Laatste dagen @ Colby College - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Laatste dagen @ Colby College - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Laatste dagen @ Colby College

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

07 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Woensdag zouden we onze auto papieren in orde gaan maken. Eerst moesten we naar de bank om geld te storten voor onze verzekering en daarna weer op weg naar het kantoor om daar de papieren in orde te maken, we waren er al om half 12 en verder was er niemand na een tijdje kwamen er meer mensen aan en besloten we pizza te bestellen omdat we de lunch gingen missen. Na het eten werd er gezegd dat de papieren er bijna waren. Maar om half 5 waren de papieren er nog niet en mijn auto ook nog niet, ze waren het achterraam nog aan het maken, deze kon niet naar beneden. We hebben dus een hele dag op kantoor gezeten en aan het einde van de dag hadden we nog niks om mee te nemen.
Na de kroeg van dinsdag was iedereen erg moe en gingen de meeste vroeg naar bed.
Donderdag moesten we er weer vroeg uit om te eten en daarna kregen we heel veel informatie, alleen was iedereen zo moet dat bijna niemand weet wat er gezegd is, Maike was zelfs in slaap gevallen dus heb ik maar weer wakker gemaakt.
Na 3 uur lang informatie te hebben gekregen en wat gegeten te hebben was het tijd om ons toneel stukje op te voeren, we moesten een stukje maken over ons beeld van Amerika, er waren 5 groepjes, wij hadden het over alle drive- thru dingen, de meesten kwamen wel op hetzelfde neer, veel eten, niet zo veel van de rest van de wereld weten en alle stopwoordje uit de films zijn ook voorbij gekomen, 1 groepje had ook dokter Phil, met alle reclames en het eindeloze herhalen van wat er voor de reclame was gebeurd. Iedereen zag er wel een beetje tegen op maar we hebben weer een zeer gezellige dag gehad en hard gelachen om alle toneelstukjes.
Daarna kreeg ik eindelijk mijn auto sleutel, er was afgesproken dat alle auto's naar Colby werden gebracht, dus na het eten had iedereen zijn sleutel en zijn me met een paar naar wallmart geweest, de heenweg ging goed maar de terug weg hebben we er 45 minuten overgedaan (ipv 10) 1 verkeerde afrit en je bent meteen de weg kwijt, gelukkig wist mijn goede vriend tommy (tom-tom) wel de weg en heeft hij ons uiteindelijk weer bij Colby gebracht. De meeste zaten nog even in de pub dus zijn wij er ook heen gegaan voor de laatste avond.
Even een drankje doen en snel naar bed omdat we vrijdag een lange dag voor de boeg hadden.
Vrijdag was een hele rare dag, eerste gezellig eten en auto's inladen, daarna was het moment daar, we moesten afscheid nemen, dat valt niet mee als je een week lang zo veel met elkaar doet.
Vooral niet omdat ik de enige ben die naar Poughkeepsie toe moest. De meeste gingen met meerdere wat het toch al anders maakt.
Gelukkig kon ik wel het grootste gedeelte met Isi en haar baas mee rijden. Haar baas heeft ook nog even in onze auto's gereden zodat wij bij elkaar konden zitten wat we echt super lief vonden, zo ging vooral voor mij de rit toch wat sneller en gezelliger.
Bij Hartford was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen en het avontuur alleen verder te gaan, dankzij tommy kwam ik goed aan in Staatsburg waar ik een huissleutel moest halen en daarna verder naar Poughkeepsie waar ik woon.
Het huis is echt heel erg groot met veel verschillende kamers, en 6 slaapkamers en 3 badkamers, dus best lekker alleen heel David de enige man in het gezelschap de slaapkamer met eigen badkamer, hij schijnt niet zo netjes te zijn dus is dat niet zo heel erg.
Ik heb in totaal 5 huisgenootjes waarvan er 1 nog een maand op reis is dus die zal ik pas later zien, zij is ook Nederlands, verder heb ik 2 Duitse, 1 Jamaicaan en 1 Braziliaan als huisgenootjes.
Ben benieuwd hoe het gaat worden.

Liefs

  • 08 Augustus 2010 - 09:38

    Papa:

    Poughkeepsie is er NU al op vooruit gegaan (en dan ben je alleen nog maar gearriveerd!!). Hou Tommy te vriend maar zoek er ook nog een of twee die met je kunnen praten i.p.v. alleen maar tegen je aan lullen.
    Bij de weg: het is nu zondagmorgen 11:35 en mamma doet een poging om spek uit te bakken...........ik laat je het bresultaat nog wel weten. KUS

  • 08 Augustus 2010 - 09:43

    Mama:

    wil je naast foto ook video ruimte?

    laat het even weten, je verslag was weer heel leuk en een goede aanvulling na ons gesprek van gisteren, foto's zijn erg leuk ben benieuwd naar de rest
    kus

  • 08 Augustus 2010 - 12:08

    Renske:

    Zo kind, dat waren weer 2 aardige verslagen, nu is het nog leuk om te shrijven maar als je straks aan het werk bent zal het een stuk minder worden omdat je dan je gewone werk leventje oppakt. Ik ben echt heel benieuwd naar je eerste werk ervaringen! Je straalt iig helemaal op de foto dus dat is al een goed teken! Wanneer kan ik je op skype bereiken???

    Liefs

  • 08 Augustus 2010 - 13:54

    Cor En Babette:

    Hey kindje wat leuk zeg allemaal, je weet de kroegen in ieder geval al goed te vinden :-) weet je al wanneer je moet beginnen met werken? we skypen snel!
    dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 31600

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: