17-10-'12 tot 25-10-'12 terug naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 17-10-'12 tot 25-10-'12 terug naar Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

17-10-'12 tot 25-10-'12 terug naar Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

26 Oktober 2012 | Australië, Sydney

Na een weekje surfen was het weer tijd om terug te gaan naar Sydeney. Samen met Rick, Bob, Fardou, Thijs en Thom naar het vliegveld gegaan en na een vlucht van ruim een uur stonden we weer in Sydney.
We werden bij het hostel afgezet en kregen te horen dat we op de 11de verdieping zaten, niet echt heel erg slecht nieuws zou je denken, tot we hoorden dat de lift het niet deed. Er zat maar 1 ding op en dat was, met backpack op de rusd natuurlijk alle 11 de verdiepingen oplopen. Opzich best grappig in het begin maar zodra je bij de 8ste verdieping aan komt ben je het al best zat en je bent dan ook erg blij als je het bordje 11 ziet en je daarna even op bed liggen om bij te komen.
' S avonds hebben we lekker met zijn 6e gegeten en daarna afscheid genomen van Thijs en Thom.

De volgende dag zijn we opzoek gegaan naar een auto voor Bob, Rick en Fardou, zij gaan met z'n 3e verder en omdat er verder niks te doen was ben ik gezellig met hun meegegaan op de zoek tocht naar een goede auto.
'S middags kwamen Kyran nog tegen ( ook van de jumbo groep) en met z'n alle ergens wat eten gekocht en dat in het zonnetje opgegeten.

Vrijdag was het dan eindelijk zover en ging ik Cassie ophallen van het vliegveld. 'S ochtends vroeg opgestaan en daarna lang wachten op het vliegveld. na ruim een uur kwam ze eindelijlk aan en het was echt super leuk om haar na bij na een jaar weer te zien.
Eerst even naar het hostel gegaan om haar spullen weg te leggen en daarna op zoek naar de beste manier van reizen om zo veel mogelijk te kunnen doen voor zo min mogelijk geld.
Na wat na vragen en uitzoeken hebben we besloten om een auto te gaan huren en te gaan kamperen de eerste 2 maanden. Daarna komt haar vriend en ga ik met andere verder.
's avonds zijn we richting de haven gelopen om de Harbor brigde en Opera house te zien en daar hebben we lekker een biertje gedronken om te vieren dat het grote avontuur eindelijk gaat beginnen.

De 2 dagen daarna hebben we heerlijk op het strand door gebracht. Eeste dag alleen op Bondi en de andere dag hebben we een mooie wandeling gemaakt van 5.5 km vanCoogee beach naar Bondi toe. Dat is een uitgezete wandeling en bracht ons langs mooie plekken en langs Sculptures by the Sea. allemaal kunst werken langs het strand maar echt boeiend was het niet. Halverwege op Bronty beach wat gegeten en lekker genoten van het weer en het uitzicht.

Maandag was het zover en gingen we onze auto ophalen, het duurde 2 uur voor we eindelijk onze auto hadden en wat waren we blij dat we daar weg konden.
Ik begon met rijden wat best wel een beetje eng was want ze rijden hier natuurlijk links, heel raar om de auto aan je linker hand te hebben en vooral met bochten maken is dat wel even wennen, maar dat gebeurt best wel snel.
Eerst even gestopt om nog wat laatste dingen te kopen voor het kampere ( bijna alles zat bij de autohuur) en toen doorgereden opzoek naar een kampeer plekje. Dat was geen probleem, het slapen helaas wel. De lente is hier pas net begonnen en dat is vooral 's nachts nog goed te merken wat hadden we het koud. De volgende ochtend snel alles weer ingepakt en door gereden.
In eens zag ik een auto voor ons rijden die mij erg bekent voorkwam en het bleken Bob, Rick en Fardou te zijn, even bellen en toen besloten naar de camping toe te rijden waar we heerlijk een kampvuur hebben gemaakt wat erg welkom was tijdens alweer een koude avond.

We volgen de Princes Highway 1, wat een erg mooie route is en zo kwamen we uit in Lakes Enterence, wat volgens de lonely planet een erg leuk dorp is. Wij daar naartoe maar het is niet echt heel erg boeiend, helaas we hadden er zoveel van verwacht na wat we allemaal gelezen hadden.
'S avonds weer naar de zelfde kampeer plek als de jongens en Fardou en daar heel gezellig met een hele boel Aussies gezeten en zeer gezellige avond gehad.

En toen kwamen we eindelijk aan in Melbourne, eerst hebben we de Sky deck gedaan waarbij je 88 verdiepingen omhoog gaat en dan heel mooi uitizcht hebt. ook hebben we op de glazen plaat gestaan waardoor je goed ziet hoe hoog je zit.
Helaas regende het en was de rest van de stas niet heel erg veel aan dus weer opzoek naar een kampeer plek bij de jongens en Fardou waar we een spring kussen zagen en ons eerst daar op hebben uitgeleeft en daarna de spullen zijn gaan opzetten. Helaas zijn we de hele avond in de auto blijven zitten omdat het te koud was om buiten te zitten.

Nu zijn we op de Great ocean road, verhalen daarover komen later.
maar heb al wel kangeroos en koala;s gezien :D

• 26 Oktober 2012 - 13:21

Papa:

Lieverd, kom net terug van de luch op de laatste dag van een weer zeer hectische werkweek........en lees dan gelukkig hoezeer jij het naar je zin hebt in een inmens groot land met een zee van tijd......! Blijf goed uitkijken met autorijden en ga door met genieten, dan kan ik weer met een gerust hart verder met m'n werk.

• 26 Oktober 2012 - 14:35

Mama:

Ik denk dat je het toch een beetje van de natuur moet hebben en niet van de steden. ik denk dat wereldwijd alle grote steden op elkaar gaan lijken, maar dat de natuur het verschil maakt
    Geniet verder van je trip.
    Kus