27-1-'13 tot 3-2-'13 Franz Josef tot Queenstow - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 27-1-'13 tot 3-2-'13 Franz Josef tot Queenstow - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

27-1-'13 tot 3-2-'13 Franz Josef tot Queenstow

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

03 Februari 2013 | Australië, Brisbane

In Greymouth was niet zo heel veel te doen dus na een filmpje kijken was het al weer bedtijd.
De volgende dag zijn we door gereden naar Franz Josef Fra Fra Fra Fra Franz Josef zoals onze buschauffeur het elke keer zei, hij praat een beetje als een schaap en bleef op veel worden hangen net als zijn eigen naam Mark Ma MaMaaaaark.
Franz Josef is een leuk klein schattig dorpje maar niet heel erg bijzonder. We bleven hier naar 1 dagje en Bettine en ik hebben lekker film gekeken en ik heb toen met heel veel moeite en geduld mijn foto's van Autralie eindelijk kunnen uploaden, het heeft even geduurt maar nu kunnen jullie ook een beetje een beeld krijgen van wat ik hier allemaal doe ( Nieuw Zeeland foto's volgen snel).
De dag erop moeten we al vroeg op, om door te gaan naar Fox Glacier wat maar een uurtje rijden was.
In Fox aangekomen hebben we onze tassen in te opslag gezet en zijn we gaan eten en daarna klaar maken voor onze glacier hike.
Bettine en ik gingen de hele dag hiken en moeten om 9 uur klaar staan bij het verzamel punt, daar hebben we een praatje gehad en daarna kregen we goede wandel sokken en sokken aan en werden onze ijzers vast op maat gemaakt. Toen dat allemaal gedaan was gingen we met z'n alle de bus in op weg naar te glacier.
Het eerste deel van onze hike gingen we door het regenwoud heen, we moesten best een eindje omhoog lopen maar met de nodige stops tussen door om van het uitzicht te genieten was dat geen enkele moeite. Na ongeveer 1,5 uur kwamen we aan bij het begin van de glacier en was het tijd om onze ijzers onder te binden zodat we grip hebben op het ijs.
De wandeling op het ijs duurde bijna 4 uur en was echt fantastiesche, wat een ervaring was dat zeg, van boven af lijkt het ijs allemaal recht en hadden we het idee van word dat wel leuk, eenmaal op het ijs zijn al die gedachten meteen weg en zie je gewelidge dingen.
De gidsen liepen met een bijl voorop want op sommige stukken moesten ze nog even een trapje voor ons maken zodat we veilig naar boven of benenden konden lopen. Ook hier weer de nodige stops gemaakt waardoor het allemaal heel makkelijk was en na aflopen waren Bettine en ik dan ook best wel trots dat we het gedaan hadden en vooral heel erg blij met deze nieuwe ervaring.
Toen we terug kwamen waren de andere 6 al terug van hun halve dag hike en hebben wij ons bij hun gevoegd in de jaccuzzi om onze beentjes lekker te onstpannen, ' s avonds hebben we ons lekker op de bank geploft en zijn we film gaan kijken met een wel verdienden reep chocolade erbij.
De volgende dag nog wat meer in de jaccuzzi gelegen en filmpjes gekeken en vooral weinig gedaan want aan de benen was toch wel te voelen dat we veel gehiked hebben de afgelopen tijd.
De dag erna gaan de trip naar Wanaka toe. Eerst nog even stoppen bij Lake Matheson waar je heel mooi de bergen ziet weerspiegelen in het water. Tijdens deze bus rit stoppen we heel veel en blijven we overal heel erg lang waardoor we blij zijn als we in Wanaka aankomen.
Met de 6 meiden hebben we een eigen kamer met badkamer en keuken wat wel erg lekker is en binnen een zeer korte tijd ligt de kamer vol met zooi, maar dat geeft niet want wij gaan toch een duik nemen in het meer, even afkoelen en bijkomen van de lange bus rit.Daarna is het tijd om boodschappen te doen voor het avondeten, lekker met 8 Nederlanders hollandse pannenkoeken eten. Fardou heeft zich opgeoffert om ze te bakken en dat vind ik wel prima, ik eet ze liever.
De volgende dag gaan Bettine, Jorieke en ik Mount Iron beklimmen, wat een helse toch, een uur lang stijl omhoog lopen en dat na al onze andere hikes van de afgelopen weken, maar als je dan boven staat weet je waar je het voor doet want je hebt een geweldig uitzicht over de bergen en over Wanaka. Gelukkig was het het wel waard, zoals alle hikes die we gedaan hebben.
'S avonds gaan we lekker met z'n alle naar het meer toe, lekker dekentje, drankje en twister mee en even genieten van de zon die onder gaat achter de bergen en ondertussen de wolken mooi oranje en roze maakt. Twister heb ik al lang niet gespeeld en was dan dan ook erg verbaasd dat ik met Rick in de finale belanden, gelukkig ben ik net wat leniger en stond ik er iets beter voor en zo werd ik de winnaar van de avond :).
De volgende dag werden we pas om 15.30 opgehaald en hebben we de ochtend filmpjes gekeken en heb ik mijn hostel voor Cairns geboekt wantd dat komt toch ineens wel erg dicht bij en wilde ik wel geregeld hebben voor ik aan zou komen.
Eindelijk kwam dan de bus, iedereen instappen en zou gingen Fardou en ik al weer op onze laatste busrit terug naar waar we begonnen.
Vrijdag niet zo veel meer gedaan en zaterdag gingen de andere allemaal dingen doen die Fardou en ik al hadden gedaan en zo waren wij op onze laatste dag nog een laatste keertje met z'n 2.
De dag hebben we door gebracht met een beetje door de stad slenteren, de markt bekijken onze tassen pakken voor de vlucht de volgende dag en nog een beetje niks doen.
' S avonds hebben we met zn alle bij de Fergburger ( bekentste burger zaak in NZ ) een burger gehaald en daarna nog even een drankje gedaan. Een zeer geslaagde laaste avond. Wel een raar idee dat ik al heel Nieuw Zeeland heb door gereisd en dat dit alweer de laatste avond is hier.
Vandaag vroeg op gestaan om Fardou uit te zwaaien, wat wel een beetje vreemd is, ik heb toch 4 maanden lang haar elke dag gezien en nu gaat ze er zomaar vandoor.
Nog even snel naar bed toe en om 9 uur was het voor dan toch ook tijd om me klaar te maken om uit te checken, gelukkig had ik nog tot 14.00 voor ik opgehaald werd en ben ik nog even met Bettine het stadje ingegaan om tandpasta te kopen die al weer door de douane is ingenomen omdat hij 110g is, helaas niet op gelet tijdens het kopen.
Om 13.00 gaan lunchen en klaar maken en toen was om 14.00 mijn shuttle er al. Alle meiden liepen mee naar buiten en daar hebben we afscheid genomen, wel raar, na 2 weken samen zijn moest ik ook van hun afscheid nemen maar we hebben al de nodige plannen gemaakt om met de 6 meiden leuke dingen te doen als we thuis zijn dus ik weet dat ik ze weer zie zodra ik thuis ben.
Ondertussen ben ik al precies 4 maanden weg en zit ik in het land waar begon, Austalie op Brisbane Airport op mijn 2de vlucht te wachten die mij naar Cairns gaat brengen waar ik vanavond om 22.00 ga aankomen.
Het tijdverschil is nu nog maar 9 uur en vanaf nu is ook mijn Australische nummer weer in gebruik.
De komende weken ga ik opzoek naar werk en heb al van 2 jongens uit mijn backpackers groep gehoord dat ik misschien bij hun op de farm kan komen werken dus eens kijken wat ik verder kan vinden en anders lijkt dat mij ook erg leuk om te doen. Ik hou jullie op de hoogte over mijn job hunt en lukt het allemaal dan ben ik over een paar weekjes al weer thuis.

  • 08 Februari 2013 - 17:08

    Babette:

    Hey kindje
    Het blijft toch leuk om te lezen allemaal!! wat een supervette dingen doe je toch.
    Moet zeggen dat ik af en toe toch wel een beetje jaloers ben!!!! lekker iedere dag mooie dingen bekijken! HEERLIJK!!

    Heel veel succes met het zoeken van een baan en hopelijk gaat het avocado's rapen gewoon door!

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 31597

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: