17-1-'13 tot 26-1-'13 Taupo tot Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 17-1-'13 tot 26-1-'13 Taupo tot Greymouth - Reisverslag uit Greymouth, Nieuw Zeeland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

17-1-'13 tot 26-1-'13 Taupo tot Greymouth

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Greymouth

Onze laatste dag in Taupo hebben we lekker rustig door gebracht, filmpje kijken, wassen en even op de wifi om te proberen foto's up te loaden wat helaas niet heel erg goed lukt maar stukje bij beetje komen er meer foto's online.
De dag erna gingen we door naar National park, onderweg zijn we gestopt bij de Wai-to-mo cave's om daar te gaan tuben in een glowworm cave.
Het water was best een beetje koud maar wat is het schattig om al die blauw groene stipjes van de glimworpjes te zien die op het plafont zitten. Tussen door moesten we ons ook nog zo'n 2 meter achterover laten vallen met een tube om in de volgende stroom te komen. en als afsluiter gingen we over een glijbaan van 7 meter hoog.
Ondertussen hebben we 4 Nederlandse meiden ( Elise, Elianne, Jorieke en Bettine) leren kennen en we kwamen er al snel achter dat we allemaal de Tongariro crossing wilde gaan doen in National park en we besloten dat met z'n alle te gaan doen. In de bus kwamen we nog Thomas en Stefen tegen en die liepen ook een stuk gezelllig ons mee.
De Tongariro crossing is een hike van ongeveer 6 uur waarvan 3 uur best veel stijl omhoog lopen en de devil staircase ( hij doet ze naam eer aan) om boven op een vulkaan uit te komen waar je een zeer leuk uitzicht hebt en in de krater kan kijken. Het enige nadeel is dat je uitkomt op een hoogte van ongeveer 2 km en dat het daar best heel erg koud is en hard waait maar dat neem je maar allemaal voor lief.
Betinne en ik waren nog van plan om Mount Doom te beklimmen die bekent is van The Lord of the rings maar op weg daar naar toe kwamen we 2 jongens tegen die zeiden dat het daar echt heel erg koud is en dat het wel heel stijl om hoog gaat en dat ze zeren longen hadden van de kou dus hebben we besloten het toch maar niet te doen. Zo kwamen we uiteindelijk na 8 uur terug bij het begin punt, we hadden nog genoeg tijd over voor bus ging dus we hadden een mooi plekje uitzocht om nog even van het zonntje te genieten. 'S avonds zijn we op de bank geploft om film te kijken en vroeg naar bed gegaan.
Aangezien NP niet echt heel erg boeiend is hebben we de volgende dag doorgebracht met buiten een puzzel maken en films kijken, dit hadden we ook wel verdient vonden we zelf.
De dag erna kwamen we in Wellington aan waar we ook begonnen op het noord eiland wat betekend dat we het hele rondje hebben gedaan.
Even naar de Mac voor wat wifi en daar kwam ik Peter tegen die ik van de Withsunday trip ken dus even bijgekletst.
Nog een laatste nachtje op het noord eiland en daarna met z'n 6en ( we hebben allemaal dezelfde plannen en hebben besloten om tot dat Fardou en ik vertrekken gezellig samen te reizen) op de ferry terug naar het zuid eiland. Op de ferry kwamen we Peter weer tegen en na ruim 4 uur door een vertraging kwamen dan eindelijk aan. De bus stond al netjes op ons te wachten en die heeft ons van Picton naar Nelson gebracht. Daar ingecheckt in het hostel dat sauna, jacuzzi en zwembad heeft en daar hebben we natuurlijk gebruik van gemaakt. Even lekker de spieren onstpannen want met een backpack lopen en op niet al te beste bedden liggen is niet heel erg goed voor je nek en rug.
De volgende dag kregen we van Rick te horen dat hij en Bob die dag zouden aankomen in ons hostel en dat Rick jarig was dus hebben even taart en kaarsjes gekocht om 's middags even een feestje te vieren. 'S avonds zijn we met z'n alle wezen stappen wat we beter niet hadden kunnen doen want we lagen pas om 1 uur in bed en om 6 uur ging de wekker al weer af om naar Abel Tasman toe gaan om daar een hike van in totaal 5.5 uur te doen.Na een bus rit van bijna 2 uur kwamen we daar aan en moesten we in de boot om zo bij het begin van onze hike uit te komen, tijdens de boot tocht zagen we zeehond die heel veel moeite had met een inktvis op eten en een pinguin die aan het zwemmen was heel schattig.De eerste hike van de dag was een uur. Veel om hoog lopen en als je dan eenmaal met enig sinds zere benen boven aan komt vergeet je meteen dat je gelopen hebt omdat je mond open valt van verbazing zo mooi als dat het daar is. Toen we weer op het begin punt waren was het tijd voor een lunchpauze voor we aan de hike van 4 uur zouden beginnen. Deze was iets pittiger dan de eerst maar het was het dubbel en dwars waard want ik heb het paradijs gevonden. Ik heb al veel hele mooie dingen gezien in de afgelopen maanden maar dit is toch zeker meteen in de top 3 gekomen, en ik denk zelfs dat het boven aan staat. Het ene uitzicht punt was nog mooier dan de ander en elke keer weer was het even stil staan en puur genieten en ook bedenken dat ik best wel mazzel heb en blij ben dat ik dit nu allemaal kan doen.
Na 6 uur waren we terug op het begin punt waar mijn voetjes erg blij mee waren. Ik was na een korte nacht en het lopen helemaal gebroken en ben dan ook vroeg naar bed gegaan.
Onze laatste dag Nelson bestonds uit even door het dropje lopen en vooral veel in de jacuzzi zitten, de beentjes waren daar erg blij mee want die voelden toch nog wel een beetje moe en zwaar aan. 'S avondjes nog even met de jongens erbij stappen wat wederom niet heel slim was want we gingen veel te laat naar bed en vandaag moesten we weer vroeg op om de bus te pakken naar Greymouth waar we vanmiddag pas om 16.30 uur gaan aankomen wat betekend dat we dan ruim 7 uur in de bus hebben gezetten, maar tussen door hebben we wel nog wat mooie stops gemaakt, en wat mij alle tijd gaf om deze blog te schrijven en jullie zo weer op de hoogte te brengen van mijn avonturen.