10-11-'12 tot 16-11-'12 Cairns en duiken - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 10-11-'12 tot 16-11-'12 Cairns en duiken - Reisverslag uit Innisfail, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

10-11-'12 tot 16-11-'12 Cairns en duiken

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

24 November 2012 | Australië, Innisfail

Op zaterdag 10 november kwamen we aan in Cairns, we hebben een camping uitgezocht aan het water wat we erg lekker en welkom was na al het zand waar we de afgelopen week in hadden gezeten. We hebben een wandelingetje over het strand gemaakt en daarna wat toeristen winkeltjes bekeken en onderzoek gedaan naar waar we het beste konden gaan leren duiken. De volgende dag hebben we onze duik lessen geregeld en zijn we naar een camping verhuisd die dichter bij de duik school is. Op deze camping stonden ook Rick en Bob en we zijn met hun uitgegaan in P.J O briens en Gilligan’s, waar we een hele gezellige avond hebben gehad.

De volgende dag moesten we op 9 uur in de duikschool zijn en begonnen we aan onze eerste lessen. We hadden maar 6 mensen in onze klas wij 3, 1 chinees en nog 2 andere Nederlanders die we toevallig in Syndey hadden leren kennen. In de ochtend hadden we theorie en na de lunch was het tijd om ons om te kleden en het zwembad in te gaan, eerst 12 baantjes trekken om te kijken of je wel kan zwemmen en toen alle duik spullen en skills oefenen. Na het duiken moesten we nog een uithouding test doen en 10 minuten watertrappelen. De volgende dag begonnen we in het zwembad en daarna kregen we nog wat theorie en toen ons examen die we allemaal haalde. ’ s Avonds zijn we bij Nick gaan eten die ook in Cairns was aangekomen en zijn we vroeg naar bed gegaan want om 8 uur moesten we weer bij de duikschool staan om op de boot te gaan om onze eerste echte duiken te maken. Op de dag boot hadden we onze eerste 2 duiken wat echt heel erg vet was om te doen. We zagen best veel dingen en moesten onze skills laten zien, dat ging mij allemaal erg makkelijk af en ik genoot echt van het in het water zijn. We hebben veel vissen gezien onder andere clownvissen, en nog een hele boel waarvan ik de naam ben vergeten maar ze staan op de foto. Na de lunch zijn we over gestapt op de andere boot waar we op gingen slapen en die bij een ander deel van de great barier reef ligt. Toen Cassie en ik onze kamer in zagen waren we erg blij dat dit de enige kamer is die nog over was, wij hadden heel relaxed een grote kamer met 2 persoons bed en als 1 van de weinigeop de boot een eigen badkamer erbij. Vanaf die boot zijn we gaan snorkelen en hebben x-mas tree wurms gezien. Dit zijn fel blauwe dingen die de vorm van een kerstboom hebben en als je in de buurt komt schieten ze naar binnen en komen ze daarna heel langzaam weer te voor schijn. Helaas mochten wij niet mee doen aan de nacht duik maar de lichten van de boot trekken vissen aan die weer haaien aan trekken en wij mochten met een snorkel op de achterkant van de boot liggen en zo zagen wij toch ook nog hele mooie dingen, heel veel haaien en veel verschillende gekleurde vissen. ’s Avonds hebben Cassie en ik tot half 1 met Jared ( onze instructeur) en nog een andere instructeur zitten praten onder het genot van een wel verdient koud biertje. De volgende moesten we al om 8 in het water liggen voor onze 1 ste duik van de 3 op deze dag. Eerst weer wat skills door nemen en daarna weer genieten van alles wat we zagen, zo zag ik mijn eerste zeekomkommer, zeester en weer een heleboel andere vissen. Helaas is het koraal hier niet zo heel erg vel van kleur als we hadden verwacht maar ik heb toch echt genoten van alles wat we zagen. Wat wel erg jammer is is dat we geen schildpadden hebben gezien, overdag gingen die te ver weg voor ons om ze te zoeken. Nadat we klaar waren met onze eerste 2 duiken kregen we ons certificaat en zo heb ook ik nu mijn PADI binnen waar ik erg blij mee ben. De 3 de duik van de dag gingen we met een andere instructeur mee voor al weer onze laatste duik. We hadden verwacht dat we met een gids toch wel bij de boot terug zouden komen maar helaas dat hadden we verkeerd gedacht. We waren een heel eind bij de boot vandaan en door de stroming was het bijzonder moeilijk om weer terug te zwemmen en we waren dan ook erg blij dat de redding boot ons kwam ophalen.

Na deze duik zijn we gaan douchen en aankleden en ons klaar gaan maken voor de overstap naar de andere boot die ons weer terug naar Cairns zou brengen.

’s Avonds zijn we vroeg naar bed gegaan want je word toch best wel moe van zo’n week. De volgende dag zijn we met Rick, Bob en Nick naar de lagoon gegaan en hebben een dagje helemaal niks gedaan, zwemmen, zonnen en relaxen. ’s Avonds naar de film Twighlight geweest en daarna gaan stappen in Gilligan’s en de Woolshed.

• 26 November 2012 - 20:09

Babette:

Zo zo, ook het laatste kindje kan duiken :-) super leuk he!!! Die schildpadden kom je vast nog wel tegen, maar je hebt gewoon haaien gezien!!! Dat is wel echt te cool!!! zijn daar stiekem wel een beetje jaloers op!!

• 05 December 2012 - 13:42

Oscar:

Hé Kirsten,

Wat een fantastische verhalen! Ik ben jaloers!
    Je moet een boek gaan schrijven over deze reis.

Ik blijf jullie volgen.

Nog heel veel plezier.

gr.
    Oscar (van body business)