3-1-'13 tot 16-1-'13 Christchurch tot Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 3-1-'13 tot 16-1-'13 Christchurch tot Taupo - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

3-1-'13 tot 16-1-'13 Christchurch tot Taupo

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

16 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Taupo

Dus de buschauffeur had ons verteld dat we om 10 till 9 zouden vertrekken ik heb nog na gevraagd 8.50 yes 8.50. Je raad het al we stonden om 8.45 netjes klaar en om 9.00 nog geen bus, wij maar even bellen en de bus was een uur eerder al netjes ons verzamel plekje langs gegaan maar gelukkig voor ons was hij nog in de buurt en kon hij ons weer ophalen en zo waren we opweg naar Kaikoura.
Daar aangekomen hebben we fietsen gehuurd en zijn we 2 uur gaan fietsen langs het water. Op de rotsen lagen zeehonden die lekker lui waren en alles prima vonden dus hebben we wat foto's gemaakt
Kaikoura is de plek om grayfish ( soort kreeft) te eten en dat hebben we dan ook gedaan, helaas was het niet zo boeiend als iedereen vertelde maar vies was het ook niet.
De volgende dag ging de rit naar Taupo waar we onze skydive zouden gaan doen. Na 3 uur wachten omdat het te hard waaide kregen we dan eindelijk te horen dat we ons klaar mochten gaan maken. Eenmaal klaar moesten we nog even op onze instructeurs wachten die met de eerste groep hadden gesprongen en toen werd er omgeroepen dat het toch weer te hard waaiden en het niet veilig was om nog te gaan, en zo hebben wij 3 uur gewacht om niks te doen.
De volgende dag gingen we door naar Auckland waar we een wandeling zouden gaan maken op 1 van de vulkanische eilanden. Maar omdat het wel erg warm was hadden we besloten dat op zondag te doen als we terug zouden komen van de Bay of islands en gingen we nu maar lekker in het park van het zonnetje genieten. ( uiteindelijk waren we zondag te laat terug en hebben we het helaas niet kunnen doen)
De dag erna was het tijd om naar Paihia te gaan, de Bay of Islands. Eerst een middagje lekker in het zwembad gelegen en niks gedaan.
De volgende dag zijn met de pont naar Russell toe gegaan en hebben daar een wandeling gemaakt en via een strand en wat klimmen over de rotsen kwamen we op een prive strandje terecht waar we heerlijk rustig lagen en even een duik hebben genomen. Op de terug weg hadden we geen zin om weer een uur terug te lopen en staken we voor de gein onze duim op toen er een auto langs kwam. De auto stopte en ze waren zo lief om ons naar de pont toe te brengen :)
'S avonds vroeg naar bed en de volgende dag vroeg op om om 7.10 in de bus te zitten op weg naar Cape Rienga, het meest noodelijk puntje van Nieuw Zeeland.
De eerste stop was bij Puketi Kauri forest waar hele grote 1000 jaar oude bomen staan die vroeger gebruikt werden om kayaks ed van te maken. Nu worden er nog veel souverniers van gemaakt.`
De volgende stop was Te Paki stream waar we op de grootste zandduinen van Nieuw Zeeland zijn gaan sandboarden, eerst door zacht zand stijl om hoog lopen en dan binnen een paar seconden beneden glijden, na dat 3 keer gedaan te hebben was het tijd om verder te gaan naar Tapotuputo Bay om daar in de zee al het zand af te spoelen en van het zonnetje te genieten.
Na de lunch gingen we naar Cape Rienga waar we de Tasman sea en de Pacific Ocean bij elkaar zagen komen. Echt super mooi uitzicht daar en heel bizar om te zien hoe ineens midden in de zee golven naar elkaar toe komen.
De Maori geloven ook dat de zielen van hun voorvaderen op deze naar het hiernamaals toe gingen via de Pohutukawa tree, voor hun is dit een zeer heilige plek.Met de bus zijn we daarna 90 mile beach opgegaan om zo weer, via Mangonui voor wat fish en chips, richting Paihia toe te rijden waar we uiteindelijk om 18.30 weer terug kwamen.
We waren erg moe na deze dag maar wat hebben we weer mooie dingen gezien.
De laatste dag in Paihia hebben nog een beetje door het stadje gelopen en werden we 's middags opgehaalt om weer naar Auckland toe te gaan voor onze laatste overnachting daar.
De volgende stop was Rotorua waar we 's avonds genoten van een echt Maori show.
We werden opgehaald door een Maori die al begon met ons wat dingen vertellen over de Maori cultuur, daarna kregen we een welkoms ritueel te zien voordat we officieel uitgenodigd werden om hun "dorp" te bekijken. We kregen bij verschillende huisje te horen en te zien hoe ze vroeger werden opgevoed, we hebben gezien hoe ze door middel van spelletjes al op zeer jonge leeftijd ( 5 jaar) al klaar gemaakt werden om later een goede krijger te worden en hoe de meisjes leerden om kleding te maken. Ze hebben liederen gezongen en gedanst en we hebben typische Maori eten gehad wat op een een steen in de grond was klaar gemaakt. Het was een zeer leuke, gezellige en ook interessante avond waarin ik veel heb geleerd over de Maori cultuur.
De dag ernaa gingen we weer richting Taupo waar we met veel mensen uit de bus naar de hotsprings zijn gegaan om lekker te ontspannen en 's avonds zijn we de kroeg in gegaan om te eten en voor een quiz avond, erg gezellig.
Vandaag was het dan eindelijk zover en hebben we onze skydive gedaan, wat ontzettend vet was dat. 15000 ft hoog een vrije val van ruim 1 minuut en daarna nog bijna 7 minuten door de lucht zweven en genieten van het uitzicht.
Weer een top ervaring erbij :)

• 16 Januari 2013 - 10:20

Babette:

hallo kindje!! Wat super gaaf zeg allemaal!
    Wij hebben hier van het weekend nog gegeten met 2 maori uit de Bay of Island :-) Heb je m'n smsje niet gehad?

Het klinkt allemaal fantastisch wat je ziet en doet! Volgens mij blijft er straks nog maar weinig over wat je niet gedaan hebt! Bungee jumpen, skydiven, duiken!

Heel veel plezier verder!
    Dikke kus

• 17 Januari 2013 - 18:09

Mama:

lieve schat,
    staan er uberhaupt nog dingen op je to do list, volgens mij heb je zo'n beetje alles gedaan wat je kan doen.
    dikke kus en veel plezier