Eerste dagen in Poughkeepsie - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Eerste dagen in Poughkeepsie - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Eerste dagen in Poughkeepsie

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Weer tijd voor een kleine update.
Om te beginnen woon ik in Poughkeepsie en niet in Staatsburg, we zijn overgeplaatst omdat we nu in een groot huis zitten en anders hadden we een klein appartement gehad. Het is nu ongeveer een half uur rijden naar werk maar dat overleven we wel, het is het waard omdat we nu in dit huis zitten in plaats van in een ziekenhuis kamer(volgens mijn huisgenoten dan)
Zaterdag vond ik het best wel even lastig om alleen aan de andere kant van de wereld te zitten, mijn huisgenootjes waren allemaal aan het werk dus moest ik echt alles alleen doen. En omdat ik geen eten in huis had kon ik niet eens ontbijten.
Dus hop in de auto en tommy instellen op een supermarkt en rijden maar. Ik heb meteen een beetje een idee van Poughkeepsie gekregen en het ziet er best leuk uit.
Heel veel natuur en heel veel beesten, de herten lopen soms over de weg en over de parkeerplaatsen, heel raar om te zien. Ook zijn er veel roofvogels en slangen, die heb ik nog niet gezien maar wel gehoord.
Zondag avond gezellig zitten kletsen een weer op tijd naar bed want de jetlag is nog niet helemaal over.
Maandag ben ik samen met Maren naar de garage geweest voor haar auto want daar branden lampjes en heb ik maar meteen ook mijn auto na laten kijken want ook bij mij branden er een lampje, check engine, erg leuk als je je auto pas 4 dagen heb. Maar gelukkig was het niks en koste het ook niks en kan ik weer met een veilig gevoel verder rijden (voor zover dat kan met alle amerikanen die niet kunnen auto rijden, gelukkig is het hier lekker rustig op de weg)
's Avonds ben ik met Daniela en Maren naar een kroegje gegaan waar ook nog 2 jongens van Anderon ( werk) waren, het was echt super gezellig, het enige nadeel was dat het karaoke avond was, ik weet echt niet wat amerikanen met karaoke hebben maar ze helemaal los zodra ze de microfoon in hun handen hebben.
Vandaag heb ik mijn eerste ontmoeting gehad met mijn baas, ze kon me alleen nog niet zo veel vertellen behalve dat ik pas 13 september mijn oriëntatie week heb en tot die week vrij ben. Ze gaat wel kijken of ik voor die tijd vast mijn observatie weken kan hebben zodat ik over 2 weken kan observeren en na de oriëntatie meteen kan werken ipv daarna nog te observeren.
Maar ik weet dus nog steeds niet met welke leeftijd ik ga werken, wel weet ik dat ik in een woongroep terecht kom wat ik wel heel leuk vind want dat heb ik nog nooit gedaan.
Straks gaan Maren en ik richting New Haven naar 2 meiden van ilex en dan blijven we daar gezellig slapen.

Mijn adress is
31 Victor lane, Poughkeepsie NY 12601

mijn telefoon nummer komt nog zodra ik die heb.

  • 11 Augustus 2010 - 07:49

    Renske:

    Tjesus, het lijkt momenteel wel alsof je op sabbitical bent daar! Je doet alleen maar leuke dingen en werken komt nog niet eens in de buurt! Maar wel bizar dat je pas de 13e officiel hoeft te beginnen! Nu heb je alle tijd van de wereld om je spaargeld er doorheen te klappen:-) Hoop dat je je de komende weken wel lekker bezig kunt houden en niet al teveel gaat vervelen nu iedereen aan het werk is en jij nog niet!

    Dikke kus

  • 11 Augustus 2010 - 08:19

    Babette:

    Zo kind voordat jij begint met werken heb je alles al gezien daar! Je hebt je keeltje weer lekker geschraapt en Andre Hazes daar door de kroeg geblerd :-) als ik jou was zal ik het eens proberen en kijken wat ze ervan vinden. Leuk zeg dat jullie nog lekker die 2 meiden op kunnen zoeken. Heel veel plezier! en maak het vooral heel bont :-)
    Dikke kus

  • 11 Augustus 2010 - 09:51

    Papa:

    ben ik ook eens de eerste die reageert.....ik zoe graag een een paar foto's van je directe woonomgeving zien: verder kan ik mij een aardig beeld vormen uit je heldere beschrijvingen. KUS

  • 11 Augustus 2010 - 16:15

    Mama :

    Hoi ik hoef nog niks te kopen want je kan nog 100 foto's plaatsen de rest kan altijd nog. Leuk om nog even na te lezen wat je ons al verteld hebt
    knuffel

  • 21 Augustus 2010 - 07:58

    Christel:

    He meis

    wat een verslagen... erg leuk om te lezen zo'n, tot nu toe nutteloze zaterdag morgen,
    volgens mij ga jij het daar geweldig naar je zin krijgen. Wat een huis heb je daar zeg! niet normaal en je auto is geweldig :P me is jaloers haha.
    Het duurt nog wel even voor het 13 september is.. dus jij hebt nu gewoon een mega lange vakantie jeetje.. soms wel saai denk ik! Helaas kan je niet zo even over komen om onze geweldige kinderen te komen knuffelen.. ik mis ze al na een paar dagen .. we hebben er echt een aantal schatjes bij heel klein en zo lief. Zo lijken de kleine groten, zoals A. (je weet wel ons lach monstertje) al echt reusjes.
    Ik ben erg benieuwd wat je nu uiteindelijk voor een werk moet gaan doen..

    succes :) dan ga ik nu verder met mn zaterdag morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 31589

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: