Eerste werkweek - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Eerste werkweek - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Eerste werkweek

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Ik ben er uit wat voor hobby ik hier ga oppikken. Ik wil automonteur worden, wat zal mijn leven hier dan makkelijk worden.
Het begint allemaal bij mijn eerste werkdag. Zondag reed ik vol goede moed naar mijn werk toe, kom ik in Hyde Park, klein dorpje 10 min bij mijn werk vandaan, gaat opeens het lampje branden dat mijn motor oververhit is, en zodra ik de rem intrapte ging ook het lampje ''oil'' branden. En daarna maakte de auto rare geluiden en deed ie niet zo veel meer, en kwam rook onder de motorkap vandaan. Geen goed teken.
Dus ik gevaren lichten aanzetten en naast mijn auto gaan staan in de hoop dat iemand in de gaten had dat ik hulp nodig had, uiteindelijk kwam er een motorrijder naar me toe, ''heb je hulp nodig'' um ja mij auto doet het niet meer. Hij heeft me geholpen om de auto aan de kant te duwen en daarna heeft bij een sleepwagen voor me gebeld.
Ik daarna Nathalie, Nederlands meisje dat ook bij Anderson werkt, gebeld om te vragen of ze mijn huis kon bellen omdat ik later zou komen en ik geen nummer heb. Belt ze even later terug met de boodschap of ik wel even kan opschieten want ze komen mensen te kort. Ja mensen ik sta hier voor de lol en wil graag te laat komen op mijn eerste werkdag. ( Amerikanen zijn rare mensen)
Uiteindelijk kwam de sleepwagen en toen kreeg ik te horen dat mijn banden zijn uitgedroogd en dat ik nooit een auto had mogen krijgen met zulke banden.
Uiteindelijk ik in de sleepwagen die mij op mijn werk heeft afgezet en kwam ik 50 min te laat aan, maar jammer dan niet mijn schuld.
De werkdag was wel leuk, niet veel gedaan maar heb de kinderen wel een beetje leren kennen en goed opgelet hoe de rest met de kinderen omgaat. Nadeel hier is wel dat als ik vraag of de kinderen iets mogen dat het antwoord vaak is, dat mag je zelf weten. Met als resultaat dat iedereen andere regels heeft voor de kinderen en de kinderen vaak niet weten waar ze aan toe zijn.
Maandag zijn we met de kids naar de film geweest, ik vond het heel leuk om wat met de kinderen te doen, de kinderen gedragen zich beter omdat ze zich niet vervelen en de tijd gaat lekker snel, we vertrokken na de snack om half 4 en we waren om kwart over 6 weer terug en daarna eten douchen en naar bed, en dan is de dag al weer bijna voorbij. Wat erg lekker is omdat de rest van de week weer heel saai was met alleen maar tv kijken, wat op het werk de favoriete bezigheid is van mijn collega's, en daar heb ik niet voor gestudeerd, dus als ik helemaal op mijn plekje zit ga ik lekker mijn eigen ding doen en de kinderen wat meer vermaken.
Ondertussen ben ik natuurlijk ook nog JARIG geweest, ik heb echt een super leuk dag gehad, 's ochtends lekker zelf american pancake's gebakken en op skype gezeten met papa en mama, daarna ging ik een cake bakken, sta ik te lezen wat ik moet doen komen opeens mijn huisgenoten de keuken binnen met een taart en gingen happy-birthday zingen. Ze hadden echt een hele lekker taart bij Panera bread gekocht en nog een cadeau kaart erbij, had het echt niet verwacht en vond het echt super lief van ze.
Daarna nog op skype gezeten met opa en oma en naar Burlingtons, grote winkel, geweest met Maren en Daniela. En lekker in de jacuzzi gelegen en filmpje gekeken. Echt een heerlijk ontspannen gezellig dagje.
En ik heb ook nog alle verjaardag kaarten ontvangen, iedereen bedankt, ga ze bij de rest van mijn kaarten hangen om de boel op te vrolijken.
Ondertussen had ik ook ilex gebeld over mijn auto, want we hebben een garantie bij ze en ik wilde weten wie er voor mijn auto moest gaan betalen, was er ondertussen achter dat het ongeveer $ 1300 ging kosten, best veel geld voor een auto die ik net 8 weken heb. Na veel heen en weer gebel kreeg ik te horen dat ilex mijn auto gaat maken, waar ik echt heel erg blij mee ben. En dat ik in de tussentijd een auto van ze zou krijgen omdat ik anders geen kant op kan.
Donderdag kwam mijn '' nieuwe'' auto dan eindelijk, ik was helemaal blij, kon ik eindelijk een paar dingen regelen, dacht ik.
De deuren waren niet op slot dus het eerste wat ik doe zijn alle deuren op slot doen, dat had ik beter niet kunnen doen. Kennelijk is de sleutel die ik heb alleen maar om de auto te starten en niet om de deuren open te maken, dus had ik nog geen auto. Erg leuk allemaal. Dus ik me aangemeld bij AAA, Amerikaanse ANWB, en toen konden ze zaterdag eindelijk mijn auto open maken, die ik dus niet op slot kan doen, erg handig.
Donderdag avond waren we ook maar weer naar Mahony's geweest, aangezien het feest was, Eleanora, Italiaans meisje, was ook woensdag jarig dus moesten we wel uit om het te vieren, was weer een zeer geslaagde avond.
Nu nog 2 dagen werken en dan ga ik naar Middleboro om daar mijn verjaardag te vieren samen met Maike, die is aankomende woensdag jarig, voor een aantal meiden van ilex.

Dit waren weer mijn avonturen van de afgelopen week, hoop hierna geen problemen meer te hebben met mijn auto.

  • 09 Oktober 2010 - 12:56

    Thamara:

    heey kirsten,
    ik dacht nu wordt het toch wel een keertje tijd om een berichtje achter te laten ;)
    zo te lezen heb je het erg naar je zin (buiten de auto om dan haha). hier gaat ook alles zijn gangetje.. veel nieuwe kindjes op de groep. sorry niet egt spectaculaire dingen te melden.
    gefeliciteerd nog trouwens! zou ik bijna vergeten ;)..

    xx
    tham

  • 16 Oktober 2010 - 12:13

    Mama :

    leuk die nieuwe foto,s bij je verslagen, en de taart ziet er geweldig uit, misschien ook iets voor ons als we bij je zijn.
    dikke kus

  • 24 Oktober 2010 - 15:19

    Marja:

    Hey Kirsten, het gaat lekker met je he! lekkere taart!! en nog van harte...hahaha een beetje laat. Veel plezier nog...en straks helemaal als je ouders er zijn! liefs Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 88
Totaal aantal bezoekers 31599

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: