Happy Holiday's - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Happy Holiday's - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Happy Holiday's

Door: kirsten knoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

01 Januari 2011 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

En omdat het nu het nieuwe jaar is is het dus tijd voor een update van de feestdagen.
Het eerste wat ik met de feestdagen heb gedaan is loodjes trekken met mijn werk voor Secret Santa, en op 17 dec gingen we met het hele huis van me werk gezellig bowlen en daarna naar Mahoney's waar nog veel meer mensen van Anderson waren en bijna al mijn huisgenootjes waren er. Het was een zeer gezellige avond en we hebben het lekker laat gemaakt, wel een beetje jammer dat ik half 5 in bed lag en om 8 uur al weer moest werken tot 8 uur 's avonds, daarna was ik dan ook erg blij dat ik lekker kon slapen, vooral omdat ik de volgende dag al weer om 7 uur moest werken en ik meteen daarna naar Middelboro zou rijden om Maike weer eens te bezoeken.
Helaas konden we daar niet zo heel veel doen want toen ik aankwam was het al aan het sneeuwen en toen we de volgende dag wakker werden lag er echt heel erg veel sneeuw, waardoor we niet echt de deur uit konden. Dus lekker een dagje bankhangen en spelletjes spelen.
De volgende ochtend moest ik al weer op tijd weg zodat ik op tijd om mijn werk zou zijn, gelukkig was het gestopt met sneeuwen en zijn ze hier heel er goed in sneeuw schuiven en zout strooien dus kon ik gewoon doorrijden waardoor ik ruim op tijd om mijn werk was.
Woensdag heb ik even rustig aan gedaan zodat ik 's avonds weer klaar was om naar New Haven te rijden want Isi had ik ook al een tijdje niet gezien. Ze had gevraagd of ik het leuk vond om naar een concert van Lauren Hill te gaan, wat mij wel leuk leek ondanks dat ik geen idee had wie het is. Het zou om 21.00 beginnen dus hadden we ervoor gezorgd dat we er ruim op tijd waren. Om 21.00 was er alleen nog steeds geen Lauren te bekennen en om 22.00 ook niet. Om 23.00 riepen ze dan eindelijk om dat ze onderweg was en dat ze er elk moment zou zijn. Er was wel een DJ om ons te vermaken maar ik had toch niet betaald om de hele avond naar een slechte DJ te luisteren. Om 23.30 kwam ze dan eindelijk op en na een paar onbekende nummer begon ze opeens liedjes te zingen die ik wel ken (zoals stroming my pain with his fingers) waardoor het ineens een stuk leuker werd.
De volgende dag moest Isi werken dus ben ik naar een winkel centrum gegaan om mezelf een paar uurtjes te vermaken, 's avonds Isi van der werk gehaald en lekker filmpje gekeken en bijgeklets.
De volgende dag nog even wezen lunchen en spelletjes spelen met Isi en een Nederlands meisje dat ze daar heeft leren kennen en toen was het al weer tijd om naar huis toe te gaan om me om te kleden en weer de deur uit te gaan, want ondertussen was het opeens al weer kerstavond.
Cassie een collega van me had me uitgenodigd om kerstavond met haar en haar familie te vieren, wat ik echt heel erg leuk vond.
Toen ik bij daar aan kwam was echt haar hele familie er( zo'n 40 man) ik had toen wel echt een kerstfilm gevoel, op tafel stonden allemaal hapjes en later nog kerstliedjes zingen zodat de Kerstman wist dat ie binnen kon komen.
De Kerstman ging netjes naast de boom zitten en kreeg het eerste pakje aangereikt waarna hij heel hard Kristen riep, en toen er niemand reageerde was ik al bang dat het hij verkeerd oplas, toen die nog een keer Kristen riep werd Cassie heel enthousiast en riep OH it's Kirsten, dus mocht ik al eerste bij de Kerstman op schoot om een cadeautje in ontvangst te nemen, wat ik stiekem wel leuk vond om te doen.
Cassie had daarna nog veel meer cadeaus voor me waardoor ik mij best schuldig voelde dat ik niks voor haar had, maar zij vond het al heel erg leuk dat ik was gekomen en dat vond ze genoeg.
Daarna was het tijd voor mij om naar huis te gaan, dacht ik. Ik netjes me jas en tas pakken en opzoek naar mijn auto sleutels, ik was al heel hard aan het denken of ik die wel uit de auto gehaald, um niet dus, sleutels zaten nog in de auto die ik wel netjes op slot had gedaan.
Haar broer en neefjes probeerde nog netjes met een omgebogen klerenhanger mijn auto open te breken maar toen we merkten dat dat niet ging lukken hebben we toch maar de ANWB gebeld die gelukkig best snel kwamen. Ondertussen voelde ik mij best schuldig dat iedereen bij mijn auto stond terwijl ze nog ergens anders heen gingen voor de rest van het kerstfeest, maar iedereen vond het wel heel grappig en ze vonden het helemaal niet erg.
De volgende dag lekker gewerkt en ook daar een beetje kerstsfeer gehad, lekker met alle kinderen en collega's aan tafel ( wat normaal niet gebeurt) en het eten was nog best lekker ( wat normaal niet gebeurt).
Thuis nog met bijna al mijn huisgenootjes wat kleine hapjes gegeten en toen zei iemand opeens laten we naar Mahoney's gaan, dus dat hebben we gedaan.
En toen was de kerst hier in Amerika al weer over want ze hebben hier maar 1 kerstdag, maar voor mij was er ook nog gewoon een 2de kerstdag wat maar goed is ook want zondag begon het hier te sneeuwen, dus ook voor mij toch nog een witte kerst.
Toen we maandag wakker werden lag er ongeveer 40 a 50 cm sneeuw waardoor iedereen opeens in een klein kind veranderde. We hebben een best lange, steile oprijlaan en een slee, wat als resultaat had 2 uur sleetje rijden, heel erg leuk om te doen.
Woensdag ben ik met Ilse en 2 vrienden van haar lekker gaan snowboarden, 1.5 uur verderop is een heel goed skigebied waar we naartoe zijn gegaan, de sneeuw was heel goed en niet al te druk dus een heerlijk dagje snowboarden.
En toen was ineens alweer het einde van 2010, helaas was het niet echt een spectaculair oud en nieuw voor mij. Het plan was eerst om naar NYC te gaan, maar helaas had niet iedereen tijd of geld om te gaan dus ging het niet door, wat ik wel heel erg jammer vind. In plaats daarvan hebben we hier een diner gehad en zijn we daarna even naar Mahoney's gegaan wat niet echt boeiend was dus om 12.15 zijn we al weer naar huis gegaan en lekker gaan slapen.

Al met al heb ik best drukke feestdagen gehad en heb ik me prima vermaakt de afgelopen weken,
het enige nadeel is mijn auto, voor de verandering.
Op een dag begon dat ding ineens hele rare geluiden te maken als ik een bocht maakte, en het werd met de dag erger. Dus toch maar even naar laten kijken wat maar goed is ook want de stuurkop was nogal versleten wat kennelijk heel erg gevaarlijk kan zijn dus dat heb ik ook maar even laten maken.
Bij deze vraag ik iedereen om heel hard voor me te duimen dat ik vanaf nu geen problemen meer heb met dat ding want ik ben er wel een beetje klaar mee.
Hopelijk is 2011 een beter jaar voor mij om auto bezitter te zijn.

Een heel gelukkig, warm en liefdevol 2011 voor iedereen.

  • 03 Januari 2011 - 09:25

    Babette:

    Hey kindje wat leuk om weer een verhaatlje te lezen!
    Eindelijk snowboarden! wat relaxed!!! Ik hoop voor je dat je dat nog heel vaak kan doen deze winter en natuurlijk zal ik duimen voor je auto :-)
    Jij ook een fantastisch nieuw jaar!!
    Dikke kus

  • 03 Januari 2011 - 10:55

    Papa:

    hey lieverd, jij natuurlijk ook een bijzonder gelukkig etc. nieuwjaar ( in 2010 al genoeg pech gehad met je auto.......dus 2011 kan makkelijk beter wat dat betreft). Heb je op het nippertje nog een witte kerst gehad! en bij Santa op schoot gezeten...(wie vond dat leuker...jij of hij?).
    De tijd van het boarden lijkt nu te zijn aangebroken.blijf heel en .geniet ervan.
    Dikke kus

  • 09 Januari 2011 - 16:55

    Oma En Opa:

    Bedankt voor je uitgebreid verslag. G
    aan vanavond vroeg naar bed. Morgen naar BALI voor 2 maanden.
    Heel veel kusjes en geniet daar.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 31590

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: