25-12-'12 tot 02-01-'13 Happy Holidays - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 25-12-'12 tot 02-01-'13 Happy Holidays - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

25-12-'12 tot 02-01-'13 Happy Holidays

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Merry Christmas and a happy new year vanuit Nieuw Zeeland.

Na een vlucht van 3 uur kwamen we aan op het vliegveld van Wellington, helaas was dit niet onze stop maar alleen een tussen stop en op kerst avond mochten wij hier 5 uur door brengen al wachten op onze vlucht die om half 7 's ochtends zou vertekken. Om half 8 kwamen op onze plaats van bestemming aan Christchruch New Zealand.
Wat een tegenvaller was dat zeg, het weer was wat kouder dan we gewent waren en alles is er grauw en donker. Na even zoeken hadden we eindelijk een bus gevonden die ons naar ons hostel kon brengen en alles wat we onderweg tegen kwamen zag er even grauw en saai uit, dit grotendeels te danken aan de aardbeving van een paar jaar geleden waar nog heel veel schade van te zien is.
Het hostel was niet veel beter en toen we eten wilde gaan halen kwamen we er achter dat echt alles gesloten is op kerstdag.
Okey en nu, mmm.... dan maar leven op water en hopen op het beste. Om de tijd te doden zijn we maar film gaan kijken en toen kwamen we met mensen in gesprek.
1 iemand die in de buurt woonde wilde ons wel naar MCDonalds brengen omdat hij dacht dat dat wel open zou zijn. Fardou was daar zo blij mee dat het in de kamer uitriep waarop we de vraag kregen van iemand of hij mee mocht. Tuurlijk mocht dat wel. En zo gingen wij met z'n 4re opweg naar de Mac, die bleek gesloten te zijn en op de weg terug vonden we alleen een tankstation die open was, dus daar hebben wij ons heerlijke kerstmaal gehaalt. Noodle soep en een droog klef broodje. Een drankje om mee te proosten was er niet want op kerst mag er volgens de wet geen alcohol verkocht worden.
De jongen die met ons mee ging heet Anthoney en hij en zijn reis vriendje Allie gingen de volgende dag met de auto naar Queenstown toe. Wat waren blij dat te horen want wij wilde die kant op voor oud en nieuw maar moesten een manier vinden om daar te komen. Tijdens een gesprek kwam dat ter spraken en al snel hadden wij onze lift gevonden.
De volgende 9 uur van eerste kerstdag hebben we doorgebracht met met zijn 4re puzzelen en elkaar leren kennen.
Het begon als een beetje een saaie kerst maar het eindigde erg gezellig.

De volgende dag moesten we er al vroeg uit om om 9 uur de auto op te halen. Het bleek een beetje een kleine auto te zijn voor 4 personen met backpacks maar alles paste er in en zo wilde we weg rijden.
1 nadeel aan de auto het is een schakel, geen probleem toch hoor ik jullie denken. Voor ons niet nee, maar in Amerika leren zeniet om in een schakel te rjiden en dat is nou net waar Allie en Anthoney vandaan komen.
En zo was het aan Fardou en mij de taak om in 2 Amerikanen in een schakel te leren rijden. Wat een lol hebben we daarom gehad.

De rit van Chtristchurch naar Queenstown is zo'n 6 uur lang en onderweg zie je de mooiste dingen.
Zo zijn wij gestopt bij Lake Tekapo waar we een schitterend uitzicht hadden over het blauwste meer dat ik ooit heb gezien met op de achter grond bergen met nog sneeuw in de toppen, en wij liepen heerlijk in korste broek van het zonnetje te genieten.
En we hebben nog meerdere stops gemaakt bij bergen, dallen en mooie bloemen velden.
Het elendige gevoel dat ik had bij aankomst in Christchruch was meteen helemaal over en ik had zin om nog meer van Nieuw Zeeland te gaan bekijken.
Om 7 uur 's avonds kwamen we eindelijk aan in Queenstown en begon de zoektocht naar een hostel wat nog niet zo heel erg makkelijk is zo vlak voor oud en nieuw.
Na navraag te hebben gedaan bij een informatie centrum hadden we wat gevonden en hebben we snel wat gegeten om klaar te maken voor de kroegen tocht die we ook geboekt hadden.

De volgende dag hebben we heerlijk uitgeslapen en werden om 11 uur pas wakker.
Lekker rustig aan doen zat er toen niet meer in want we hadden heel dingen op de planning staan voor vandaag.
Als eerste gingen we regelen dat we konden gaan Bungee Jumpen, Allie Fardou en ik wilde dit heel graag doen dus Anthoney ging met ons me met onze belofte om daarna de gondel te pakken naar de berg toppen.
Eerst alles regelen en toen in de auto naar de bungee jump plek toerijden. Zonder tomtom en een kaart waar maar de halve weg op staat kan het best lastig zijn om wat te vinden. Er was ons verteld dat het ongeveer een half uur rijden was en dat we maar 1 weg hoefde te volgen. Na een ruim een half uur rijden hadden we nog niks gevonden en bedachten we dat we misschien toch maar even snel via internet op een telefoon moesten kijken waar we naartoe moesten.
Um okey als we de bocht om waren gereden hadden we het al gezien. En toen zagen we ineens de brug waar we vanaf zouden gaan springen en het uitzicht dat we zouden hebben, wat was het er adembenemend mooi. Na wat voorbereidingen was het dan zo ver, ik stond boven aan een brug en keek 47 meter naar benenden naar het helder blauwe water. OH OH en nu, ik kan niet meer terug, even snel een foto en daarna begonnen ze met aftellen. Heel even dacht ik ik spring niet maar meteen daarna dacht ik nu of nooit en daar ging ik. 47 meter naar beneden en even snel met armen en hoofd in het water voor ik waar naar boven toe veer. Wat een kick gaf dat. Nog even heen en weer bungelen en daarna lieten ze me naar beneden zakken zodat de boot me weer aan de kant kond brengen.
Het na genieten deden we in de auto op weg naar de gondel en even later stonden we boven aan de bergen met een zeer mooi uitzicht over Queenstown en het meer.

De volgende dag moesten we weer vroeg op, 5 uur, om naar Milford Sounds te gaan, iedereen die je spreekt zegt dat je daar naartoe moet en zo gingen wij met zijn 4re opweg naar milford sound. Er was ons verteld dat het 5 uur rijden was en toen er al na 4 uur hadden we nog een uur over om te wachten tot onze boot vertrok.
Helaas was de boot rit niet zo heel erg bijzonder en viel het ons allemaal een beetje tegen. Maar de weg er naar toe was zeker de moeite waard en wederom hebben we zeer mooi uitzicht gehad.

Helaas was het de volgende dag tijd om afscheid te nemen van Allie, zij vloog al weer terug naar Amerika. Vroeg op om haar uit te zwaaien en daarna nog even terug naar bed om bij te slapen.
' s middags begonnen we, Fardou, Anthoney en ik aan een 3,5 uur durenden rit op weg naar Dunedin om daar naar pinguins te kijken.
Het hostel zoeken was nog al een opgaven, vooral omdat we vergeten waren bij welk hostel we hadden geboekt, eerst dus maar een info centrum opzoeken. Na te hebben ingecheckt hadden we nog maar weinig tijd over voor we weer weg moesten om de pinguins te bekijken.
Super schattig allemaal, je ziet hoe de pinguins vanuit het water het strand op zwemmen en naar hun nestje toelopen. Dat was de rit van 3 uur zeker waard.
De volgende ochtend wederpom vroeg opgestaan omdat we om 9 uur weer in Queenstown moesten zijn om de auto in te leveren, dus om half 6 waren we al weer op weg.
Na deze rit was het helaas ook al weer tijd om afscheid te nemen van Anthoney.
Fardou en ik stonden ineens met al onze tassen op straat en moesten nu nog een hostel gaan zoeken wat echt een onmogelijke opgave is de dag voor oud en nieuw. Met hulp van een info centrum hadden we gelukkig nog wat gevonden en door een fout in hun systeem kregen we een super relaxte prive kamer met een eigen badkamer en tv, wat was dat welkom na de hele week vroeg op staan en heel veel doen.
Even lekker een nachtje goed slapen en ons voor bereiden op oud en nieuw. Helaas hadden we deze avond niet zo zo veel geluk en hadden we geen kamer kunnen regelen. Onze tassen mochten we in het hostel laten staan en we hadden besloten om maar niet te gaan slapen.
Een dagje niks doen en 's avonds in het hostel wat drinken en mensen ontmoeten. Daarna de kroeg in en vlak voor 12 uur zijn we naar buiten gagaan om te kijken naar het vuurwerk bij het strand. Daarna nog even terug de kroeg in om daarna moe naar het hostel te lopen waar ze zo lief waren om ons op de banken te laten zitten.
Om 8 uur 's ochtends werden we door onze bus opgehaalt en hebben we opweg naar Lake Tekapo een aantal stops gemaakt maar helaas regende het dus echt heel erg mooi uitzicht hadden we niet.
We verbleven in Lake Tekapo waar we 's avonds zijn gaan relaxen in de hot springs en de sauna om daarna moe maar voldaan in slaap te vallen.

Vandaag zijn we verder gereden naar Christchurch.
De kant waar we nu zitten ziet er al iets beter uit dan waar we vorige week zaten maar er is hier nog steeds niks te doen dus we hebben de bus al meteen doorgeboekt en morgen worden we weer om 8.50 opgehaalt om door te rijden naar Kaikoura.

• 02 Januari 2013 - 13:05

Mama:

Heerlijke verhalen weer en wat doen jullie toch veel leuke dingen.
    Dikke kus

• 04 Januari 2013 - 15:51

Oma En Opa:

Lieve Kirsten, we hebben genoten van je uitgebreide verslagen.natuurlijk wensen wij jou een heel gezond en gezellig 2013 toe. Geluk en veiligheid ! Blijf genieten. Wat een smak geld moet jou dit alles kosten! Goddank kun je dit nog behappen. Via je moeder geven Oma en Ik je volgende week 100 Euro om wat in de kosten te delen. Blijf braaf en ontvang heel veel welgemeende kussen van je liefhebbende Oma en Opa.