Niet lachen. - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu Niet lachen. - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

Niet lachen.

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

09 September 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Zaterdag ben ik Isi op gaan halen en zijn we doorgereden naar Boston waar haar vriend woont. Eenmaal in Boston aangekomen eerst nog Maike van het station gehaald en daarna een parkeer plaats gaan zoeken, dat is nog best moeilijk als de Red Sox spelen, vooral omdat Manu ( vriend van Isi) bij Fenway park woont, na 2 uur hadden we eindelijk een plek, wat waren we daar blij mee.
Manu had een feestje, er waren een paar mensen en de meeste kwamen uit Europa en hadden een tijdje in Nederland gewoond, ze probeerde allemaal Nederlands te praten wat wel leuk was.
Zondag hebben we lekker door Boston gelopen, een vriend van Manu wilde heel graag de USS Constitution zien dus zijn we daarnaar toe gelopen, we hebben er 4 uur over gedaan en toen zag ik iets wat ik de eerste keer in Boston ook al had gezien, maar het was lekker weer en gezellig dus dat maakte ook niet uit.
Maandag ben ik met Maike op stap gegaan naar Harvard, met de metro naar Cambrige gegaan en daar op zoek naar Harvard, we konden het niet vinden en snapte de kaart niet dus gingen we het maar vragen, bleek dat alle gebouwen aan de andere kant van de hek Harvard zijn, maar op de kaart leek het alsof we nog heel ver moesten lopen. Daar een rondje gelopen en daarna door Cambrige gelopen. 'S avonds na het eten hebben we Maike weer op de trein gezet en zijn Isi en ik weer op weg naar huis gegaan. Omdat we pas laat in New Haven zouden aankomen wist ik niet zeker of ik nog naar huis zou rijden of dat ik daar zou blijven slapen. Eenmaal in New Haven aangekomen had ik besloten toch naar huis te gaan omdat ik nog erg wakker was en ik de volgende dag een afspraak had om me werk.
Dus ik in me auto klimmen ( bestuurders deur gaat niet open) en daarna de sleutel omdraaien, gebeurde er helemaal niks, ik nog een keer proberen weer niks. Ik zoeken waar het door komt heb ik me lampen aan laten staan, geen idee waarom ze aan waren want het was licht toen ik aankwam. Ik naar Isi toe kijken of zij of haar huisgenoot startkabels had, niet dus, wij naar het tankstation, pas bij de 3de hadden ze startkabels. Isi's huisgenoot had haar vriend gebeld om ons er doorheen te praten, dus Micky ( huisgenoot) kabels aansluiten maar na een half uur gebeurde er nog niks, ga ik kijken zitten de bescherm dopjes er nog op, wij die eraf halen en het nog een keer proberen en na een paar minuten deed me auto het eindelijk. Het was ondertussen al 1 uur maar ik moest een stuk gaan rijden dus ben ik maar naar huis gegaan, om 2,45 was ik dan eindelijk thuis en kon ik gaan slapen.
Dinsdag had ik me eerste observatie dag op me werk. Ik hoefde alleen maar mee te kijken hoe ze alles deden en mocht na 2.5 uur weer naar huis, woensdag had ik een hele dag observatie en moest ik van 14,15 tot 22.15 meekijken, dit was best saai want er was te weinig personeel dus hebben we de hele dag tv gekeken met de kinderen en meer hoef je als personeel dan ook niet te doen, je kan je voorstellen dat de dag dan echt heel erg langzaam gaat.
Vanavond (donderdag) gaan we weer naar Mahony's toe, met dezelfde meiden als vorige week en morgen hebben we een feest van het werk. Geloof het of niet maar ik heb een jurk gekocht, moet voor het feest, maar ik vind hem echt heel erg leuk, en na het feest gaan we weer naar Mahony's toe. En er zijn nog 2 feesten dit weekend maar ik moet even kijken of ik daar naartoe ga. Het is erg gezellig allemaal maar begin nu wel te merken dat ik dit niet gewent ben, vooral omdat ik maandag eindelijk ga beginnen met orientatie en dan moet ik natuurlijk wel wakker zijn.

Foto's volgen snel
liefs

  • 10 September 2010 - 05:22

    Froukje:

    Nee zal niet lachen, want ook ik heb hier al met een lege accu gestaan dus weet precies wat je door maakte.
    Fijn he al die feestjes, geniet er nog ff van en werkze....Trouwens wen maar aan het oppascentrale idee!!!

  • 10 September 2010 - 07:24

    Papa:

    er valt niets te lachen, het is eerder om te huilen: een isolatiekapje ISOLEERT, maar dat weet jij nu ook. Veel plezier met de eesten en de foto's , m'n jongste dochter in jurk, zie ik graag tegemoet. Kus

  • 10 September 2010 - 14:36

    Mama:

    Kan de foto's nauwelijks afwachten, reuze benieuwd hoe je er in je jurkje uitziet. Geniet van al je feestjes en veel succes met je werk. Dikke kus

  • 10 September 2010 - 17:54

    Niek Wilma:

    mens wat jij allemaal meemaakt geweldig
    wat een auto expert zul je worden als je je geld in je zak wil houden .
    veel lol en leerzame ervaringen . liefs ons

  • 17 September 2010 - 08:27

    Renske:

    Party party party, je feest meer dan ik!! De rollen zijn na 23 aar omgedraaid. Ik ben op mn retour en jij vindt het wiel opnieuw uit:-)

    MAG IK EENMAAL EEN FOTO VAN KINDJE IN JURK?
    Moet dit portret ook mee? vind dat 'k er zo raar opsta....

    Kuss

  • 24 September 2010 - 12:44

    OMA En OPA:

    schat, wat maak je veel mee en wat zie je veel. Fijn , al die indrukken.
    ( je schrijft altijd: ME en dat moet MIJN zijn ) Veel liefs en dikke kussen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 31592

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: