik al 2 keer eerder in de stad was geweest had ik veel dingen al gezien, maar ik zag toch ook een hele boel nieuwe dingen. En het is een geweldige stad dus heel erg was het niet om er nog een rondje te lopen.
Na een lange dag rondlopen zijn we weer naar huis gegaan.

Nog 1 dagje niks doen en de volgende dag was het al weer tijd om afscheid te nemen, 's ochtends heb ik papa en mama al weer op het station afgezet en ben ik daarna weer gaan werken.
Het waren weer 2 weken waarin we wel veel gezien hebben.

Op zondag 9 oktober ben ik met wat meiden van ilex gaan white water raften. Dit deden we vlak bij Lake George wat al snel 3 uur rijden is. We moesten er om uiterlijk 9 uur zijn dus zijn we voor de zekerheid om 5 uur vertrokken, ik was de gelukkige om te rijden dus eerst even ergens een kop koffie gehaald en toen aan onze lange weg begonnen.
Eenmaal op de goede plek aangekomen konden we onze wetsuits gaan aantrekken en gingen we met een bus naar de goede plek toe.
Na een korte uitleg gingen we de raft in en vertrokken voor onze tocht van 7 uur. In het begin was het allemaal wel een beetje spannend maar ook erg leuk. Tussen door nog ergens wat gegeten met de hele groep ( in totaal zo'n 20 man) en gezwommen en van een rots af gesprongen, doe dit nooit met een gekneusde enkel want als je na een sprong van 4 meter het water raakt schiet de pijn door je hele lichaam, maar het was wel erg leuk om te doen. Om 16.00 uur waren we weer terug bij de auto en kregen we nog een zelfgemaakte maaltijd en daarna was het tijd om weer naar huis te rijden. Om 22.00 was ik eindelijk weer thuis en zo moe dat ik maar meteen naar bed ben gegaan.

In de weken erna heb ik voornamelijk gewerkt en een hele moeilijke keuzen gemaakt, ik had besloten om er voor te zorgen om op 1 november thuis te komen. Ondanks dat het echt geweldig was in Amerika vond ik het ook wel mooi geweest na 15 maanden. En toen had ik bedacht als ik dan toch eerder naar huis ga wil ik er ook zijn als oma 80 word. Na heel veel stress en moeilijke keuzes was de knoop doorgehakt en me ticket geboekt.
De laatste week voor ik naar huis ging ben ik nog met Cassie ( vriendinnetje) uit eten geweest en met Natalia en Marcello naar The headless horseman, Halloween spookhuis geweest. De avond van the headless horseman was ook meteen de laatste avond dat ik naar Mahoney's zou gaan. Dat was een erg moeilijke avond, veel vrienden en collega's waren er en toen kwam het moment om afscheid te gaan nemen. Ik had niet verwacht dat dat zo moeilijk zou gaan worden. Na heel veel tranen was het tijd om naar huis te gaan en ben ik heerlijk bij Natalia gaan slapen.
De volgende dag heerlijk een laatste keer bij IHOP ( international house off pancakes) gegeten wat zoals altijd erg lekker was, echt jammer dat het de laatste keer was.

Het laatste weekend zou ik lekker rustig aan gaan doen en me spullen gaan inpakken. Alles ging zoals gepland totdat het ineens ging sneeuwen, en veel sneeuwen. In een paar uur tijd lag er 40 cm sneeuw en op zaterdag viel er nog een beetje bij waardoor de elektra kabels doorbraken en we zonder stroom zaten. En in amerika betekend geen stroom, geen warm water, niet koken, geen VERWARMING en gewoon niks kunnen. Ik had net daarvoor me auto verkocht dus kon ook eigenlijk nergens meer naar toe.
Zaterdag was het nog wel te doen tot ik ' s nachts wakker werd en het heel erg koud had, op zondag ochtend kwam ik erachter dat het in huis 10 graden was want de verwarming was ermee gestopt. Eerst maar even me spullen verder ingepakt en daarna met een boek naar het overdekte winkelcentrum gegaan, daar heb ik de dag voornamelijk doorgebracht met lekker lezen en koffie drinken, een vriedin was nog langsgekomen om afscheid te nemen en 's avonds ben ik lekker in me uppie naar de film geweest. Daarna weer naar huis gegaan om erachter te komen dat de stroom het nog niet deed en het nog kouder was geworden in huis. Met een kaarsje naast me bed heb ik nog even gelezen en ben ik toch nog in slaap gevallen.

De laatste dag in Amerika was aangebroken, nog steeds zonder stroom, dus maar naar een koffie tent gegaan totdat ik werd opgehaald.
Om 13.00 was het zover Natalia kwam me ophalen en gingen we richting New Jersey. Na 1,5 uur waren we op het vliegveld en hebben we nog een kopje koffie gedronken en toen was het tijd voor me laatste afscheid.
En zo liep ik helemaal alleen naar de gate toe en begon het wachten. Eerst een vlucht naar Philadelphia en vanaf daar door naar Amsterdam. Gelukkig zat er op de 2de vlucht niemand naast me en kon ik me voeten heerlijk op die stoel zetten waardoor ik nog een beetje lekker zat. Omdat ik voor de WC zat kon ik me stoel niet naar achteren doen en was ik dus extra blij me de lege stoel naast me. Na ongeveer 12 uur reizen kwam ik weer terug op Nlse bodem, wat een gek idee dat ik zolang was weg geweest.
Papa en mama stonden natuurlijk netjes op me te wachten en zo begon de gekte van 1 november.

Eerste even ontbijten en daarna naar de kapper toe. Tussendoor belde oma nog om wat aan mama te vragen en natuurlijk kwam het even ter spraken hoe jammer het was dat babette, cor en ik er niet bij waren. Ik zat naast mama en moest heel veel moeite doen om niet hardop te lachen.
Na een paar uurtjes zitten en me spullen door me kamer te slingeren opzoek naar de goede kleding was het dan zover, even renske ophalen en toen door naar het feest. Wat was ik zenuwachtig om iedereen weer te zien, vooral omdat niemand wist dat ik thuis was.
Het was echt geweldig om iedereen weer te zien na zo'n lange tijd en de reacties van opa en oma maakte het alle stress van de afgelopen weken helemaal waard. Wat ben ik blij dat ik er bij was.

En zo is mijn Amerika avontuur geëindigd.

  • 24 Mei 2012 - 10:28

    Michelle:

    Geweldig hoor wat je allemaal hebt gedaan! Gelukkig ook leuk om weer thuis te zijn ;-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 31627

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: