Halloween - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Halloween - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Halloween

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 November 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Eindelijk was het dan zo ver mijn eerste Halloween.
Vorige week had Ilse vriendinnen uit Nederland over en zijn we naar de Haunted Mansion geweest, een spook huis hier in de buurt.
Het verhaal ging over een psychiater die vermist was en wij moesten gaan uitzoeken wie dat gedaan had, we liepen door het instituut waar hij werken en daar kwamen we natuurlijk alle cliënten tegen die van alle hoeken naar je toe kwamen en veel herrie maakten. Daarna kwam je in een donker huis uit war je echt niks kon zien en waar uit alle hoeken mensen kwamen en meer van dat soort dingen. We hebben veel gelachen maar helaas zijn we er niet achter gekomen wie het gedaan heeft, wel jammer dat het einde van het verhaal niet klopte maar het was een zeer gezellige avond.
Daarna naar huis omkleden en weer tijd voor Mahoney's wat ook weer een zeer gezellige avond was.

Zaterdag was het Halloween feest in Mahoney's dus moest ook ik verkleed gaan. Na lang zoeken had ik eindelijk een goedkoop pakje gevonden en daar moest ik het dan maar mee doen.
Ik voelde me nogal raar in zo'n pakje maar toen we in Mahoney's waren zag ik dat er nog best netjes uitzag vergeleken met hoe andere we bij liepen.
We hebben weer een leuke avond gehad maar het was heel druk en om 2 uur hadden we het wel gehad dus belde we de bus om ons op te halen, uiteindelijk zaten we pas om 4 uur in de bus en waren we pas om 5 uur thuis. Dat was een beetje jammer maar aan het einde van avond werd het was rustiger en werd het een stuk leuker dus zo heel erg was het ook weer niet dat wel er langer waren.

Zondag ochtend kwam ik er achter dat ook aan deze kant van de wereld mensen ziek worden. Ik kreeg last van mijn keel en werd verkouden maar ben toch gaan werken, maandag werd het wat erger maar ben alsnog gaan werken. Op me werk werd mijn keelpijn wel heel erg, op een gegeven moment kon ik bijna niet meer praten van de pijn dus maar paracetamol ingenomen en de hele avond ijsklontjes gegeten ( wat erg goed werkt).

Dinsdag was ik vrij dus eerst lekker uitslapen en ik was van plan om niks te gaan doen. Maar het was lekker weer en Daniela vroeg of ik mee ging naar de Walkway, een brug over de Hudson rivier waar je heel mooi uitzicht heb. Dat wilde ik al een tijdje doen dus ben gezellig mee gegaan waar ik heel blij mee was want het uitzicht was echt heel erg mooi. Aan het einde van walkway hebben we lekker warme chocomelk gekocht voor op de terug weg, dat hadden we wel nodig want de winter is begonnen en het gemiddeld rond de 6 graden en op die hoogte waait het ook best hard.
Daarna ben ik boodschappen gaan doen en opzoek gegaan naar iets om de keelpijn minder te maken, na lang zoeken ( heel leuk al die namen die je niks zeggen) heb ik wat gevonden, dat 's avonds in genomen en daarna lekker gaan slapen. Het is erg sterk spul want toen ik woensdag wakker werd had ik nergens meer last van waar ik heel blij mee was want ik had afgesproken om naar New York te gaan.

