New York City - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu New York City - Reisverslag uit Poughkeepsie, Verenigde Staten van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

New York City

Door: kirstenknoef

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

04 September 2010 | Verenigde Staten, Poughkeepsie

Zondag hadden we een housewarmingparty, er waren een aantal mensen van Anderson ( werk) en nog een paar meiden van ilex. Heb nog 2 Nederlandse meiden leren kennen die in Pine Plains wonen, paar dorpjes verder op. En Isi uit mijn oriëntatie groep was er ook, het was heel gezellig. Maar wel jammer dat als je de volgende dag wakker word je huis een zooitje is, samen met Daniela en David op geruimd en toen waren we toch best snel klaar.
Dinsdag dacht ik mijn social secrurety number aan te gaan vragen en nog een paar dingen te regelen. Kom je bij het kantoor wacht je bijna een half uur, geef je je papiertje, had ik nog een papiertje mee moeten nemen terwijl degene bij Anderson had gezegd: je heb alleen deze nodig, kan ik van de week dus weer terug. Beetje jammer.
Woensdag had ik eindelijk een lunch meeting van me werk, met een paar supervisors en wat meiden van ilex en 2 meiden die stage gaan lopen. De lunch bestond uit pizza, hoe kan het ook anders, 4 dozen pizza op tafel, 4 flessen drinken en een bakje sla.
De meiden van ilex vertelde een beetje over hun ervaring en de supervisors over hoe zij ilexers ervaren. Mijn supervisor was er ook, ik weet nu dat ik waarschijnlijk woensdag en donderdag vrij ga krijgen en waarschijnlijk in het weekend 2de dienst ga draaien ( daar heb ik ook echt wat aan) maar ga aankomende dinsdag langs om de staff and students te leren kennen en hoop ze dan het rooster hebben gemaakt dat het ook allemaal zeker gaat worden, dan kan ik tenminste dingen gaan plannen.

Daarna was het eindelijk zo ver New York City.
Ben met Daniela hier op de trein gestapt, en 1.5 uur laten waren we er dan eindelijk. Eerste moesten we een hostel voor me vinden, Daniela sliep met Maren en 2 van haar vrienden in een hotel maar omdat ik pas later had besloten mee te gaan waren er daar geen kamers meer.
Op weg naar het hostel kwamen we over Timesquare, echt super leuk, en daar gingen we op zoek naar een subway, omdat we het niet konden vinden gingen we het even vragen, kregen we de vraag of wie die grote lichtgevende letters SUBWAY voor ons zagen, um ja, owkey dat is het. Wij dachten allebei dat dat van het eetcafe subway was maar niet dus.
Eindelijk hostel gevonden, op Amsterdam av, en me spullen gedumpt en daarna weer terug naar Timesquare om Maren en haar vrienden te vinden.
We moesten even op ze wachten dus heb ik heel veel foto's gemaakt, het was ondertussen donker en dan zie je pas goed hoe veel licht er van de billboard's afkomt, echt super vet.
Daarna zijn we gaan lopen Maren ging richting empire state building en Daniela en ik gingen rondlopen omdat wij geen zin hadden om 20 dollar te betalen en boven op het empire state building te staan, dit bewaren we allebei voor als familie en vrienden overkomen.
We hebben echt heel veel gezien:
St Patrick's church
Rockefeller center
Bryant park
Chrysler building, van een afstand, die zie je zodra je Grand Central Station uitkomt.
5th avenue
een grote library die in films gebuikt word
Broadway
en nog veel meer minder bekende dingen.
Daarna zijn we richting hotel en hostel gegaan, deze lagen 2 straten bij elkaar vandaan. Daar in de buurt nog even wat gedronken en toen naar bed.
Om 1 uur lag ik in me bed, maar met nog 8 andere meiden op een kamer die allemaal op een ander tijdstip naar bed gaan slaap je niet echt veel.
Om half 7 was ik weer wakker en had er toen 4.5 uur slaap op zitten. Lekker douche, aankleden, nog even zitten en toen naar de andere in hun hotel om te gaan ontbijten.
Na het ontbijt zijn we in de subway gestapt op weg naar de Staten Island Ferry, deze is gratis en brengt je redelijk dicht langs Statue of Liberty, heel leuk om te zien. Je hebt ook een heel mooi uizicht over Brooklyn, Manhattan en Staten Island.
Daarna doorgelopen naar de Brooklyn bridge waar je een leuk uitzicht heb over Manhattan en Brooklyn.
En toen naar ground zero, echt heel vreemd om te bedenken dat daar de Twin Towers hebben gestaan, kan me niet voorstellen hoe groot die waren. De gebouwen die er nu staan zijn al heel hoog en de Twin Towers waren ongeveer 2x zo hoog. Wel heel indrukwekkend om daar te zijn, je ziet foto's van hoe het was, van 9/11 en van hoe het gaat worden.
Daarna weer naar Timesquare gegaan en daar naar de hersey store gegaan, een hele winkel met dure chocolade, en daarna naar de M&M store,iemand heeft heel veel vrije tijd gehad om heel veel dingen met M&Ms te bedenken, een hele grote winkel met 3 verdiepingen met M&Ms op kleur gesorteerd, en veel speelgoed met M&Ms.
Verder heb ik nog de Naked cowboy and girl gezien, ze hebben laarzen aan, een onderbroek, zij heeft ducktape op der tepels en een gitaar en cowboy hoed.
Daarna zijn we naar het hotel gaan om mijn tas op te halen omdat ik weer naar huis toe ging. Op grand central station nog wat foto's gemaakt en wat te eten gehaald en toen weer met de trein naar huis.
Toen ik thuis kwam vertelde Ilse, me Nederlandse huisgenootje, dat ze met een meiden van Pine Plains uitging en ze vroeg of ik mee wilde. Tuurlijk ging ik mee, lekker gezellig stappen, het was echt heel gezellig en Amerikanen( hier in poughkeepsie) hebben een vreemde manier van dansen, ze rijden tegen elkaar aan en ze schamen zich nergens voor. Wat wel heel leuk was is dat ze hier 2 nummers hebben met een bepaald dansje erbij en dat iedereen eraan me doet, zodra ze het nummer horen gaan ze de dansvloer op, het dansje is heel makkelijk maar wel heel leuk om te doen.
Vandaag ben ik lekker wezen sporten en ik kreeg net te horen dat 2 meiden naar Boston gaan en ze vroegen of ik mee wilde, dus ik ga me tas inpakken en dan naar New Haven om Isi op te halen.

  • 04 September 2010 - 18:29

    Froukje:

    WOW, Kirsten ben jaloers op je leventje aldaar.
    Wat super dat je naar New York bent geweest. Kan ik niet bij jou logeren om dan vervolgens naar NYC te gaan???? Lijkt me gezellig! Geniet nog even van je vrije dagen en werkze alvast!!

    Groetjes

  • 05 September 2010 - 05:40

    Marije Van Dam:

    hey, dat klinkt echt super vet!!!
    Tegen de tijd dat ik naar NY ga zal ik je zeker om advies vragen :D.
    Gaaf te lezen dat je het zo naar je zin hebt. Ben ook benieuwd hoe je werk zal zijn.
    Groetjes,
    Marije

  • 05 September 2010 - 17:15

    Suzanne :

    hee Kristen, Dat klinkt heel goed. Super leuk voor je!
    Die naked cowboy en cowgirl waren nog op het nieuws in NL voordat ik naar USA vertrok. Er was veel concurrentie tussen die twee.
    Veel plezier in Boston. Dat is echt een super stad!
    Portland is ook echt de moeite waard om te bezoeken ;)
    Liefs Suzanne

  • 05 September 2010 - 19:12

    Babette:

    Nou we hoeven ons dus geen zorgen te maken dat je je verveelt:-) NY of al places!!! SUPER VET!!!! en nu lekker naar boston. wat een goed leven heb je toch! veel plezier. dikke kus

  • 05 September 2010 - 19:40

    Mama:

    Geweldig al die ervarigen en wat leuk dat je al weer zo snel een nieuw uitje hebt met Isi en de anderen, geniet de laatste week nog maar even van het lekkere luie leventje,

  • 09 September 2010 - 11:52

    Silke:

    Hee Kirsten!
    Erg leuk om al een beetje te kunnen 'voorproeven' van jouw verhalen! Heb er zoveel zin in! Lees ik daar nu iets over mijn vriendinnen? Nederlandse meiden uit Pine Plains ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 89
Totaal aantal bezoekers 31603

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: