Eerste dagen @ Colby College - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Eerste dagen @ Colby College - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Eerste dagen @ Colby College

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 Augustus 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Nadat we zondag rond 21:00 uur aan kwamen op Colby College( in Waterville, Maine) stond er een tafel vol fruit en lekkere dingen op ons te wachten en hadden we de avond voor ons zelf.
Sommige gingen al vroeg naar bed omdat ze van het reizen nog al moe waren maar een paar bleven wakker dus na een zeer gezellige avond en een leuke ontmoeting met iedereen ging ik om 23:30 een keer naar bed om om 5:00 weer netjes klaar wakker te zijn dus heb ik even mijn kamer wat leuker gemaakt door wat kleren in de kast te leggen en wat spulletjes uit te pakken, onder andere mijn plastic plantje die ik van Renske heb gekregen ( Rens ik ben er heel blij mee maakt de kamer toch leuker) om 8: uur lekker ontbijten met een hele uitgebreide en gezonde keuze, iedereen ging aan het verse fruit. Daarna werd het heel erg druk voor ons.
Eerst kregen we een welkomst praatje en heel veel informatie, de belangrijkste dingen om te onthouden zijn:
gow with the flow
en lower you're expactations
deze 2 dingen blijven ze maar herhalen en zijn echt heel belangrijk omdat het hier allemaal heel anders gaat dan bij ons in de gezondheidszorg.
Daarna hebben we nog meer papieren in moeten vullen en konde weer uitgebreid lunchen met hele lekkere en gezonde dingen, dus eten zit wel goed.
Daarna nog een bankrekening geopend en toen moest ik gaan kijken voor een auto samen met 2 andere meiden. Wij moesten als eerste omdat wij het verste moeten rijden naar huis dus wij de beste auto's nodig hebben.
Ik zag meteen 2 auto's die ik wel leuk vond, 1 sport autootje en 1 crysler cirrus ook een leuk ding, ik heb in allebei een proefritje genomen en kon toen nog niet kiezen welke het ging worden.
Doordat wij naar auto's gingen kijken hebben we een heleboel informatie gemist maar het was niet zo belangrijk dat we echt problemen door gaan krijgen. En omdat we toch al te laat waren liet Kevin( de man van de auto's) ons nog een paar leuke dingen van Skowhegan zien, we hebben echt hele mooie dingen gezien.
Toen we terug kwamen was het tijd voor een echte Amerikaanse picknick met natuurlijk een bbq vol hamburgers en hotdogs, deze waren alleen nogal smakeloos maar het vulde de maag, we hebben netjes 3 maaltijden per dag en tussen door hebben we niks te eten.
En daarna weer tijd voor ons zelf, lekker volleyballen, frisbeen en gezellig praten, weer een hele leuke avond in de pub hier op campus en weer laat naar bed gaan en weer vroeg wakker worden.
Na weer een goed ontbijt kregen we nog meer informatie en na de lunch gingen we weer bij de auto's kijken, nu gingen we met iedereen, ik heb toch maar gekozen voor de crysler omdat het een betere auto is. Ik moest wachten op de papieren en die kwamen pas heel erg laat waardoor ik ze niet meer kon invullen.
Nog even met een paar naar wallmart en toen avondeten, we waren er al snel achter dat het avond eten lang niet zo goed is al ontbijt en lunch, het zag er een beetje uit alsof het al een keer gegeten was en Isi vertelde me dat het ook zo smaakt, dus ben ik veilig voor een pizza punt gegaan, niet zo gezond maar wel heel lekker.
Na het eten even snel mail kijken en klaar maken voor, group night out. We zijn naar een lokaal kroegje gegaan waar heel veel hele foute mensen lopen, en als klap op de vuurpijl was het karaoke avond, en al die foute lelijke mensen zingen heel slecht.
Marsha, een Nederlands meisje die afgelopen jaar ilex heeft gedaan kan heel goed zingen en zong voor ons het toepasselijke liedje, I will survive.
Wij hebben ook nog met z'n alle gezongen voor alle lieve mensen van ilex die heel goed voor ons zorgen en ons goed informeren, wij zongen: you've got a friend.
De kroeg werd meteen een stuk leuker en word waarschijnlijk pas weer zo gezellig als er een nieuwe groep van ilex langs komt. Er was wel 1 heel leuk zwart mannetje dat echt heel erg goed kon zingen en die het heel erg leuk vond dat wij allemaal aan het klappen waren voor hem.

Als je nu denkt jeetje wat een informatie allemaal, heb je een beetje een indruk van wat wij hier allemaal aan informatie binnen krijgen, en hoe druk wij het hebben, met een beetje mazzel heb ik morgen middag voor het eerst wat tijd voor mezelf.

Colby College is ook echt super groot, het is een groot terrein met heel veel hele grote gebouwen erop, er is dan ook niemand die alleen ergens naar toe gaat omdat de kans heel erg groot is dat je de verkeerde weg terug neemt, ondertussen weten we wel de weg naar het gebouw waar we moeten eten. Het zou makkelijker zijn als ze bordjes ophangen zodat je die kan volgen.

Ik denk dat ik weer genoeg heb geschreven en ik ga lekker slapen, het is hier ondertussen 1:30 dus over 6,5 uur moet ik weer bij het ontbijt zitten om op tijd klaar te zijn om mijn auto papieren in orde te maken

bedankt voor alle leuke reacties,
liefs

  • 07 Augustus 2010 - 13:37

    Papa En Mama:

    gelukkig dat jullie het met elkaar zo gezellig hadden
    dikke kus

  • 07 Augustus 2010 - 15:18

    Opa En Oma:

    Kirsten ga zo door. Wij smullen van jouw uitvoerige verslagen.
    wensen je een goede start in je werk.
    hopelijk niet te druk.
    dikke kus van ons beiden.
    tot schrijfs of tot skipe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 31637

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: