Philadelphia - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Philadelphia - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Philadelphia

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

24 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

De rit naar Middleboro ( voor het verjaardagsfeest van Maike en mij) was net als bijna alles hier 1 groot avontuur. Want ik moest met 2 opgeladen tom-tom's die kant rijden omdat de aansluiten in de auto niet werkt.
Eerst ben ik naar New Haven gereden om Isi op te halen en daarna doorgereden naar Middleboro, toen we ergens op een snelweg reden viel ineens de tom-tom uit omdat de batterij leeg was, dus wij de andere aanzetten, kon die geen signaal ontvangen erg handig. Wij voor de zekerheid maar bij een tankstation gestopt om te vragen welke afslag we moesten hebben en het bleek heel makkelijk te zijn. Ondertussen hebben we wel steeds geprobeerd of de ander tom-tom het deed en na een tijdje deed ie het eindelijk wat maar goed was ook want de weg die we te horen was niet de weg die we gereden hebben, we moesten veel meer afslagen nemen en vooral in Middleboro is het allemaal niet zo makkelijk.
Uiteindelijk aangekomen en toen had Maike het hele huis al versierd en cakejes gebakken. Dus lekker eten en wachten op de rest van de meiden. Uiteindelijk waren we met 10 meiden van de ilex oriëntatie, het was echt super gezellig, lekker bij geklets en en sing star ( spelletje) gedaan. Alleen wel jammer dat we pas om 3 uur naar bed gingen en ik al om half 7 weer wakker was. Na een lekker ontbijtje was het om 9.30 toch echt tijd om weer weg te gaan want Isi moest optijd op haar werk zijn en ik moest naar mijn werk voor call-back van de oriëntatie week. We zouden overal ruim op tijd zijn maar uiteindelijk was Isi net op tijd thuis en ik was net op tijd op me werk, de tom-tom stuurde mij echt door allemaal kleine dorpjes ipv meteen naar de snelweg, beetje jammer omdat ik er ruim een half uur langer over heb gedaan van New Haven naar huis maar heb wel weer leuke/mooie dingen gezien.

Mijn werk is nog steeds niet echt boeiend, we doen weinig en dat vind ik heel erg jammer. Ik leer de kinderen wel steeds beter kennen waardoor ik meer met ze kan doen en ook zelf lekker een stukje kan gaan wandelen met ze.
En ik ben blij dat ik wel leuke collega's heb waardoor het wel gezellig is op me werk, wat ook erg belangrijk is.
We zijn laatst wel wezen pompoen plukken met de kinderen, wat ik echt heel erg leuk vond. We liepen over een heel groot veld vol met pompoenen en zocht naar mooie kleine pompoenetjes zodat we die kunnen gebruiken voor de Halloween decoratie. En later hebben we nog een vogelverschrikker gemaakt, we hadden een broek en overhemd helemaal volgestopt met sto en nu staat ie netjes bij de ingang van de school bij de rest.

Van de week ben ik met Maren en Daniela gezellig 2 dagen in Philadelphia geweest waar we heel veel gezien hebben. We hebben een toeristen bus naar het einde van de rit gepakt en daarna naar het hostel terug gelopen. Tijdens deze wandeling kom je langs de meest belangrijke dingen in Philadelphia.
We zijn in het Mutter museum geweest, the museum of arts, schijnt heel mooi te zijn van binnen maar voor ons net te duur, het love park, waar een groot standbeeld staat, city hall en chinatown. 's avonds hebben we in een kroegje nog lekker een biertje gedronken en in het hostel filmpje gekeken om bij te komen van een hele dag rondlopen.
De volgende dag zijn we naar independence hall geweest waar we een rondleiding kregen en veel informatie over vroeger, voordat het witte huis bestond gebeurde alles in de independence hall in Philadelpia maar omdat dat te klein werd hebben ze het witte huis gemaakt. En we hebben de liberty bell gezien.
Daarna zijn we nog naar the magic garden geweest, dat is een huis met tuin gemaakt van allemaal afval, erg leuk om te zien. En daarna was het tijd om weer naar huis te gaan.

nu weer lekker aan het werk en de komende week heb ik weer veel op de planning staan. onder andere Halloween dingen waar ik heel veel zin in heb.

  • 24 Oktober 2010 - 20:15

    Cor En Babette:

    Hey kindje, we hadden bijna alles al gehoord maar wel heel leuk allemaal!! Wat doe je toch lekker veel, echt super vet!! Ben wel heel benieuwd naar meer foto's. Hele dikke kus en we spreken je snel weer!! kusje kusje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 31639

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: