Typisch Amerika - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Typisch Amerika - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Typisch Amerika

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

21 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Weer even een kleine update van wat ik heb gedaan de afgelopen week, en klein is het want zo heel veel is er hier niet te doen.
Dinsdag hadden Daniela en ik zin in wat beweging en zijn we een park in de buurt gaan zoeken om te wandelen. Eerst zijn we nog even bij het Culinary insitute of America geweest,dat bestaat uit een heleboel grote mooie gebouwen waar we ook nog een heben rondgelopen.
Het eerste park wat we zagen was het Locust Grove park, dus daar zijn we heen gegaan. Eest leek het ook echt een park maar zodra je een weg ging volgen, overal hangen bordjes die je kan volgen, kwamen we er al snel achter dat het meer een bos is dan een park, maar wel heel erg mooi, aan het einde van de weg hadden we een heel mooi uitzicht over de Hudson rivier. En we zagen heel erg lief 2 hertjes bij hun moeder drinken, toen ze ons zagen stopte ze met drinken maar ze bleven gewoon staan, dus heb ik een paar leuke foto's kunnen maken.
Woensdag hebben we nog een ander park opgezocht, het Franklin D Roosevelt park, hier staat het huis van FR en we hebben ook zijn graf gezien. Verder is het een mooi park waar we nog even hebben rondgewandeld om daarna nog even naar het Vanderbilt park te gaan, Daniela zei dat daar een heel mooi uitzicht over de Hudson is, helaas was dit pad afgesloten dus gaan we daar binnenkort nog een keer naartoe. Daarna hebben we heerlijk in de tuin gelegen om te ontspannen na al het wandelen.
Donderdag zijn we nog een keer naar het Locust Grove park geweest en daarna lekker in de tuin gaan liggen. Daniela en ik zaten lekker te praten en opeens liep er een hert door de tuin, de dieren hier zijn duidelijk meer gewent aan mensen dan de beesten thuis, helaas blijven ze dan weer niet lang genoeg om er een foto van te kunnen maken.
Vandaag ( zaterdag) ben ik nog even naar de walmart geweest en op de terug weg zag ik 2 typisch Amerikaanse dingen, aan de kant van de weg zaten allemaal oude mannetje met veel Amerikaanse vlaggen en teksten als God bless America, de mannetje waren heel lief naar alle auto's aan het zwaaien en de meeste mensen toeterde naar de mannetjes. En ik heb een echte Garage sale gezien, echt alle oude spullen van de mensen stonden in tuin en er waren nog mensen dingen aan het kopen ook.
Toen ik thuis kwam ben ik rustig tv gaan kijken, tot ik ineens vanuit me ooghoek iets zag bewegen, ja je raad het al een hele grote spin. Omdat ik alleen thuis was moest ik hem dus zelf dood maken, ik was eerst van plan er met me schoen op te gaan staan maar daar was hij te groot voor dus ben ik opzoek gegaan naar een bezem, waarmee ik hem netjes de dood mee heb ingeslagen, en ik ben er nog trots op ook, want hij was echt heel erg goot en ik was echt heel erg bang voor hem.
Vanavond ga ik mijn tas inpakken want morgen ga ik voor een paar dagen naar Middleboro waar een paar meiden van mijn orientatie groep wonen. Dus dat worden een paar gezellige dagen met veel dingen te doen.

Ook weet ik ondertussen in welk huis ik ga werken, maar ik heb alleen een naam van het huis en heb verder geen idee wat voor kinderen daar wonen, maar als het goed is weet ik daar volgende week meer over ( schiet lekker op zo)

En ik heb een sportschool gevonden waar ik donderdag naartoe ga zodat ik hier gezond kan sporten en geen dikke amerikaan word, geloof me er zijn er echt een heleboel van hier.

Dat was het weer voor nu, tot de volgende keer.

liefs

  • 21 Augustus 2010 - 21:47

    Karin:

    Meld even welk huis het is dan.. misschien kan ik je al wat meer info geven..

  • 21 Augustus 2010 - 22:07

    Froukje:

    Hey Hallo,

    Wow, heerlijk zeg zulke vrije dagen waarin je alles om je heen kan ontdekken, ik heb mijn eerste drie diensten erop zitten en het bevalt redelijk!

  • 22 Augustus 2010 - 10:26

    OMA En OPA:

    Meisje, wat schrijf jij veel. Waar haal je al die tijd vandaan, terwijl je nog zo veel andere interessante uitstapjes maakt.Wij zien jouw leven daar bijna letterlijk voor onze ogen voorbij gaan.XXX en tot de volgende keer.

  • 22 Augustus 2010 - 21:53

    Cor En Babette:

    kindje wat geweldig allemaal. zodra we je dik zien worden op de foto,s zullen we je wel waarschuwen :D xxx

  • 23 Augustus 2010 - 07:40

    Papa:

    Hey spiderkiller, zou je 'm de volgende keer niet gewoon naar buiten brengen, zo'n beestje heeft ook recht op een leefomgeving :). wat een luxe , zoveel hertjes om fje heen...prachtige plaatjes. Kus

  • 23 Augustus 2010 - 15:53

    Mama:

    mooie foto's vooral van de hertjes tussen de struiken.Krijg steeds meer zin in ons tripje. Laat voorataan de spinnen maar leven en veeg ze naar buiten. Kus

  • 28 Augustus 2010 - 02:59

    Marije Van Dam:

    Hey Kirsten,
    Klinkt goed allemaal.
    Dapper hoor dat je de strijd met zo'n levens gevaarlijke spin bent aangegaan ;)
    En hoe was het in middelboro?
    Have fun en tot gauw.

  • 17 September 2010 - 08:05

    Rens:

    Kennelijk zijn papa en mama omgedoopt tot "Moraal Ridder" en "Joris Goedbloed"... maar die spinnen vegen we helemaal niet naar buiten, die maken we dood. Met 1 rake klap.

    Je cameraatje maakt mooie scherpe foto'truus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 191
Totaal aantal bezoekers 31611

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: