Orientatie - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Orientatie - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Orientatie

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

25 September 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

De afgelopen 2 weken ben ik heel erg druk geweest met mijn oriëntatie weken, het waren langen weken met lange dagen, elke dag van 8:30 tot ongeveer 17:00.
Op maandag moest ik net als iedereen om half 9 beginnen, na een uur kreeg ik te horen dat ik weer weg mocht en om 14.45 terug moest zijn, ze gingen verzekeringen etc. bespreken en daar heb ik niks mee te maken omdat ik via ilex verzekerd ben. Dus ik naar huis gegaan en lekker met papa en mama geskyped, want het was papa's verjaardag, vond het wel raar om er niet bij te zijn, maja dat hoort er bij en wist ik van te voren al.
Daarna nog mijn auto laten maken, kon ik eindelijk weer gewoon de auto in ipv via de andere deur.
En toen weer terug naar Anderson om informatie te krijgen over hoe je met collega's omgaat en wat seksuele intimidatie is, beetje zonde van me tijd maar vooruit dan maar.
Dinsdag en woensdag veel informatie gekregen over autisme, ontwikkelingsachterstand en nog veel meer, had alles al geleerd op school maar wel handig om alles in het engels te horen want soms wist ik echt niet waar ze het over hadden tot ze gingen uitleggen wat het is en dan bleek het heel makkelijk te zijn.
Donderdag hadden we SCIP-R dat zijn technieken hoe je kinderen kalm moet krijgen door tegen ze te praten, aan te raken, time-out geven etc. We hebben ook geleerd hoe je een intervention moet doen, als een kind echt heel agressief is en een gevaar voor zichzelf of andere is dan mag je hem vast pakken op bepaalde manieren, alleen of met hulp tot ze weer rustig zijn. Dit moesten we oefenen, het was raar om te doen maar ook heel leuk.
Donderdag avond zijn we weer naar Mahony's gegaan, nu voor het afscheid van Renee, Nederlands meisje die zaterdag naar huis ging. Het was weer super gezellig alleen wel jammer dat ik om 5.00 in bed lag en er weer om 7.00 uit moest, maar het was het waard. Het resultaat van 2 uur slaap was alleen dat ik 's ochtends niet helemaal wakker was en Nederlands begon te praten tegen een Amerikaan, gelukkig begreep iedereen het, en konden we er allemaal wel om lachen.
Vrijdag hadden we ook onze eerste test allemaal vragen over dingen die we de afgelopen hadden geleerd dus echt heel makkelijk, ik had 2 foutjes maar door de bonus punten heb ik de test met 104 van de 104 punten behaalt, ik was best trots op mezelf want door de taal waren sommige dingen toch nog best lastig om te begrijpen.
Daarna in het weekend weinig gedaan en bij gekomen van de hele week luisteren en langen dagen maken en vroeg opstaan.
Maandag en dinsdag hadden we observatie, dus weer 2 dagen op mijn werk zitten en kijken hoe ze daar werken, en zo moeilijk is het allemaal niet. Als je geen hebt om te werken of als je moe bent, ga je lekker met de kinderen tv kijken of laat je ze hun gang gaan en ga je zelf tv kijken of lekker met collega's op de xbox spelen ( nee, mensen dit is geen grap, al mijn collega's zaten te spelen of naar het spel te kijken en de kinderen kregen zo goed als geen aandacht) beetje raar allemaal maar dat krijg je als je mensen zonder opleiding dit werk laat doen, en als bijna iedereen dit als 2de baan heeft, dus moe is en geen heeft om wat te doen.
Woensdag was weer een dag vol informatie en vertellen hoe je je observatie heb ervaren, iedereen had hele enthousiaste verhalen maar van een paar hoorde ik later dat ze niet zo enthousiast waren als ze vertelt hadden, en dus net als ik alleen de leuke dingen hadden vertelt.
Donderdag hebben we CPR en First Aid gedaan, weer een dag vol informatie maar nu ook met CPR oefenen op een pop, allemaal heel makkelijk want ik heb op school ook al een keer CPR gehad dus niet echt een verassing dat ik dat gehaald heb. Daarna nog een schriftelijke test gehad die ik met 100 van de 100 punten behaalt heb. Nog een laatste woordje van de grote baas en van de mensen die de oriëntatie verzorgen en toen mochten we weg en ben ik klaar om morgen ( zondag) voor het eerst echt te gaan werken.
En om de weken af te sluiten hebben we nog met een paar een drankje gedaan, wat heel gezellig was.

  • 28 September 2010 - 16:24

    Mama En Papa:

    leuk om nog even te lezen wat je ons ook al verteld had via skype, hoop dat je een klein beetje over kan brengen wat je in Nederland geleerd hebt en dat je voor de kinderen iets kan veranderen in hun saaie dagprogramma's. dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 72
Totaal aantal bezoekers 31596

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: