Eerste bezoek - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Eerste bezoek - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Eerste bezoek

Door: kirsten knoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

15 December 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Op 21 november was het dan zo ver, papa en mama kwamen hier.
Eerst kreeg ik een smsje dat ze ergens waren en of ik wist waar ze naartoe moesten ( um nee, geen idee waar je bent) en even later kreeg ik een smsje: we staan bij de dunkin donut kom je ons halen. Dus ik naar ze toe rijden en daar zagen we elkaar dan weer voor het eerst in bijna 4 maanden, was wel heel vreemd maar ook heel normaal, alsof ik even een paar weken op vakantie ben geweest. ( ik heb echt niet het idee dat ik al bijna 5 maanden in Amerika zit).
Eerst hebben we lekker Amerikaans cheescake gegeten en daarna zijn we uit eten geweest.
Maandag heb ik papa en mama mee genomen naar de Walkway bridge hier in Poughkeepsie, helaas was het niet echt lekker weer maar ze hebben toch een goede indruk gekregen van hoe groot Poughkeepsie en de Hudson Valley zijn, daarna heerlijk bij de Ever ready diner in Hyde Park gegeten, dat is een grote zilveren echte Amerikaanse diner. Daarna was het voor mij bijna tijd om te gaan werken, maar we hadden nog genoeg tijd om even een rondje over campus te lopen zodat papa en mama weten waar ik werk en wat ik doe, ze hebben ook mijn huisje gezien ( daar waar ik 5 dagen per week alleen maar tv kijk, weten ze in ieder geval op welke oncomfortabele bank ik zit) en toen moest ik toch echt gaan beginnen.
Dinsdag heb ik ze vroeg op de trein naar NYC gezet, en daarna was het dan eindelijk zo ver, mijn AUTO kwam zomaar terug. Toen was ik erg blij dat ik mijn auto terug kreeg.
Woensdag ben ik ook naar NYC gegaan en hebben we een bus tour genomen, zo hebben we veel van NY gezien. 's Avonds hebben we in een restaurant gegeten waar het personeel zingt, de sfeer was heel gezellig en ze betrokken iedereen bij de liedjes, erg leuk om mee te maken. Daarna hebben we nog een nacht bus tour genomen, we zijn op het Empire state building geweest waar we echt heel mooi uitzicht hadden over NY, en het was heel leuk om de stad te zien in het donker met alle lichtjes.
Donderdag was het thanksgiving, eerst lekker ontbijtje gehaald en daarna naar Central Park om een deel van The Macy's thanksgiving parade mee te krijgen ( DE optocht uit kerst films) helaas konden we niet heel veel zien maar de grote ballonnen waren wel heel leuk en de muziek was lekker vrolijk.
Daarna weer op de bus gestapt om naar Liberty island en Ellis island te gaan, rondje om het vrijheidsbeeld gelopen en daarna naar Ellis island gegaan, op Ellis island kwamen vroeger de mensen die Amerika in wilden en daar bepaalde iemand of het mocht of niet.
's avonds lekker Thais gegeten in een klein restaurant waar ze je snel de deur uit wilde hebben, het waren 5 gangen, de eerste kwam meteen nadat we bestelt hadden, toen het bijna op was zetten ze de 2de op tafel en zo ging het tot wel klaar waren met eten. Dat is de Amerikaanse manier in een restaurant, alles moet snel en na tafelen doen ze hier niet aan, uit eten is hier niet zo gezellig als thuis maar het eten was wel heel lekker.
Daarna was het tijd om naar Broadway te gaan voor the Phantom of the opera, echt genoten van de musical, en erg leuk om dat een keer meegemaakt te hebben.
Vrijdag na het ontbijt moest ik helaas al weer richting trein zodat ik op tijd om mijn werk kon zijn. Het weekend zijn we bij mij in de buurt naar wat winkels gegaan en 's ochtends lekker rustig aan gedaan.
Dinsdag zijn we naar Washington D.C gegaan, na 7 uur rijden waren we er eindelijk en moesten we opzoek naar een hotel, spullen weggelegd en naar de metro om de stad in te gaan, eerst naar het witte huis geweest en daarna veel rondgelopen weet niet meer hoe alles heet dus zet wel foto's erbij zodat jullie het zelf kunnen zien.
Woensdag en donderdag ook weer veel gelopen, helaas was het best koud en waaide het best hard, maar het was gezellig en een leuke stad en daar ging het om.
Donderdag weer naar huis gegaan waar we om 00.30 eindelijk aankwamen.
Vrijdag weer niet veel gedaan en zaterdag was het al weer tijd om afscheid te nemen. Het was apart om afscheid te nemen maar ergens voelde het ook weer normaal om doei te zeggen en met mijn leventje hier verder te gaan.

Suzanne ( woont in Portland, Maine) had gevraagd of ze langs mocht komen, natuurlijk vond ik dat heel leuk dus die kwam zondag, ik was wat moe van 2 weken veel doen met papa en mama maar had ook veel zin om haar weer een keer te zien. Dus zondag kwam ze langs en hebben we hier samen een beetje sinterklaas gevierd met gevuld speculaas, en als toetje hadden we amandel staaf. 'S avonds zijn we naar het Holiday Spirit Festival geweest. Dit is in een park hier in de buurt waar ze allemaal kerst versiering hebben neergezet en een verhaaltje hebben verzonnen voor de kinderen. Ook zijn we nog met de Kerstman op de foto geweest, wat ik echt heel leuk vond. Ook kregen we nog een rondleiding van de elven die vertelde hoe snoepjes gemaakt worden en ze hebben ons beelden van de noordpool laten zien. In het begin spraken Suzanne en ik Nederlands en dat hoorde de elven, dus de hele rondleiding vroegen de elven aan hun, new friends from the Netherlands, of we bij ze wilde komen staan zodat we alles goed konden zien, het was heel leuk hoe ze erop inspeelde dat wij uit Nederland komen. En vroegen ook nog wat wij voor de Kerstman neer zetten, we hebben het maar op wortelen voor de rendieren gehouden want om met alle kleine kinderen te vertellen dat hij niet bij ons komt vonden we ook weer niet kunnen en ze vonden het weer lief van ons dat wij wat voor de rendieren neerzetten omdat de Kerstman al genoeg koekjes en melk krijgt van hun.
Dinsdag ging Suzanne weer weg en was ik eigenlijk wel toe aan wat tijd voor mezelf, heel leuk en gezellig dat ik bezoek had maar na 2,5 week 's ochtends druk bezig zijn en nog werken was ik wel moe geworden, maar helaas moest er dinsdag ook nog gewerkt worden.
Woensdag ben ik met Maren, Daniela en Ilse naar een x-mas tree farm geweest en hebben we onze eigen kerstboom omgezaagd, was echt heel leuk om te doen, en daarna hebben we hem mooi versiert en hebben we het huis wat meer in kerstsfeer gebracht, we hadden al de kerstsokken boven de open haard hangen ( waar nu ook cadeautjes inzitten die we helaas pas met kerst mogen uitpakken) nu hangen er ook kerstballen bij de trap en aan de muur.

Verder heb ik al weer problemen met me auto waar ik 3 nieuwe banden voor moet gaan kopen, mijn check engine lampje brand weer en om een of andere reden maakt me auto een raar geluid tijdens het sturen, dus bij elke bocht bent ik bang dat mijn auto het begeeft of dat ik straks een los stuur in me handen heb. Lang leven Amerikaanse auto's.

De eerste sneeuw in ondertussen ook gevallen, wat het allemaal heel mooi maakt, maar ondertussen is ook bijna alles al weer gesmolten, maar ze verwachten meer voor zaterdag.

Helaas valt er over het werk niet zo veel te zeggen behalve dat ik maar 7 maanden hoef te werken en daarna is het klaar, ben alvast begonnen met aftellen ( zo erg is het dus op me werk, voor het werk zou ik deze week nog naar huis gaan zodat ik werk kan zoeken dat op zijn minst leuk is, maar voorlopig ben ik in Amerika nog niet klaar dus moet ik het er maar mee doen, en ik heb hele leuke collega's wat het dan wel weer heel gezellig maakt en waardoor ik het wel kan uit houden voor die paar maanden)

De komende weken ga ik weer lekker veel doen, en hoe en wat krijgen jullie in het nieuwe jaar allemaal te lezen.

Merry Christmas and a happy new year to all of you.

Laatste groetjes en liefs uit 2010


  • 16 December 2010 - 15:28

    Babette:

    Hey kindje dat is weer heel wat zeg :-) maar dat had je gisteren ook al verteld :-) Heb je geen foto's genomen vanaf het Empire State Building? Daar ben ik nou nog wel benieuwd naar!
    Hier sneeuwt het trouwens weer heel hard, het blijft alweer liggen en tot aan oud en nieuw gaat het maar 1 dag niet sneeuwen dus we hebben zeer waarschijnlijk wel een witte kerst! Ik hoop dat jij dat ook zult hebben! zal een beetje lullig zijn als dit het enige jaar is dat er daar geen sneeuw ligt :-)
    Dikke kus en tot snel!

  • 16 December 2010 - 15:37

    Kirsten Knoef:

    voor iedereen die zich afvraagd waar foto's zijn van papa en mama in NYC, die zijn er bijna niet want ik had mijn camera niet meegenomen omdat ik dacht papa en mama hebben er 1 en ik heb al heel veel foto's vna alle dingen de we gaan bekijken.
    Maar mama was de oplader van de camera vergeten dus na een halve dag was de batterij leeg.,
    helaas ben ik vergeten om de foto's op mijn laptop te zetten dus daarvoor moet je bij papa en mama zijn

  • 19 December 2010 - 15:33

    Mama :

    leuk dit verslag over ons bezoek zal je binnenkort de foto's van NY toesturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 31601

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: