Tweede bezoek - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Tweede bezoek - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Tweede bezoek

Door: kirsten knoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

14 Mei 2011 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Na ruim 3maanden ben ik er nu dat toch weer een keer voor gaan zitten om jullie op de hoogte te brengen van alle dingen die ik heb gedaan de laatste tijd.
….. Mmm is toch lastiger dan ik dacht om weer een verhaal te schijven, alles wat er hier gebeurt is zo normaal voor mij wat het lastig maakt om er een goed verhaal van te maken maar ik ga me best doen. Ik ben op dit moment op me werk om de nachtdienst te doen, de kinderen slapen dus ik heb de komende 10 uur niks anders te doen dan dit verslag schijven, tv kijken en een klein beetje schoonmaken maar dat is binnen een half uur gedaan.

Laat ik beginnen met alle veranderingen in me huis. Ondertussen heb ik er 2 Italiaanse huisgenootjes bij waar ik het heel goed mee kan vinden en die er voor zorgen dat we elke donderdag in Mahoney's staan om te feesten wat elke week weer erg gezellig is.
Helaas hebben we 2 weken geleden afscheid moeten nemen van Daniela, maar we hebben haar niet zomaar laten gaan. Eerst hebben we nog een paar feestjes gehad, 1 groot feest met ongeveer 30 man, een avondje Mahoney's, nog een dagje NYC en uit eten met Sine, Ilse, Daniela en ik, en haar laatste dag hadden we een spontaan klein feestje bij ons in de tuin, het was heerlijk weer ( 23 graden en volle zon, jaja de zomer komt eraan) en iedereen was vrij behalve ik, ik ben netjes naar me werk gegaan en kwam er toen achter dat we meer dan genoeg personeel hadden en na 2 uurtjes ben ik dan ook lekker naar huis gegaan om mee te feesten, de meiden hadden vlees gekocht en de BBQ stond al aan toen ik thuis kwam, lekker gegeten en daarna kwam nog een vriend van ons met een karaoke set, dus dat maar aangesloten en in onze achtertuin staan zingen en dansen. Zeer geslaagde avond :-)
Ilse was voor 3 weken terug gekomen om vakantie te vieren, het was heel normaal dat ze er weer was na 2,5 maand had ik het idee dat ze gewoon een paar weekjes op vakantie geweest, en had het gevoel dat ze weer thuis was, maar helaas heb ik ook van haar al weer afscheid moeten nemen.

Verder nog heel wat leuke dagjes weggeweest. Een paar keer wezen snowboarden, 1 dag was het 16 graden wat het boarden heel lekker maakte ( heerlijke verandering na de keren dat ik bevroren wangen had) het enige nadeel was dat we door de dag heen de sneeuw best hard zagen smelten, maar het was nog goed genoeg om ons lekker een dagje te vermaken.
Een paar keer wezen bowlen en poolen, met Natalia ( Italiaanse ilexer die in Kingston woont) naar de walkway bridge geweest, die nu weer heel mooi uitzicht geeft aangezien de bomen eindelijk weer bladeren krijgen en de bloemetjes beginnen te bloeien, en met Sonia en Sabrina ( mijn Italiaanse huigenootjes) naar Woodstock geweest, wat helaas niet zo heel erg veel voorstelt, het is 1 straat waar je winkeltjes vind waar je hippie kleding kan kopen en dat is het, het evenement Woodstock was zo'n 50 mile buiten het plaatsje Woodstock en niemand kon zeggen waarom ze dat plaatsje die naam gegeven hebben.
En meer van dat soort dagjes uit. Erg gezellig allemaal.

En natuurlijk zijn Renske, Babette en Cor langs geweest voor 2 weken vakantie waarin we veel op pad zijn geweest.
Op zondag kwamen ze aan en zijn we eerst in de tuin gaan zitten, eerst onder het genot van een biertje bij gepraat en toen naar de Olive Garden gelopen om daar lekker te eten.
Maandag zijn we naar Woodbury gegaan waar ze een heel grote outlet gebeuren hebben ( heeft wat weg van Batavia stad) daar hebben we de hele dag doorgebracht.
Dinsdag zijn we in de auto gestapt en naar Washington DC gereden, daar aangekomen hotel gezocht, spullen koffers weggezet en richting binnen stad gegaan waar we de eerste indruk kregen van Capitol Hill, en het Washington monument. Aangezien het al wat later was zijn we een restaurantje op gaan zoeken en daar gegeten en nog wat spelletjes gespeeld.
De volgende dag zijn we naar de 3 standbeelden van presidenten gegaan, 2 hebben een groot standbeeld in een huis en 1 heeft een heel park gekregen waar je ook kan lezen waar hij is geboren en begraven, wat bij mij in Hyde Park is, elke dag op weg naar werk rij ik langs zijn huis en begraafplaats.
Ik vond het wel leuk om dit park te zien want daar was ik met papa en mama niet aan toe gekomen dus zo toch nog een ander deel van Washington gezien.
Donderdag zijn we doorgereden naar de Niagara Falls, na een rit van ruim 7 uur daar aangekomen hebben we in Buffalo een hotel gevonden en zijn we boeren bridge gaan spelen. Vrijdag zijn we naar Canada geregen ( 20 minuutjes ) om vanaf daar de Falls te bekijken. Om een of andere reden vind ik dingen op tv toch groter lijken dan dat het in het echt is maar het is toch wel indrukwekkend om daar te staan, na honderden foto's gemaakt te hebben zijn we het dorpje ingelopen wat een beetje te vergelijken is met een kleine variant van Las Vegas.
Zaterdag zijn we weer naar huis gereden, en zijn we naar Orange County Choppers geweest, van het tv programma waar ze hele mooie motoren maken. Thuis hebben we 1 dag even helemaal niks gedaan behalve in het zonnetje gelegen dat zich heel voorzichtig liet zien.
Maandag heb ik ze nog meegenomen maar me werk zodat ze konden zien hoe het allemaal uit ziet, daarna zijn we de koffers op gaan halen en zijn we in de trein gestapt en naar NYC gegaan om daar nog 3 dagen rond te lopen. En toen was het al weer tijd om afscheid te nemen. Heel vreemd om weer afscheid te nemen en te bedenken dat ik weer heel lang niet zal zien.

Voor iedereen die er vanuit gaat dat ik in augustus weer thuis ben heb ik helaas slecht nieuws.
Ik was met iemand aan het praten over wanneer ik naar huis zou gaan en zei toen over 4 maanden, daarna begon ik na te denken en vond ik dat de afgelopen 8 maanden zo snel waren gegaan en vond ik 4 maanden heel erg kort klinken dus ging ik er toch serieus over denken om langer te blijven, ik heb er goed over nagedacht, ook over hoe het op het werk is maar ondertussen ben ik zo aan me werk gewent dat ik het niet meer erg vind om hier te werken en in me weekend is er ook altijd wel wat te doen en dus heb ik besloten om toch voor de extra 6 maanden te gaan.
Ilex moet nog officieel laten weten dat het allemaal door kan gaan, maar op me werk is iedereen erg blij dat ik langer blijf en ook Ilex heeft gezegd dat ik mag blijven alleen moeten Ilex me werk nog bellen om alles te bevestigen.
Dus ik zal pas ergens in februari thuis komen.

Op het werk is ondertussen ook het een en ander verandert, eerst had ik een huis met 1 jongens en 1 meiden kant, helaas hebben ze alle jongens in andere huizen geplaatst en krijgen we een paar nieuwe meiden daar voor in de plaats, dit is wel even wennen, want met de jongens zijn we ook 2 mannelijke collega's kwijt geraakt, omdat ze niet met de meiden mogen werken, wat erg jammer is want het is af en toe wel lekker om met mannen te werken zodat er niet alleen maar geroddeld word.
Het voordeel nu is dat het echt lente is, het is lekker warm wat betekend dat bijna iedereen naar buiten gaat om te wandelen en lekker in de speeltuin zit waar we ze dan weer tegen komen. Van de week hebben we de hele dag zitten vissen met de kinderen, we hebben een vijver op campus, de kinderen hielpen met wormpjes zoeken en vissen maar, ik zat heerlijk ontspannen in het zonnetje en me kids gedroegen zich heel goed dus ik had niks te klagen, het zijn die dagen de er voor zorgen dat ik het vol kan houden en dat ik ook echt kan genieten van werken met deze kinderen.

Volgens mij zijn jullie nu wel weer op de hoogte van wat ik de afgelopen maanden heb gedaan.
Tijd voor mij om te gaan schoonmaken, nog maar 8 uur te gaan voor ik weer naar huis mag, helaas heb ik dan maar 6 uur de tijd voor ik al weer moet werken. Maar met me nieuwe verslaving van ice coffee kom ik morgen de dag wel weer door.

Ondertussen ben ik weer thuis na de nachtdienst maar denk maar niet dat dat gewoon ging, hop in de auto en rijden maar. Nee natuurlijk na 2 nachten niet geslapen ( totaal 3 uur geslapen in 2 nachten) en ik echt op instorten sta heb ik een platte band. Gelukkig werkte 1 van me huisgenootjes al en heb ik haar auto mee kunnen nemen zodat ik even kan proberen om te slapen. Vanmiddag maar even een collega lief aan kijken om me te helpen met de band verwisselen.

liefs

  • 14 Mei 2011 - 15:34

    Karin:

    Jeetje Kirs, respect dat je het werken zo goed vol houdt en besloten hebt langer te blijven.. Hoe staat het met de mannen dan..? Ik weet nog hoe blij ik was toen het voorbij was.. We hebben trouwens op Skip een vacature (bij mij) Emily gaat weg.. dus als je toch besluit terug te komen.. :-)
    Blijf genieten!!

  • 15 Mei 2011 - 12:05

    Mama :

    leuk eindelijk weer eens een geschreven verslag in plaats van via skype, leuke foto's. dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 118
Totaal aantal bezoekers 31607

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: