3-2-'13 tot 9-2-'13 Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 3-2-'13 tot 9-2-'13 Cairns - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

3-2-'13 tot 9-2-'13 Cairns

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

08 Februari 2013 | Australië, Cairns

Na 2 best lekkere vluchten, 2 keer een stoel bij het raam en 2 keer de hele rij voor mezelf kwam ik aan in Cairns.
Ik had me hostel al geboekt en ze hebben een gratis busje die komt ophalen van het vliegveld zodra je belt dus dat ging ik dan ook doen.
Makkelijk denk je, nou niet dus. Mijn Australische tefeloon had geen beltegoed meer dus ik opzoek naar een payphone, die was snel gevonden want daar stikt dit land van, goed ingespeeld op de vele toeristen zonder tefefoon.
Ik een paar keer het nummer draaien maar het lukte maar niet om het goede nummer te krijgen ( ik had alleen het nummer voor als je vanuit NZ belt en dat is natuurlijk anders dan wanneer je in het land zelf bent, maar met alle regio codes hier kwam ik maar niet achter het goede nummer)
Ik ben toen maar even hulp gaan vragen aan een vrouwtje achter de bali van de auto verhuur. Eerst had ze het al te druk met smsen en keek ze niet op maar uiteindelijk kon ik mijn verhaalte doen en kreeg ik alleen maar te horen dat als de telefoon het het niet doet ik pech heb. Owwwwwkeeee en nu sta ik in Cairns en kan ik nergens heen. Ik nog een keer proberen maar dan zonder land nummers ed maar nog steeds geen geluk. Toen ben ik naar een meneer gegaan bij een andere auto verhuur, ik alles weer verteld en toen vroeg hij het telefoon nummer dat ik wilde bellen. Ik had de laatste cijfer amper uitgesproken en hij had het al ingetoest en ik kreeg de hoorn in mij handen Kijk zo kan het dus ook, en zo zat ik een half uurtje later in het busje opweg naar het hostel. Daar aangekomen ben ik meteen gaan slapen want het was al 23.00 en met jetlag voor mij zelfs al 3 uur later.
De volgende 2 dagen heb ik door gebracht met aan de lagoon liggen, mijn favorieten plek in Cairns, en lekker veel lezen om even bij te komen van de hectiek van de afgelopen maanden. Ja mensen backpacken kan best hectische en vooral vermoeiend zijn .
Wel ben ik in deze dagen ook opzoek gegaan naar een ander hostel, 1 waarbij ik geen shuttle nodig heb om naar het centrum te gaan en dat heb ik dan ook gevonden.
Dus op woensdag heb ik weer eens al me spullen inpakt en ben naar een ander hostel vertrokken.
Woensdag, Donderdag en Vrijdag heb ik ook weinig anders gedaan dan lezen bij de lagoon en heb zo even een weekje helemaal alleen doorgebracht wat wel even erg lekker was na 4 maanden 24/7 bij andere zijn. En bijkomend voordeel, me kleurtje is nu bruiner dan het ooit geweest is en ik had in het hostel 50 shades of Grey gevonden in de book exchange en die heb ik nu binnen 4 dagen al uitgelezen, hoop dat ik de volgende delen ook ergens vind.
Wat vooral erg lekker was is dat ik in het laatste hostel een kamer met badkamer helemaal voor mij alleen had dus ik ook eindelijk een keer ongestoord kon door slapen ( behalve de bouwvakkers die om 7.00 naast het hostel beginnen te boren)
'S avonds heb ik steeds filmpje gekeken met wat andere mensen en om mezelf even te verwennen heb ik een chineese massaga genomen.
Eerst even mijn voetjes in een bakje met water en een lekker geurtje en daarna op het bedje liggen.
De voeten en kuiten waren eerst aan de beurt, dat was nog te doen, al hoewel mijn spieren zich ongevraagt aanspanden kon ik ze ook weer ontspannen en was dat best wel lekker. Ook de boven benen en heupen waren nog te doen maar toen mijn rug aan de beurt was spande alle spieren zich aan en dat was iets moeijlijker om weer te ontspannen maar soms lukte het zowaar. De nek massage had vast ook erg lekker aan moeten voelen maar ook die spieren zitten zo vast dat het vooral pijn deed.Na 40 minuten '' ontspannen'' was het helaas al weer over maar voelde ik toen ik opstond toch nog enige verlichting in mijn o zo stijve spieren. Wat zal ik blij zijn als ik weer kan sporten en in een goed bed kan slapen.
Het plan was om hier in Cairns een baan te gaan zoeken maar niemand kon me echt een richting in wijzen waar ik moest gaan zoeken dus geen idee waar te beginnen.
Maar lang leven Facebook waar je al je onzin van je leven op kan zetten, dus ook dat je een baan zoekt, en zo kreeg ik van Thijs, van de backpackers groep, te horen dat hij en Thom in Childers zitten in een workhostel en dat ik wel daarheen kan komen omdat daar meer kans is op een baan. Eerst even wat meer infotmatie verzamelen en toen besloten toch maar de gok te nemen daar heen te gaan en hopen dat ik snel ik een baan krijg.
Een workhostel is een hostel dat aangesloten zit bij bedrijven, in dit geval farms, die veel mensen nodig hebben voor steeds een korte tijd en wat is er dan beter dan backpackers die hard werken om snel geld te verdienen en dan weer verder trekken.
Wat voor werk het is hangt af van het seizoen en zelfs de maand maar veel is fruit plukken, lekker doelloos maar makkelijk werk.
En zo was vandaag al weer mijn laatste dagje in het o zo leuke Cairns bij de o zo lekkere en mooie lagoon en vlieg ik morgen ochtend zeer vroeg richting Bundaberg, waar Thijs mij komt ophalen, en ga ik proberen in Childers te werken om zo nog wat extra centen te verdienen om de West kust nog te kunnen doen. Als je het doet moet je het goed doen dus hoop nu in 1 keer het hele land te kunnen zien, en van wat ik heb gehoord is de west kust nog mooier dan de oost kust dus ik ben benieuwd en wil graag met eigen ogen ontdekken of dat waar is.

Wat ik helaas niet wist is dat de club naast het hostel in het weekend tot half 1 door gaat en dat daardoor netjes tot half 1 heb kunnen meegenieten van de muziek en zelfs door de bas soms lag te trillen in me bed erg leuk als je wekker om 3 uur gaat.
Na wel 2,5 uur slaap werd ik dan weer wakker en en om half 6 vertrok mijn vliegtuig, na wat ''bobbeltje'' tijdens de vlucht ben ik veilig in Brisbane aangekomen en zit nu te wachten op mijn 2de vlucht van de dag naar Bundaberg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 31586

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: