02-12-'12 tot 24-12-'12 Laatse weken Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 02-12-'12 tot 24-12-'12 Laatse weken Australie - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

02-12-'12 tot 24-12-'12 Laatse weken Australie

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

02 Januari 2013 | Australië, Brisbane

Na een heerlijke week in Airlie was het tijd om verder te gaan rijden.
De volgende bestemming was The town of 1770.
Dit staat bekent om de Scooteroo tour die ze hebben en die hebben wij dan ook gegaan. De scooteroo tour bestaat uit 3 uur lang met 25 man op een scooter/moter zitten, lekker rond crossen en genieten van een mooie zonsondergang, tussen door stop je nog een paar keer voor wat foto momentjes en wat eten dat is het dan. Erg leuk om te doen.
De dag erna reden we door naar Bundaberg en daar zouden we afscheid naar nemen van Cassie en die zou daar een week alleen blijven zitten tot dat haar vriend zou komen. Nadat we in 3 uur tijd het hele winkelcentrum hadden gezien hadden we besloten dat het voor Cassie leuker zou zijn als ze met ons mee zou rijden naar Rainbow beach en dat we haar een paar dagen later terug zouden brengen.
Zo kwamen wij 's avonds met zijn 3en aan in Rainbow beach om erachter te komen dat het dorp bestaat uit, 1 straat, 1 strandje en 1 kroeg waar het gezellig is. Helaas moesten Fardou en ik hier een week blijven omdat onze Fraser Island trip hiervandaan vertrekt.
De hele week hebben we lekker rustig aan gedaan. Veel films kijken omdat het buiten te heet was om wat te doen, 's avonds lekker drinken in de kroeg waar we mensen tegen kwamen die we al eerder in de reis hadden leren kennen. En we zijn een dag erg vroeg opgestaan om wilde dolfijnen te voeren die elke dag langs de zelfde plek trekken. Na een uur wachten op de dolfijnen die er niet zo veel zin in hadden wilde we al bijna vertrekken toen er ineens 1 aan kwam. Even snel een visje voeren, wat foto's maken en dat was het, wat een leuke ervaring weer.
De volgende dag was het tijd om weer naar Bundaberg te rijden om daar afscheid te nemen van Cassie, wat was dat raar zeg. Na 2 maanden zo veel bij elkaar te zijn geweest moesten we haar ineens alleen achter laten.
De volgende dag zijn we gaan bbqen bij iemand die we hadden leren kennen en toen afgesproken om de dag ernaa nog wat leuks te gaan doen. Zo zijn we bij Sandblow beach uitgekomen, dit is een heel groot zandoppervlakte en je hebt een geweldig uitzicht.
En zo zat de week in Rainbow beach er ineens op, hij ging sneller voorbij dan we dachten. We hadden nog een laatste dag met een briefing voor Fraser Island en die avond hebben we met Kyran ( van de backpackers groep) en nog een aantal lekker gegeten en de volgende dag gingen we dan eindelijk naar Fraser toe.

Fraser Island is het grootste zand einland ter wereld. Om deze reden kan je er alleen maar in een 4x4 rijden wat tijdens mijn eerste ritje best wel spannend was. Ik begon in heel zacht zand wat best wel moeilijk is om in te beginnen. Helaas raakte in de macht over het stuur kwijt en zo belande onze auto tegen een boom aan. Oepsie, gelukkig heeft niemand er wat aan over gehouden en de auto en boom zijn er ook zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
We hadden een groep van 32 man die allemaal erg gezellig waren en we zaten verdeelt over 4 auto's. We reden de hele tijd achter een gids en hebben zo de mooiste dingen van het eiland gezien.
Slapen deden we in tenten zonder luchtbed en dat is niet zo heel erg comfortabel maar het is maar voor 2 nachten en het hoort bij de beleving van terug naar de natuur, zo heb je ook maar 2 keer per dag een gewoon wc gebouw, de rest is in de bosjes en op het strand( neem wel je dingo buddy en een stok mee voor als je dingo's tegen komt en die kom je zeker weten tegen), een douch heb je niet dus zwemmen is geen overbodige luxe ( en ook geen straf want al het water was vers water en het uitzicht was ook erg mooi) en afwassen doe je in de zee, zeep heb je niet maar al snel kom je eracher dat zand olie verwijderd en zo heb je je afwasmiddel voor de komende dagen gevonden.
Na 3 dagen en 2 nachten ben je best blij als je weer in een hostel kamer slaapt maar ik had de ervaring voor geen goud willen missen.
De dag dat we terug kwamen zijn we nog met de hele groep de kroeg in gegaan en hebben er een gezellig laatste avondje samen van gemaakt.

De volgende dag konden we dan eindelijk Rainbow achter ons laten en zijn we naar Noosa gereden. Een leuk klein stadje maar niet heel veel te doen dus 's avonds vroeg naar bed om bij te komen van Fraser.
De volgende dag leerde we iemand kennen die een kano had die we konden lenen dus lekker een stukje wezen kanoen en naar een zeer rustig strandje gegaan. Heerlijlk relaxen en weer vroeg naar bed.

1 van de dingen die ik in Australie wilde doen was naar de Australia Zoo gaan, dit is de dierentuin van Steve Irwin.
Na Noosa zijn we daar heen gereden en hebben daar tussen de kangeroe's gelegen en ze gevoerd, koala's geaaid en zelf vastgehouden, een krokodillen show gezien en nog veel meer, wat een leuke dierentuin is dat.

'S avonds zijn we door gereden naar Surfers Paradise en kwamen er al snel achter waarom het zo heet, mooi strand, veel golven en een heel leuk dorp.
De bouw is er heel anders dan de rest van de oost kust want hier heb je ineens wolkenkrabbers. Wel leuk om weer een keer ander uitzicht te hebben.
Hier hebben we Joep en Roos leren kennen, 2 gezellige Nederlanders die opweg waren naar Byron bay. Dit was ook onze bestemming voor de volgende dag dus hebben we ze een lift aangeboden.

Byron bay waren wij al eerder geweest, 1 avondje kroegen toch na surf kamp. Het is een leuk plaatsje waar je over dag kan surfen, of een poging doen tot surfen in mijn geval, en 's avonds kan je erg gezellig stappen. We zijn hier alle 3 de dagen nog mensen tegen gekomen die we al eerder hadden ontmoet en nog wat nieuwe mensen en hebben zo weer zeer gezellige en soms aparte dingen meegemaakt.

De volgende en helaas laatste stop alweer was Brisbane.
We hebben eerst alle spullen op een camping neer gezet en zijn daarna de auto gaan schoonmaken omdat we hem moesten inleveren, we dachten een wasserette te doen omdat dat makkelijker is en alles dan mooi schoon word. Niet dus, onze auto is 2 keer met de hand gewassen door de mensen die daar werken en 2 keer door de carwash gegaan en nog was hij niet schoon. Kennelijk kan een auto in 8 weken erg vies worden.
Gelukkig waren de mensen van het verhuurbedrijf er tevreden over.
Na in 62 dagen half Australie hebben rond gereden hebben wij intotaal 16700 kilometer gereden.
Brisbane is niet echt een hele leuke stad maar het winkel centrum kan je je redelijk in vermaken. Toen we richting camping wilde gaan begon net de Kerst optoch dus daar hebben we nog even bij gekeken. Wel vreemd hoe alles hier in korte broek en op slippers is tijdens de optocht en zelfs een paar liedjes zijn aangepast om het zomer weer.
Uit verveling hebben we ook nog een bioscoopje gepakt en hebben we Les Misserable gezien, wat een mooie film is dat zeg. Verder hebben we vooral veel niks gedaan en lekker op ons luchtbedje buiten liggen slapen. Helaas voor mij was het onder de bomen en waren er 3 vogels die het nodig vonden om boven mijn bed te gaan poepen, beetje vies maja als backpacker raak je snel gewent aan dat soort dingen en neem je het voor lief.
Na 4 dagen Brisbane was het tijd om afscheid te nemen van Australie. We stonden op de camping bij Rick en Bob en zij waren zo lief om ons naar het vliegveld te brengen waar de grote elende begon.
'S ochtends had ik online een ticket beboekt om Nieuw Zeeland uit te gaan dacht ik, bij aankomst op het vliegveld bleek dat niet gelukt te zijn en moest ik het opnieuw doen, dat was gelukt maar daarna werd ik van hot naar her gestuurd om het uit te printen en dat terwijl we al moesten gaan boarden. Uiteindelijk was alles gelukt en rende we naar de gate toe omdat we al te laat waren. Bij de gate kwamen we erachter dat we 1 uur vertraging hadden wat nergens stond aangeven.
Dus alle stress voor niks. En zo eindigde voor nu mijn Australie avontuur.