New Haven - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu New Haven - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

New Haven

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Dinsdag ben ik samen met Maren richting New Haven gereden, daar wonen Micky, een vriendin van Maren, en Isi uit mijn oriëntatie groep.
Het was 1,5 uur rijden, maar je hebt er wel een geweldig uitzicht bij, overal waar je kijkt zie je bomen, vooral boven op een heuvel is het heel mooi, en er zijn veel heuvels hier in NY.
Eenmaal in New Haven aangekomen even lekker gezeten en toen de kroeg in, en geloof het of niet het was karaoke avond. Maar nu zong iedereen met de muziek mee waardoor het iets beter klonk dan de vorige keren.
Ook zijn we langs Yale, 1 van de grote universiteiten, gereden echt een heel mooi en groot gebouw, ik wil er nog een keer overdag heen om foto's te maken.
Volgende dag nog even naar de wallmart en weer op naar huis.
Donderdag ben ik in me eentje naar The Galleria geweest, dat is een heel groot winkelcentrum bij mij om de hoek, ik ben daar een paar uur geweest en vond het toen weer mooi geweest.
Het enige nadeel is dat ik er met de auto naar toe moet, Amerika is er echt niet op gemaakt om te lopen, denk het 15 minuten lopen is maar ik kan nergens de weg oversteken en die is nogal druk dus durf het ook niet zonder stoplicht te doen.
Vrijdag nog een keer naar The Galleria geweest maar nu om mijn telefoon te kopen, deze was donderdag uitverkocht en de rest vond ik te duur.
Het weekend heb ik niet zoveel gedaan, wel dingen uitgezocht om de komende weken te gaan doen, want het alleen thuis zitten ben ik nu al zat. Dus ga van de week lekker alleen op pad om de buurt te verkennen.
Zaterdag ben ik met Marsha naar de film Karate kid geweest echt een hele leuke film. We hebben hier een bioscoop waar je voor 2 dollar naar de film kan en op dinsdag voor 1 dollar, de films die ze hier draaien zijn dan net uit de gewone bioscoop en draaien daar nog een paar weken door. Heel vreemd maar lekker goedkoop film kijken zo.
Vandaag ( maandag) ben ik met Maren opzoek gegaan naar beddengoed zodat ik een gezellig kleurtje in mijn kamertje krijg. Dus heb een lekker vrolijk gestreept overtrek gekocht, en we hebben het extra bed en een kast uit mijn kamer gehaald zodat ik het nu heb kunnen inrichten en er echt mijn plekje van heb kunnen maken. Tijdens de rit naar The Galleria begon het opeens echt heel hard te regenen en te waaien, zo hard heb ik het nog nooit gezien en zag dan ook meteen niks meer, gelukkig is het maar een 1,5 km ofzo. Toen we weer thuis kwamen zaggen we wat de wind had aangericht, de takken lagen overal en de parasol was er vandoor, gelukkig vonden we hem naast het huis.
Maren en ik hebben de tuin weer een beetje netjes gemaakt en toen we net binnen waren zagen we opeens een heel tanksgiving diner rondlopen in onze tuin, er liepen 8 kalkoenen. Maar het is hier heel normaal dat er beesten in je tuin zitten, van de week hadden we zelfs een bever, ben benieuwd wat ik nog meer in me tuin tegen kom het komende jaar.

Even een leuk weetje:
Het eerste nieuwsbericht wat ik hier heb gezien was echt te leuk en te Amerikaans.

Een vrouw heeft een medewerker van de McDonalds aangevallen omdat ze om half 7 's ochtends nog geen kipnuggets klaar hadden liggen.
Ze heeft het raampje van de drive-thru kapot geslagen, en de medewerker geslagen, de politie moest erbij komen om de vrouw rustig te maken, wat pas lukte toen ze haar kipnuggets kreeg.

  • 17 Augustus 2010 - 03:32

    Froukje Algra:

    tsja, erg raar dat ze om 6:30am nog geen kipnuggets hebben. Ook ik zou boos worden :-) hhihihihi

  • 17 Augustus 2010 - 04:22

    Marije Van Dam:

    Haha, hilarisch!!! Valt me nog mee dat ze de Mac niet heeft aangeklaagt wegens wan-prestatie.
    Wel vet gaaf al die beesten in je tuin.
    Heel veel plezier en tot gauw.
    -x-

  • 17 Augustus 2010 - 08:18

    Renske:

    Hi-la-risch! Dat kan ook echt alleen in Amerika!

    Ik zou alvast een turkey achterhouden, kan je iedereen bij jou thuis uitnodigen voor een vers feestmaal:-) ff receptje opzoeken op internet... Ben je wel een dagje zoet mee, dus ben je weer een dag doorgekomen in Poughkeepsie;)

    Dikke kus

  • 17 Augustus 2010 - 08:23

    Papa:

    Als jij een locale poulier weet te vinden helpen wij je in november wel die kalkoen op te maken.
    Die kipnuggetmuts had het nederlandse 8-uur journaal al bereikt: blijft hilarisch. Kus


  • 17 Augustus 2010 - 17:42

    Mama:

    Hoi lieverd haal jij even een schietbewijs op en een geweer op de hoek vande straat, dan kan die kalkoen vast besterven voordat wij komen en hebben we een prima thanksgiving diner.
    kus

  • 17 Augustus 2010 - 19:34

    Isabel:

    Ha meis,

    Wat maak je toch weer een hoop mee...Erg leuk om het iedere keer te lezen...Ga nu nog ff je foto's kijken haha...

    xxx

  • 20 Augustus 2010 - 09:33

    Michelle:

    Hi Kirsten,
    Wat super zeg dat je nu in Poughkeepsie zit. Gelukkig dat je het naar je zin hebt!
    Veel plezier daar!
    groetjes, Michelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 96
Totaal aantal bezoekers 31627

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: