9-2-'13 tot 17-3-'13 Childers - Reisverslag uit Childers, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu 9-2-'13 tot 17-3-'13 Childers - Reisverslag uit Childers, Australië van Kirsten Knoef - WaarBenJij.nu

9-2-'13 tot 17-3-'13 Childers

Blijf op de hoogte en volg Kirsten

13 Maart 2013 | Australië, Childers

De vluchten gingen allemaal heel gesmeerd, op de 45 minuten vertraging na en zo kwam ik om 9.45 aan in Bundaberg waar Thijs me kwam ophalen.
'S middags ben ik met Thijs mee gereden om 2 andere naar Hervey bay te brengen en toen 's avonds de meeste weer terug kwamen van het werk werd het steeds gezelliger en zo ging mijn eerste dagje hier best wel snel voorbij.
De dagen erna gingen allemaal niet zo heel erg snel erg is hier echt niks te doen dus kijk je voornamelijk film en zit je 's avonds met een groepje spelletjes te spelen en wat te kletsen, soms lachen omdat de padden die hier veel zitten leuke dingen doen, ( jaja zo saai hier dat een pad erg leuk kan zijn, je kan ze alleen niet aanraken want het zijn de giftigste padden die er bestaan, en ook voor de slangen moeten we goed uitkijken ook die zijn giftig) niet heel bijzonder allemaal maar wel gezellig en door de leuke mensen is het hier goed uit te houden.
Toen ik hier een week was waren er een aantal die zich ook al een paar dagen verveelden en zo besloten we om naar de film te gaan in Bundaberg, eerst even door de shoppingmall lopen, daarna eten bij de Mac en toen naar de Film Hans en Grettel the witchhunters, best een leuke variatie op het sprookje en zo hadden we een hele gezellig dag die heel snel voorbij ging.
Daarna weer een paar dagen vervelen en om de tijd wat te doden een keer gaan frisbeen in het park en in mijn tweede week kreeg ik ineens een smsje met dat ze werk voor me hadden. En zo werkte ik ineens op een sweet potato farm. 5 dagen lang takjes van planten knippen en daarna de blaadjes van de takjes strippen niet echt heel erg boeiend werk maar het verdient lekker en het houd je bezig.
De zaterdag erna was het Australia day en zijn we weer met een aantal naar Bundaberg gegaan, in het park hadden optredens en wat standjes en een gratis bbq, daar eerst een een tijdje gezeten en daarna naar het strand gegaan.
De week erna was er helaas veel regen wat betekende dat we niet konden werken en omdat veel wegen om ons heen overstroomd waren konden we ook nergens naartoe dus weer hele dagen op bed gelegen film kijken en zo af en toe en spelletje risk spelen.
Na een week was het weer droog en konden we weer gaan werken. Dit keer sweet potatoes planten, met de hand want door de regen was er te veel modder voor de tractor. Eerst takjes op de bedden leggen en daarna met een stok de takjes de grond in duwen, dit 2 dagen gedaan en daarna nog een dag knippen en toen was het werk allemaal gedaan en zat ik zonder baan, maar niet voor lang want ik mocht 2 dagen later citroenen gaan plukken. Ik had al van veel gehoord dat dit echt geen leuk werk was en dat klopt. Ik heb het 2 dagen vol gehouden en ben er daarna mee stopt, vooral omdat de plukzak waar je de hele dag mee loopt erg zeer deed aan me schouders.
De volgende dag kreeg ik al weer een smsje dat ze werk voor me hadden en dit keer avocado's inpakken.
Ik ben hier gisteren mee begonnen en het is echt heel erg saai werk.
1 deel is aan een lopenende band staan en avocado's in een doosje doen, op precies de goede manier wat weer verschilt per grote en het andere deel van het werk is soorteren, gratie 1, gratie 2, verwerken en afval klinkt makkelijk maar is het helaas niet. Avocado's hebben heel veel verschillende dingen die er mis mee kunnen zijn en veel ervan lijken erg op elkaar, van het ene zwarte plekje mag er geen in gratie 1 en max 2 in gratie 2 en van het andere zwarte plekje dat bijzonder veel op het ene zwarte plekje lijkt mogen er 2 in gratie 1 en 5 in gratie 2 en dan heb je nog velle andere dingen die er mis mee kunnen zijn. Het is niet het leukste werk maar de uren zijn goed en het verdient lekker dus dit ga ik sowieso 2 maanden proberen vol te houden.
Wanneer ik precies thuis ga komen weet ik nog niet maar uiterlijk eind juni zal ik weer in eigen land aankomen.

  • 16 Maart 2013 - 12:26

    Mama:

    Volhouden, geld verzoet de arbeid, het is voor het goede doel. Je bankrekening spekken:)
    Zien je over een paar maanden weer
    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kirsten

Actief sinds 09 Juni 2010
Verslag gelezen: 1057
Totaal aantal bezoekers 31582

Voorgaande reizen:

03 Oktober 2012 - 04 Mei 2013

Australie en Nieuw Zeeland

30 Juli 2010 - 01 November 2011

Amerika 2010 - 2011

Landen bezocht: