3-10-'12 tot 5-10-'12 De heen reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 3-10-'12 tot 5-10-'12 De heen reis - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

3-10-'12 tot 5-10-'12 De heen reis

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

10 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Op woensdag 3 oktober was het zover. Tijd om vroeg op te staan en naar schiphol te gaan. Na een praatje van de organisatie( australian backpackers) kwamen Renkse, Babette en Cor ook nog even om een kopje koffie te drinken en daarna afscheid te nemen (wat is dat ondertussen een vertrouwd iets na al onze reizen).

Papa en mama bleven nog wat langer maar na een half uurtje was het ook tijd om van hun afscheid te nemen.
Nick iemand die ik van de meet en Greet nog kenden nam op het zelfde moment afscheid en samen zijn we door de douane gelopen en begon het echte avontuur en de elle lange reis naar australie.

In het vliegtuig zat ik naast Fardou en dat klikte meteen wel goed. Wat maar goed is ook want we hadden een vlucht van ruim 13 uur voor de boeg.
Toen we landen waren we in het mooie Singapore, het leek er eerst op dat het helemaal geen lekker weer werd want het regende en was echt heel erg bewolkt, gelukkig werd het droog een heel heel warm, 35 graden en volle zon.
We werden door een bus naar het hostel gebracht waar we lekker konden doen wat we wilde. De meeste gingen slapen maar Nick en ik waren zo wakker dat we daar geen behoefte aan hadden, we zijn wat eten gaan halen en hebben lekker op de bank gelegen tot de rest ook weer wakker werd.
Toen een aantal weer wakker waren zijn we lekker de stad in gegaan, Kyran, Nicole, Fardou, Nick en ik ( we hadden 19 uur de tijd in Singapore dus genoeg tijd om even een rondje te lopen)
We hebben de tram gepakt richting Marina bay, eerst even naar een groot winkel centrum met een “slootje’’ erin waar gondels door heen gingen. Erg leuk om te zien.
Het plan was om daarna zo goedkoop mogelijk boven op Marina bay te komen, en dat is gelukt. Voor 20 dollar pp kon je een kaartje kopen en met een gids mee naar boven gaan om op het dak te genieten van het uitzicht. Dat vonden wij iets te duur dus vroegen naar een andere optie, en die was er. Ga naar het dak terras en bestel een drankje in de bar, dan krijg je toegang tot een heel mooi uitzichtpunt en zo waren wij maar 8 dollar pp kwijt. Scheelt toch heel wat. Daarna zijn we nog even de botanic gardens in geweest en die waren ook wel heel mooi. Veel grote bomen mooie bloemen en veel libelles. Nog even wat eten en daarna moesten we weer naar hostel om even te douchen voor we weer verder moesten vliegen.

De volgende vlucht was om de airbus 380, hij is van buiten erg groot en als je boven zit heb je een hele grote stoel, die een bed kan worden en heel ruimte ( we zijn even snel de trap op gerent toen de andere nog aan het boarden waren) maar beneden is het net als elk ander vliegtuig, niet heel erg comfortabel. We waren dan ook blij dat we na 7.5 uur het water en de mooie stranden van australie zagen en we wisten dat we er waren.
Zonder problemen kwamen we door de douane en werden we opgewacht het Sydney team van australian backpacker, snel de bus en op weg naar het eerste mooie uitzicht van Sydney. Het Opera house en de harbour bridge. Wat was het mooi echt even genieten van het feit dat we er echt.

Snel door naar het hostel waar we de kamer indeling kregen en weer zat ik samen met Fardou, het kwam heel toevallig steeds zo uit want ook met de groeps indelingen zat ik samen met haar.
(De groep bestaat uit 66 man tussen de 18 en 30 en voor bepaalde dingen is het makkelijker in kleine groepjes te werken, ongeveer helft man helft vrouw)

Even tijd om te douchen enzo en daarna hadden we een BBQ op het dakterras van een ander hostel, erg lekker vlees een heel gezellig. Van het dak terras gingen we naar de kroeg en met een paar nog naar een andere tent waar we pas na 3e weggingen. Een zeer geslaagde eerste dag.

Foto’s komen later maar we hebben heel weinig tijd elke keer en moet eerst nog van camera’s van andere ook leuke foto’s halen

Op facebook staan al wel de eerste foto’s die andere er op hebben gezet.

• 10 Oktober 2012 - 09:43

Babette:

Hey kindje wat ontzettend leuk om te lezen!! en wat fijn dat het allemaal goed klikt!!
    Geniet ervan! Dikke kus

• 10 Oktober 2012 - 17:30

Mama:

Heerlijk om te lezen, hoop dat je net zo veel plezier hebt in Brisbaine
    Goed je bestdoen met surfen. Kus