29-10-'12 tot 2-11-'12 Barossa vally - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 29-10-'12 tot 2-11-'12 Barossa vally - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

29-10-'12 tot 2-11-'12 Barossa vally

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 November 2012 | Australië, Cairns

Na de GOR zijn we door gereden naar Adelaide. Hier hebben we een rondje gereden en heerlijk gegeten, als je in Australie bent moet je natuurlijk ook een keer kangeroe eten en dat hebben we dan ook gedaan, wat was dat lekker, het smaakt naar een heel goed biefstukje. Adelaide is een mooie stad maar verder is er niet heel erg veel te doen dus zijn we door gereden naar Tunanda. We hadden eerder al een paar jongens leren kennen die hier wonen en die vertelde waar we naar toe moesten en ’s avonds kwamen 1 daarvan gezellig langs en vertelde wat we verder allemaal konden doen in de buurt. Zo zijn we de volgende dag naar de whispering wall gegaan. Het is een hele lange muur die in een flauwe bocht loopt. 1 iemand blijft aan de ene kant en de andere loopt naar de andere kant en dan kan je gewoon met elkaar praten terwijl er zeker 10 meter tussen je on zit. Erg leuk om te doen. Barossa Vally staat bekent om zijn wijnstreken en zo zijn wij bij Jacobs Creek winery om daar een kleine wijn proeverij te doen. Het was pas half 12 en we moesten nog de hele dag rijden dus heb ik maar paar slokjes geproefd en ben er achter gekomen dat Moscato wel hele lekkere wijn is. De volgende 6 uur hebben we in de auto door gebracht en zo kwamen we in Post Augustauiten zijn daar de tenten gaan op zetten en het zwembad in gedoken. Omdat het iets meer naar het noorden toe was was het weer hier een stuk beter en was het ineens rond de 30 graden. In het zwembad hebben we hele aardige jongens leren kennen en hebben daar de hele avond gezellige mee gezeten en rond een uurtje of half 12 hebben we nog een duik genomen voor we naar bed gingen.

De auto maakte bij het stoppen en raar geluid dus hebben we hem na laten kijken, gelukkig niks erg maar er moest iets aangedraaid worden. Nadat dat klaar was zijn we naar Post Lincoln gegaan, na een rit van 4,5 uur richting het zuiden waren we er eindelijk en was het helaas weer een stuk kouder. ’s Nachts heb ik niet zo heel erg lekker geslapen want het regende en waaide wel heel erg hard zelf zo hard dat mijn tent boven op mij lag ondanks dat ik alle scheerlijnen erg strak had gespannen. Toen ik erg vroeg wakker werd heb ik maar eerst mijn tent verplaatst naar een plek achter de bomen om zo minder wind te vangen. Cassie gingen met haaien duiken en Fardou en ik zijn de stad in gegaan om te shoppen en een rondje te lopen. ’s Avonds was ik erg blij dat ik mijn tentje had verplaats want het weer was er niet heel veel beter op geworden, maar zo achter de bomen en de auto ervoor als windvanger sliep ik een stuk beter. ’s Ochends zijn we vroeg op gestaan want we moesten weer terug naar Port Augusta, daar weer aangekomen zijn we onze was gaan doen zodat alles schoon zou zijn voor als we de outback in zouden gaan. De was hing netjes aan een rek te drogen toen we eten maakte. Na het eten belde ik even met papa en mama en zat ik buiten, ik merkte al wel dat het wat harder was gaan waaien maar was even vergeten dat de was nog netjes aan het rek hing. Ineens bedacht ik me dat weer en keer op wat ik toen zag was niet zo heel erg leuk. De helft van de was hing nog op het rek en de rest lag over de camping verspreid. Ik heb zelfs sokken en ondergoed onder luifels van andere mensen vandaan kunnen halen, maar gelukkig alles wel terug gevonden.

Tags:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 31612

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: