26-10-'12 tot 28-10-'12 The Great Ocean Road. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 26-10-'12 tot 28-10-'12 The Great Ocean Road. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

26-10-'12 tot 28-10-'12 The Great Ocean Road.

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

22 November 2012 | Australië, Cairns

Na een paar dagen er over praten, dingen uitzoeken wat we willen gaan doen en hoe we alles gaan doen heeft Fardou besloten om met Cassie en mij verder te gaan reizen. ’s Ochtends hebben we al haar spullen in onze auto ingeladen en zijn we op weg gegaan naar de Great Ocean Road. We zijn naar Torquay gegaan waar de rit begint. Eerst zijn we even gaan shoppen want ik had nieuwe slippers en schoenen nodig. Daarnahop in de auto en aan het 3 daagse avontuur begonnen. Je rijd langs hele mooie stranden waar we de nodige stops hebben gemaakt om even te genieten van het uitzicht. De eerste echte stop was Aireys Inlet, daar hebben we een stukje gelopen daarna een vuurtoren in gegaan, de gids vertelde ons de hele geschiedenis van deze vuurtoren en over hoe ze vroeger communiceerde, erg interessant om te horen allemaal. De volgende stop was in Kenneth River, hier kan je koala’s zien in het wild. Wij na vragen welke straat we in moesten en toen kregen we te horen dat we er al in stonden en wees iemand ons onze eerste koala aan, heel moeilijk om te zien maar als je ze 1 keer gevonden heb kan ze veel snellen spotten op de andere plekken en zo zagen we in 20 min 6 koala’s erg leuk om te zien. Ze zijn lekker lui en dat stralen ze ook uit, ze zitten en slapen en dat is het zo’n beetje wel. Daarna zijn we door gereden naar Apollo bay waar we een keer een hostel hebben genomen ( het weer zit ons niet echt mee en we waren de regen, kou en wind even zat) ’s avonds tapas wezen eten en daarna op de bank geploft en film gaan kijken. Wat is dat lekker als je al een paar dagen in een koude tent zit.

De volgende dag zijn we naar Otway toe gereden waar we watervallen hebben gezien en een tree top walk hebben gedaan door het regenwoud. Onze volgende stop was Wreck beach, hiervoor moesten we eerst over een achteraf weggetje en daarna nog over een onverharde weg rijden. Eenmaal aangekomen moesten we nog een hele lange trap naar beneden en 20 min over het strand lopen om bij de oude verroesten ankers , kraaie nesten en andere delen oude schepen aan te komen. Het zag er wel heel mooi uit. Tussen door nog vele stops gemaakt en langs de 12 apostels gereden op zoek naar een slaap plaats. Uiteindelijk zijn we in Port Cambell uitgekomen en daar gaan kamperen.

De volgende ochtend eerst terug gereden naar de 12 apostels ( of 6 7 of 8 apostels, het ligt er maar net aan welk verhaal je geloofd en vanaf welke kant je naar de apostels kijkt) het weer was gelukkig iets beter dan de vorige dagen waardoor we eindelijk weer wat foto’s konden maken waar ook de zon op stond. De volgende stops waren Loch en Gorge, The Arch en Londen Brigde, wat een mooie dingen allemaal, ergens lijken ze allemaal op elkaar maar ze zijn toch weer zo verschillend dat je elke keer weer even opnieuw geniet. ’s Avonds hebben we in Mnt Gambier geslapen. Toen we in de kampkeuken ons avond eten gingen maken zat het helemaal vol met een grote groep oudere die heel veel lekker eten hadden. Toen zij klaar waren met eten kregen wij alles wat ze nog over hadden, heel veel vers fruit en wat zelf gemaakte cake, echt super lekker allemaal en heel gezellig zitten praten.