11-10-'12 tot 16-10-'12 Surfkamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 11-10-'12 tot 16-10-'12 Surfkamp - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

11-10-'12 tot 16-10-'12 Surfkamp

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Afgelopen week zijn met de helft van de groep in Sydney wat meer naar het noorden toe gegaan om daar lekker een weekje te gaan surfen.
We vertrokken donderdag avond om 23.00 vanuit sydney om vrijdag om 7.00 uur aan te komen, wat was dat een lange bus rit.
Eenmaal aangekomen moesten we meteen omkleden, wetsuit aan trekken, board pakken en op naar het strand. Eerst wat oefenen op het zand en daarna het water in. Ze beloven dat iedereen in de eerste les al staat en dat gebeurde dan ook. Wat ee kick gaf dat, het is wel moeilijk om optijd op te staan want als je te vroeg of te laat op staat lig je in het water en krijg je heel veel zout binnen. Echt niet lekker maar het hoort erbij. Maar met flink wat oefenen heb ik zelf ook leren inschatten wanneer je op moet staan en lukte het aardig.
' S avonds lekker bij het kampvuur zitten en echt genieten van het hier zijn.

De volgende dag moesten we erg vroeg al ons bed uit. Om 6 uur kwam iemand ons wakker maken en om 7 uur moesten we al met wetsuit aan klaar staan. Het was in de ochtende erg koud dus erg leuk was het niet. maar als je dan in het water ligt en bezig bent krijg je het al snel warm en geniet je te veel om daar nog over na te denken.
Na de ochtend les hadden we 3 uur voor ons zelf die we op het strand doorbrachten omdat het tegen de 25 graden was en lekker zonnig.
Even lunchen en weer het water in voor nog 2 uur surfen. De middag douchen en even slapen ( je word best moe van surfen vooral als je zo vroeg op moet) en klaar maken voor de avond, eten en weer bij het kampvuur zitten.

Helaas moesten we weer vroeg op maar gelukkig was het warmer dus minder erg. Het surfen zelf ging wat minder goed want je het is best zwaar en me lichaam was toch wel een beetje moet van het peddelen voor de golven, het opstaan en dat over en over en over. Onder tussen lagen me hele tenen ook open want het is een ruw board en dat schuurde lekker, dat maakte het ook niet heel veel beter maar we gaan gewoon door. Helaas in de middag niet kunnen surfen door de regen en onweer maar een middag film kijken en uitrusten kon ook geen kwaat, 's avonds was het weer droog dus kon het kampvuur gewoon aan :)

Maandag was het weer wat beter en hoefde we gelukkig pas om half 10 in het water te liggen dus konden we een beetje uitslapen, wat erg welkom was. Het surfen ging redelijk goed alleen waren mijn armen bijna niet meer in staat om me omhoog te duwen, maar als je dan eenmaal op een golf staat krijg je zo'n kick waardoor je weer nieuwe energie krijgt en weer even door kan gaan.
Vandaag maar 1 surf les dus de hele dag voor ons zelf en die hebben we goed besteed. We zijn over de rotsen geklomen naar de einde van een mooie kliff om daar walvissen te spotten, en heel in de verte konden we ze zien springen, wat is dat mooi om te zien, eerst een vin van een grote walvis en daarna zag je een kleine de lucht in springen, we hebben daar ruim een uur naar zitten kijken en daarna was het helaas tijd om te gaan zodat we optijd waren voor het eten.

'S avonds een laatste keer bij het kampvuur gezeten en de volgende dag waren we zo moet dat we onze laatste surf sessie maar niet hebben gedaan. Ik had echt geen kracht meer in me armen en van 2 dagen eerder had ik nog last van mijn rug. Ben door een golf over de kop geslagen met daarna het board over me heen en daar toch best een zere rug spier aan over gehouden.
De ochtend daarom lekker rustig aan gegaan en na de lunch werden we met z'n alle naar Byron Bay gebracht om daar een Pub Crawl te doel.
We hebben 4 pubs bezocht, gegeten, op de tafels gedanst en vooral veel lol gehad en daarna was het helaas tijd om van de meeste afscheid te nemen. We zaten niet allemaal in hetzelfde hostel en de volgende dag was het tijd om allemaal onze eigen weg te gaan.

De afgelopen 2 weken waren ontzettend leuk maar ook heel erg druk omdat alles op een tijd schema ging, dus ik keek wel uit om terug naar Sydney te gaan en daar even een paar dagen wat meer rust te nemen, bij te komen en te beseffen dat ik echt in Australie ben.

• 16 Oktober 2012 - 20:27

Babette:

Hey kind, echt super vet dat je al kan surfen :-) Ben nu toch wel heel erg benieuwd naar de foto's!!! hoop dat je er snel wat kan plaatsen. Zijn er lekkere surf gasten?? met lekkere lichamen?? :-)
    Geniet er van
    Dikke kus

• 16 Oktober 2012 - 20:32

Renske:

Hi sis, klinkt goed! Kan het kloppen dat er een gedeelte van het verslag mist of ben je gewoon geëindigd met ' wat een heerlijk leven"? Hopelijk kan je nog een paar keer lekker surfen en duik je een surfdude op:-) xx

• 16 Oktober 2012 - 22:24

Papa En Mama:

het ene board of het andere , sneeuwhelling of watergolven, whatever|: het lukt dus vrij snel . maar ja, een Knoef heh, wat wil je.......:). geweldig dat je het zo naar je zin hebt.
    je zussen hebben natuurlijk het beste met je voor maar wij willen die surfdude natuurlijk wel eerst even spreken........