17-11-'12 tot 01-12-'12 De oost kust. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 17-11-'12 tot 01-12-'12 De oost kust. - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

17-11-'12 tot 01-12-'12 De oost kust.

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

20 December 2012 | Australië, Byron Bay

Alvast mijn excuus voor het lange verhaal maar zo heel vaak hebben we geen internet dus moet alles tegelijk schrijven.

Cape tribulation.
Na een aantal drukken dagen vanwege het duiken hadden we zin in wat meer rust en was het tijd om naar Cape tribulation te gaan.
We moesten vroeg op want om 7.40 moesten we klaar staan voor de bus. Na een lange rit van 3 uur kwamen we in de buurt van het hostel maar eerst gingen we nog een mooie wandeling maken door het regenwoud. Cape trip ligt in het Daintree rainforest wat het enige regenwoud met een strand is.
Tijdens de wandeling hebben we veel grote spinnen gezien en de meeste waren zelfs groter dan mijn hand.
De 3 dagen op Cape trip hebben we vooral op het strand doorgebracht. ' s avonds lekker spelletjes spelen en vroeg naar bed in onze kamer waar we met z'n 3e sliepen, erg welkome afwisseling van de tenten waar we in leven. Je benen strekken tijdens het slapen is voor ons een luxe die we niet vaak hebben.
Tijdens het zwemmen en de mooie paradijs achtige zee zag ik ineens een grote vlek voorbij komen op ongeveer 2 meter afstand, en met alle rare beesten die je daar in het water hebt vond ik dat best wel even spannend maar toen we het nog een keer zagen bleek het een hele mooie lieve schildpad te zijn die een paar keer zijn kopje liet zien.
Het plan was ook om daar een mooie wandeling te gaan maken maar al snel besloten we dat het daar veel te warm voor was en zijn we maar gaan kanoen, ook erg leuk maar wel zwaar in de golven en met alle stroomingen.
Op dag 3 was het al weer tijd om richting Cairns te gaan en hebben we tussen door nog een paar stops gemaakt om te wandelen en heeft een Aberiginol ons verteld over hoe ze vooral vroeger maar nu ook nog soms leven van de dingen die je in het bos vind.

Cairns.
We zijn weer terug in Cairns en besloten eerst nog een dagje niks te doen en naar de lagoon te gaan.
Tijdens lunch tijd hadden we veel moeite om een plek te vinden waar iedereen wilde eten en na ruim een half uur hadden we wat gevonden en zijn daar lekker lang blijven zitten met een heerlijk koud biertje erbij.
De volgende dag was het te warm om te zwemmen en zijn we de hele dag het winkel centrum ingedoken om verkoeling te zoeken wat erg lekker was.
'S avonds bij PJ O'Brien gegeten en daarna wezen stappen.
De lagoon word na al die tijd wel wat saai en dus besloten we om een vers water beek te bezoeken. Het was daar erg lekker en Fardou, Nick en ik besloten dat het wel leuk zou zijn om via de rotsen de naar boven in de beek te klimmen. Cassie had daar niet zo veel zin in en bleef achter. Na wat klimmen en klauteren waren we het wel een beetje zat en begonnen we aan de terug weg. Het laaste stukje was het leukste want daar had je een gladde rost en een sterke strooming die je zo naar beneden trok en even genieten als een klein kind op een glijbaan.
Aan het einde van de dag toch nog even naar de lagoon geweest en daar in slaap gevallen. Wat word je toch moe van klauteren :)
'S avonds zijn we naar de night market geweest waar we een paar uur hebben rond gelopen en lekker gegeten en daarna was het helaas tijd om afscheid te nemen van Nick.

Atherton Tablelands
In dit National park hebben we een paar stops gemaakt, eesrt bij de curtain Vig Tree. Dit is gecreerd door een boom die op een andere boom is gevallen en daarna zijn de takken naar beneden gegroeit, echt heel vreemd om te zien.
Daarna nog even wezen zwemmen in een vers water meer en een waterval bekeken en toen doorgereden naar Innisfail om daar de nacht door te brengen. Ze hadden een tv op de camiing en we hebben heerlijk even mama mia gekeken en daarna vroeg naar bed.

Paronella Park
Ooit was dit iemand zijn achertuin en nu is het een park waar je wel een paar uur in kan rond lopen.
' S middags hebben we een wandeling gemaakt en onze gids vertelde ons de geschiedenis van het park wat echt heel erg leuk was om te horen, over hoe een spanjaard voor bijna niks grond heeft gekocht en daar een heel park van heeft gemaakt met betoverend mooie plekken en gebouwen erop. Ook hebben we zijn favorieten plekken gezien en in een grot gestaan met Micro bats wat hele lieve kleine vleermuisjes zijn en met spinnen die niet in mijn handpalm passen. Die waren iets minder leuk.
En we mochten de schildpadden voeren maar we moesten goed uitkijken want er was ook een krokodil in dat water en die liet zich ook af en toe zien. Gelukkig alleen lieve schildpadjes gevonden en heel veel vissen gezien.
'S avonds ook nog de avond wandeling gedaan waarbij ze weer andere dingen vertelde en het park zag er toch weer anders uit dan overdag met opnieuw zeer mooie plaatjes.

Magnetic Island
We hadden het er een paar dagen over gehad dat we naar Magnatic Island zouden gaan en toen we bij de ferry aankwamen zei Cassie ineens dat ze niet mee ging. We vonden het erg jammer maar Fardou en ik zijn toch samen naar het eiland gegaan.
Het plan was om er een auto te huren voor een dag maar omdat we er pas laat waren werd dat wel een hele duren grap en besloten we de bus te pakken. helaas hadden we die net gemist en de volgende bus kwam pas over 1.5 uur. Dan maar plan b, de taxi, je zou denken dat dat makkeiljk moet zijn maar met maar 1 taxi op het eiland ging dat ook niet erg gemakkelijk. Toen we eindelijk in de taxi zaten was de chauffeur zo lief om ons een deel van het eiland te laten zien en wat geschiedenis te vertellen, dat was weer even een meevaller, zo leerde we toch weer wat leuks.
Nadat we wat gegeten hadden besloten we over de rotsen heen te klimmen, dat was erg leuk en na een tijdje kwamen we op een plek met mooit uitzicht. Voor de leukste foto's wilde we op een klein rostje in het water klimmen wat er best makkelijk uitzag. Bij Fardou ging het ook allemaal goed en toen ik het probeerde haalde ik me hele teen open dus was het tijd om via de rosten weer terug te klimmen opweg naar de bewoonde wereld om te stukken schelp uit me teen te kunnen halen. Na veel heen en weer gelopen te hebben opzoek naar hulp kwamen uit in een winkel waar ik zalf kreeg om onstekingen tegen te gaan en daarna moesten we al weer richting de ferry om terug te gaan naar het vast land.
Toen we op de ferry zaten belde ik Cassie om te vragen of ze ons kom ophalen en zij reageerde heel verbaast en dacht dat we daar zouden blijven slapen, waarom ze dat dacht weten we nog steeds niet maar zij had al een hotel geboekt en aangezien alles gesloten was besloten Fardou en ik maar bij haar on de kamer op de grond te gaan slapen. Niet echt een succes verhaal, vooral omdat we de volgende dag ook heel vroeg opmoesten omdat we het hotel moesten verlaten voor de receptie open ging.

Airlie Beach
Onze dagen in Airlie beach hebben we vooral doorgeracht bij de lagoon en 's avonds in de kroeg. Airlie is een beetje het Salou van Australie en buiten stappen en zwemmen is er niks te doen. Maar het is hier erg mooi en we hebben van elke dag genoten.
Vanuit Airlie vertrok ook onze boot voor de Withsunday's. 3 dagen en 2 nachten op de boot een een groep van 25 man. Een groot feest, we hadden hele leuke mensen op de boot en veel mooie dingen gezien.
We zijn 5 keer wezen snorkelen en hebben veel mooie dingen gezien onderwater.
Het hoogte punt was zeker Withhavenbeach. Dit strand heeft het fijnste zand en is zo mooi wit van kleur, het is dat het zelf heb gezien maar het is ongelooflijk mooi.
Op alle trips hebben ze altijd heel goed eten en zo ook hier. Vers fruit veel vlees en alles was even lekker, op de 2de dag hadden we zelfs heerlijk nacho's op het strand. Echt heerlijk.
De dag dat we van de boot afkwamen zijn we 'Savonds met de hele groep de kroeg ingegaan en de volgende dag nog een laatste dagje bij de lagoon gelegen en 's avonds met nog een paar van de boot uit eten geweest een laatste avondje wezen stappen in Airlie.

• 20 December 2012 - 18:44

Mama:

leuk verhaal en na wat je zondag al verteld hebt zijn we weer helemaal op de hoogte.
    Fijne feestdagen en goede vlucht naar Nieuw Zeeland
    Dikke kus

• 21 December 2012 - 14:31

Oma En Opa Sijpkens:

Onze lieve Kirsten!
    Wat Een interessant lang reisverhaal.Heeft je veel tijd gekost. Bedankt! Wij zijn koffers aan het pakken.Gaan morgenvroeg voor 5 dagen naar hotel Het kruisselt in de Lutte bij oldenzaal tegen de Duitse grens. Al voor de 20e keer. Oma heeft veel pijn in haar linker bil. Ischias.
    Loopt bij de fysiotherapeut. Jammer. Hier zwaar mistig.
    Wat is het vaak (te ) heet bij jullie. Hier steeds zo ongeveer 5 à 6 graden boven nul.
    Wij wensen jou en de anderen hele fijne feestdagen en tot schrijfs maar weer.
    Veel dikke kussen. Wees voorzichtig. Dag schat.

OMA en OPA