27-4-'13 tot 4-5-'13 Sydney - Reisverslag uit Houten, Nederland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 27-4-'13 tot 4-5-'13 Sydney - Reisverslag uit Houten, Nederland van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

27-4-'13 tot 4-5-'13 Sydney

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

06 December 2014 | Nederland, Houten

De laaste dag in Childers in aangekomen, de afgelopen 2 weken waren Thijs en Tom ook al naar huis gegaan en hebben we hun afscheidjes in de kroeg geviert.
Mijn laatste avond was erg gezellig, gewoon op de sugerbowl zelf lekker zitten kletsen en drinken met de mensen met wie het meeste contact had.
Ik werd netjes naar het vliegveld gebracht en begon aan mijn reis naar Sydney. Na 2 vluchten kwam om 23.00 aan. Gelukkig had ik mijn hostel al geregeld en kon in de gewone buslijn naar Bondi beach pakken om daar aan te komen.
Toen ik eindelijk mijn hostel had gevonden kon ik wel janken, wat een ellende. Op de website stonden foto's van super mooie nieuw geverfde kamers, ik ben bang dat die al wel 15 jaar oud waren.
Ik voelde me vies van het reizen en wilde heel graag douchen maar toen ik de douch zag was ik er niet van overtuigd dat ik daarna echt veel schoner zou zijn en dus ging ik maar meteen slapen met de hoop dat na een goede nachtrust alles er beter uitzag en nu waarschijnlijk alles gewoon vies en ellendig vond omdat ik moe was.
Na een nacht met weinig slaap klom ik mijn bed uit en ging toch maar douchen, helaas was het echt de ellende die ik de avond ervoor ook had gezien. Daarom besloot ik om uit te checken ondanks dat ik voor de hele week had betaald en er maar weinig van terug zou krijgen. Het boeide me allemaal niet, ik ging mijn laatste week niet in dit krot door brengen, het zou een zeer slechte afsluiter zijn van mij geweldige trip.
Als snel had ik een ander hostel gevonden waar ik eerst een rondje heb gelopen voor ik besloot daar voor een week in te checken. Mijn spullen lagen op de kamer en dus was het tijd voor mij om lekker op het strand te gaan liggen, Bondi Beach was 500 meter lopen :)
Wat was het heerlijk om de hele dag met een boek op het strand te liggen in de volle zon.
30 april was het natuurlijk koninginnendag en de inauguratie van Willen Alexander. Omdat er super veel Nederlanders in Sydney wonen of gewoon zijn was er een feest in een hotel waar ik besloot naartoe te gaan. Er was een mega groot scherm, bitterballen en veel vrolijke Nederlanders, ik heb me prima vermaakt.
De dagen daarna bestonden uit naar het stand gaan, een beetje door de stad lopen en vooral genieten en ontspannen. 1 dag was het wat minder maar met een vest aan kon ik nog prima op het strand zitten en mijn boek lezen.
3 mei was de dag dat ik terug zou vliegen, ik werd om 11.00 uur door de shuttle bus opgehaald en besloot om mijn laatste momenten op het strand door te brengen met mijn favoriete drankje, Boost Juice, heerlijk vers fruit sapje met een frozen yoghurt basis, lekker en gezond en heb er echt ontelbare van op in mijn verblijf in Australie. Zo genoot ik van de laatste momenten in dit geweldige land en gelukkig was het zeer warm en volle zon.
Mijn vluchten verliepen erg goed en zo kwam ik na een rit van 24 uur met overstap on Singapore op 4 mei weer terug na 7 geweldige maanden op reis te zijn geweest.