Om 10 uur zat ik dus in de trein naar NY om daar Froukje en Marije te zien ( de meiden waar ik ook mee heb gevlogen en het eerste weekend in Boston mee heb doorgebracht) ze wonen helemaal in Minnesota en waren nu een weekje in NY dus moest ik wel even langs om ze te zien.
Om 12 uur was ik eindelijk bij ze en zijn we ergens lekker gaan eten. Daarna hebben we de ferry gepakt die ons naar Liberty Island bracht, je raad het al het Vrijheidsbeeld,als je recht onder haar staat is ze toch wel heel groot en vanaf het eiland heb je heel mooi uitzicht over NYC, we hebben daar lekker rondgelopen en natuurlijk veel foto's gemaakt. Voor dat je de ferry op mag moet je net als in het vliegtuig door een poortje, dus wij netjes alle spullen in een bakje gedaan en ik door het poortje lopen, natuurlijk ging hij af dus moest ik mijn schoenen uit doen, ik weer door het poortje, ging hij weer af, moest ik ook me vest uittrekken, liep ik daar op me sokken in me spaghetti topje door het poortje heen en achter me hoorde ik allemaal mensen lachen die ik allemaal netjes in het Nederlands heb vervloekt :) Op de ferry terug naar NY kwamen we erachter dat het toch wel heel erg koud is als je op het water in de wind zit als het maar 5 graden is. Maar je moet er wat voor over hebben om leuke dingen te doen.
Daarna zijn we naar Central park gegaan. Dat park is echt heel groot, we hebben ook lang niet alles gezien want na een hele dag rondlopen hadden we zere voeten en het begon ook donker te worden.
Dus zijn we richting time square gegaan om daar wat te eten en daarna was het helaas al weer tijd om afscheid te nemen van elkaar.
Het was echt een hele gezellige dag, we hebben veel gelachen en was heel leuk om ze weer te zien na 3 maanden.

Verder is er op me werk nog steeds niet zo veel veranderd, wel hebben we uitjes gemaakt wat heel leuk is, we zijn 2 keer wezen bowlen en een keer naar de film geweest waar ik achter iets heel raars kwam, als je hier een grote popcorn besteld met drinken kan je ze allebei gratis laten bijvullen, van drinken wist ik dat hier al wel maar gratis nieuwe popcorn moest ik toch echt even aan wennen en ik moest er ook wel om lachen, wat mijn collega's weer heel leuk vonden omdat het voor hun heel normaal is.
Helaas heb ik op mijn werk niet zo veel Halloween dingen gedaan, wel hebben we een pompoen besneden, de bovenkant ervan af, alle pitjes eruit en daarna een leuk gezicht erin en met wat verf het nog wat griezeliger maken. Helaas heeft 1 van mijn collega's het meeste werk gedaan omdat ze het te veel moeite vond om de kinderen er bij te betrekken, en trick or treat hebben ze helaas gedaan op een dag dat ik vrij was dus daar heb ik nik van mee gekregen.

Nog 2 weekjes en dan zijn papa en mama hier al weer, ik kan niet geloven hoe snel de tijd gaat, ik zit ondertussen al weer 3 maanden hier maar heb het idee dat ik er net een paar weken ben.

  • 04 November 2010 - 17:50

    Cor En Babette:

    Hey kindje, leuk om weer even wat te lezen.
    maar heb toch nog wel een vraag:
    Waarom groeit er een paddenstoel in de badkamer?? en is dat jouw badkamer?? En waarom maakt er dan niemand schoon??
    Central Park is wel echt heel cool zo te zien!! Leuk man! Wat ben je toch lekker druk aan het socialicen :-) Lekker veel stappen! Helemaal goed!
    We skypen snel weer!
    Hele dikke kus

  • 05 November 2010 - 16:19

    Mama :

    heel leuk om nog even te lezen wat je net allemaal verteld hebt tot over 2 weken.
    dikke kus

  • 05 December 2010 - 12:47

    Renske:

    Ik liep weer eens 2 maanden achter met lezen....
    Maar laten we het toch nog even hebben over die paddestoel: Die is daar niet in 1 dag komen te staan. Dat ding heeft ruim de tijd gehad zich te ontplooien tot een volwaardige paddestoel...., Ik zeg: SCHOONMAAK rooster!!!! Ik wilde al bijna beiuenootjes gaan zoeken in de die badkamer van jullie!!!! =) Kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 473
Totaal aantal bezoekers 31605

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: